Privatna fotografija
MODNA IKON@

Ana Karadžole: Onima koji misle da je to samo 'naslikavanje' poručujem: Probajte!

Jedna od prvih domaćih blogerica je o modi počela pisati iz hobija, a na posljetku je od toga stvorila unosan posao, ali i zanimljiv album u kojem se jasno vidi kako se mijenjao njezin stil.

Kako ste odlučili pokrenuti profil s tematikom mode?

Krajem 2009. započela sam pisati blog iz hobija: htjela sam promatrati razvijanje vlastitog stila jer sam se u to vrijeme počela odmicati od dotadašnjeg tinejdžerskog odijevanja i nalaziti svoj stil. 2012. otvaram Instagram profil i počinjem dijeliti neke meni zanimljive trenutke iz života. S vremenom, blog je postao posao, a Instagramu počinjem pridavati više pažnje i krećem prema stvaranju jednog oku ugodnog mjesta na kojem predstavljam sve što volim.

Po čemu se Vaš profil izdvaja od ostalih?

Veliki sam esteta i volim lijepo pa sam počela pomnije planirati feed i razvila određeni stil obrade fotografija kako bi sam profil, kada se otvori, izgledao usklađeno. Osim fotografija mojih outfita, na mom profilu može se naći i puno „flatlayeva“ koje obožavam raditi jer mi dopuštaju veću dozu kreativnosti, ali i kontrole nad fotografijom u smislu kadriranja i kombinacija boja.

Kako biste nekome tko ne zna što točno radite opisali svoj posao?

Obično, kada uđem u takav razgovor, objasnim da se fotografiram u odjeći koju nosim ili sama radim fotografije proizvoda koje koristim te o tome pišem na blogu i Instagramu, te da kroz suradnje s brendovima živim od tog posla. Znam napomenuti i da radim samo s brendovima s kojima se ja osjećam ugodno promovirajući ih i koji se uklapaju u moj modni i stil života.

UKLJUČITE SE U GLASOVANJE ZA INFLUENCERA GODINE

Kako izgleda čitav proces nastanka jedne fotografije s Vašeg feeda i tko Vas fotografira?

Sve počinje, ako ćemo gledati fotografije outfita, sa smišljanjem kombinacije koju ću nositi. Zatim razmislim o ambijentu u kojem bih uslikala tu kombinaciju jer želim da se odjeća istakne, a u isto vrijeme da se boje u ambijentu slažu s bojom odjeće. Obično me fotografiraju kolegice blogerice, naročito Željka (@lia_stazia) jer se savršeno razumijemo u bilo kakvom kreativnom poslu, a tu je i par vrlo dragih prijatelja fotografa s kojima uvijek volim raditi.

Koliko vremena ulažete u nastanak samog posta i editiranje fotografije/videa?

Za jedan post na blogu mogu utrošiti i više sati, osobito ako se radi o recenziji proizvoda. Prvo mi za snimanje jednog seta fotografija treba od pola sata do sat i pol, za obradu oko sat vremena i za pisanje teksta od pola sata do sat i pol. Zatim slijedi obrada fotografije za Instagram, na koju obično potrošim od pola sata do sat vremena.

Koje Vam je do sada najdraže iskustvo koje ste doživjeli ''influenciranjem''?

Jako mi je drago čuti pozitivan feedback od klijenta i pohvale vezane za način rada, fotografije i općenito izgled feeda, no najbolje od svega su moji čitatelji koji su me znali toliko puta razveseliti, ali i pomoći u nekim ozbiljnijim situacijama poput moje nesretne ozlijede početkom godine. Nisam mogla vjerovati koliko mi se ljudi javilo sa savjetima i odgovorima na moja pitanja i općenito samo s lijepim željama. Osim toga, sretna sam što sam kroz ovaj posao dobila priliku upoznati toliko kreativnih i zanimljivih ljudi.

A koje najgore?

Kada voliš ono što radiš, postoji toliko puno više pozitivnih stvari na koje se možeš usredotočiti. Kao negativan aspekt ovog posla mogu izdvojiti samo podcjenjivanje. Većina ljudi s kojima radim razumiju koliko iskustva i truda je potrebno uložiti u bilo koji posao kako bi postao uspješan, no tu i tamo se nađe netko tko to uzima zdravo za gotovo.

Što mislite o učestalim negativnim konotacijama i olakom shvaćanju Vašeg posla?

Drago mi je da radim s ljudima kojima se sviđa moj rad i koji znaju koliko to dugo radim i koliko sam napredovala. Onima koji misle da je to samo „naslikavanje“ poručujem: probajte, jer nije to samo to. Na početku su me znali dirati negativni komentari, no nakon gotovo devet godina bloganja više se na njih toliko ne obazirem, već se koncentriram na konstantan napredak.

Kako ste došli do svojih prvih suradnji i što se promijenilo do danas?

Iskreno, to je bilo tako davno da se više ni ne sjećam, ali tada, baš kao i danas, kada dobijem upit za suradnju, pošaljem ponudu i dogovorim detalje s klijentom. Jedino što se promijenilo je to što sam prvih par godina radila gotovo isključivo samo za kompenzaciju u robi.

Koji su po Vama najveći problemi s kojima se susrećete u branši i na koji način ih rješavate?

Zna se dogoditi da dobijem upit za suradnju s velikim brendom s iscrpnim uputama za stil fotografije i objave jednog ili čak više postova u zamjenu za proizvod bez novčane kompenzacije. Naravno da primam PR proizvode i da iskustvo podijelim sa svojim čitateljima, osobito ako mi se proizvod svidi, no potpuno je drugo očekivati objave i zahtijevati od mene da postupim kao da je u pitanju plaćena suradnja. Općenito, problem je to što se freelanceanje kao bloger/influencer ne smatra dovoljno ozbiljnim poslom kao vani. Na sreću, svijest se počela mijenjati unazad par godina i sve više agencija i brendova shvaća koliko je taj tip marketinga postao utjecajan.

Kako vidite ovaj posao u budućnosti? Razmišljate li o razvijanju vlastitog brenda?

Željela bih razvijati ovaj posao u smjeru edukacija i radionica na temu obrade fotografija, planiranja feeda, komunikacije s klijentima, upravljanja društvenim mrežama – svega onoga što je bitno u razvijanju brenda – bio to blog, online dućan ili kozmetička linija. Osim toga, voljela bih pokrenuti vlastiti brend i imam već neke ideje, no morat će još malo pričekati.

Koji Vam je najdraži post do sada za koji smatrate kako Vas najbolje opisuje?

Nakon gotovo devet godina rada postoji toliko toga na što sam ponosna, ali od recentnijih stvari mi padaju na pamet postovi za trgovinu tenisicama. Naime, početkom godine sam slomila kost u stopalu i krenuo je oporavak od gotovo pola godine. Živjela sam u tenisicama, što mi nije teško palo jer sam i inače ogroman fan udobne obuće, a kroz te postove sam uspjela spojiti svoj svakodnevni život na štakama i fizikalnim terapijama s modom.

UKLJUČITE SE U GLASOVANJE ZA INFLUENCERA GODINE

Linker
19. travanj 2024 09:53