Ležerno i udobno glavne su karakteristike suvremene odjeće. No kad je riječ o svečanim prilikama, većina ipak radije bira raskoš- no nabrane suknje, salonke, strukirane sakoe i korzetirane haljine - sve ono što se pedesetih godina prošlog stoljeća smatralo uobičajenom dnevnom garderobom. Ti odjevni predmeti krojeni su tako da oblikuju figuru u obliku pješčanog sata, utegnu struk i naglase bokove, istaknu ramena, a sastoje se i od tridesetak krojnih dijelova i nekoliko slojeva tkanina - glavne tkanine, međupodstave, podstave...
U to se uvjerio i britanski glumac Daniel Day-Lewis, koji je zbog uloge fiktivnog dizajnera Reynoldsa Woodcocka u filmu "Fantomska nit" redatelja Paula Thomasa Andersona (igra u domaćim kinima) išao na tečaj krojenja i šivanja. Uživljen u ulogu, satima je proučavao kreacije Cristobala Balenciage i Christiana Diora koji je osmislio stil "New Look", po kojem su poznate modne 50-e, vrijeme u koje je smještena radnja filma.
Kostimograf Mark Bridges, koji je za rad na tom filmu dobio nagradu Oscar, nadahnuo se kreacijama Hardyja Amiesa, Normana Hartnella, Charlesa Jamesa, Michaela Sherarda i Johna Cavanagha, modnih dizajnera poznatih 50-ih, a danas pomalo zaboravljenih. A godine u kojima se odbacila pretjerana kićenost, pojednostavila forma i uvele laganije tkanine nadahnule su i druge dizajnere - i to u kolekcijama za sezonu proljeće/ljeto 2018. Joseph Font, kreativni direktor kuće Delpozo, kreirao je široke suknje od laganog tila i svile kroja iz 50-ih, koji je modernizirao šarenim uzorcima i upadljivim kombinacijama boja. Maria Grazia Chiuri iz kuće Christian Dior, pak, osuvremenila je ostavštinu njezina osnivača koristeći aplikacije od krupnih metalnih listića te ležerne i robusne materijale kakav je traper.