Isprobajte i vi!

Recept profesionalne organizatorice po KonMari metodi: ‘Ne trebaju nam tolike stvari da bismo bili sretni‘

Jesen je vrijeme preslagivanja i sezonske smjene garderobe pa Zagrepčanka Petra Pupić - prva hrvatska KonMari konzultantica - savjetuje kako strukturirati prostor u skladu s globalno popularnom metodom organizacije stvari.

Početak školske godine i povratak na posao nakon ljeta dobri su razlozi da u dom uvedemo red, na način da ne gubimo vrijeme u potrazi za nekim odjevnim predmetom, torbicom, školskim priborom, parfemom, fasciklom... A koliko je važno da svaka stvar ima svoje mjesto pojašnjava Zagrepčanka Petra Pupić (32), profesionalna organizatorica prostora po KonMari metodi. Licencu je stekla lani, završivši online tečaj japanske savjetnice za organizaciju Marie Kondo - čija se knjiga “Čarolija pospremanja koja će vam promijeniti život” prodaje diljem svijeta.

image

Petra Pupić, profesionalna organizatorica prostora po KonMari metodi.

MARKO TODOROV/CROPIX

Njena ideja “odbacivanja svega što nam ne donosi radost i guši prostor” postala je globalni fenomen.

- Najteže je srediti odjeću. Jer je potrebno izvaditi van svu garderobu, staviti je na hrpu, da osoba vidi koliko stvari zaista ima. Potom o svakom komadu razgovaram s klijenticom - ostaje li ili ne, koliko često to nosi, koliko joj znači... S druge strane, kuhinja i kupaonica također su izazovne za organizaciju jer je često riječ o skučenim prostorima. Važno je postići prozračnost, a opet da u njih stane sve što je potrebno - objašnjava Petra Pupić.

image

Ovako Petra organizira svoje ladice.

MARKO TODOROV/CROPIX

Za metodu KonMari doznala je putem interneta, tražeći rješenje kako da složi svoje majice.

- Isprva mi je bilo malo čudno, no nakon preslagivanja situacija u ladici je bila pregledna, a vadeći jednu nisam “rušila” druge majice. Odlučila sam sve složiti na taj način - od knjiga i dokumenata do cipela i stvari u kuhinji. Moj sedam godina mlađi brat Dario, student strojarstva, prokomentirao je kako bih bila najsretnija da to radim po svim kućama - kaže Petra.

Čitajte i: Najpoznatija organizatorica doma samo za Gloriju: 'Moja tajna kako da vaša kuća bude čista'

Organizatorica s certifikatom

Bratov je komentar pao na plodno tlo i odluku da svoj hobi pretvori u posao donijela je u ljeto 2019., a lani u studenom i službeno je postala prva hrvatska certificirana KonMari konzultantica.

- Znanica moje prijateljice jedva je čekala da uredi stan po toj metodi, tako da mi je ona bila prva, a moja osam godina starija sestra Viktorija, laborantica u bolnici, druga klijentica - govori Petra, inače diplomirana ekonomistica, čiji se suprug Filip, elektroinženjer, također prilagodio metodi KonMari organizacije stvari u njihovom domu.

- Sviđa mu se taj sistem slaganja jer kad otvori ormar, sve vidi i u minuti zna što će odjenuti - kaže Petra, dodajući da su je organizacijske vještine oduvijek zanimale i o njima je čitala još kao srednjoškolka.

- Većina klijentica su mi žene, no muškarci se lakše rješavaju stvari - govori Petra, dodajući da je nakon raščišćavanja i preslagivanja važno i zbrinjavanje predmeta - recikliranjem ili donacijom.

Sve je to dio procesa, kaže Petra, u kojem učimo o sebi, uviđamo da nam ne trebaju tolike silne stvari da bismo bili sretni, a uredno složen dom donosi nam mir i osjećaj strukture - koja svima treba, osobito u doba jesenskih izazova.


image

Organiziranje se može pretočiti na sve prostorije i prostore za odlaganje.

MARKO TODOROV/CROPIX

Pet zlatnih pravila organizacije

1. Odjeću slažite po bojama, od najtamnije prema najsvjetlijoj

2. Obuću grupirajte po namjeni i godišnjim dobima

3. Čarape slažite u manje kutije unutar ladica, i to po bojama, debljini, dužini i namjeni - od sportskih do tankih hulahopki.

4. Riješite se suvišnih stvari tako da biste, kad otvorite ladicu ili ormar, vidjeli svaki predmet - bez prebiranja i razmicanja.

5. Koristite košare koje se izvlače kao ladice, a koje služe i kao dodatni skladišni prostor u ormaru.

Linker
13. travanj 2024 09:50