Privatna fotografija
Privatna fotografija

Barbara Repe: I dalje se borimo s predrasudama i krivom percepcijom našeg posla

  • 28.08.2018. u 08:40

  • Autor:
    • Iris Hazler

Mali hobi pretvorila je u divan posao: njezin blog će iduće godine proslaviti deset godina postojanja, a svoje modne kombinacije pratiteljima predstavlja kroz „mini priče“ po kojima je postala prepoznatljiva.

Kako ste se odlučili pokrenuti profil s tematikom mode?

Od 2008. sam aktivno sudjelovala na podforumu Moda na Forum.hr-u te razmjenjivala razne informacije s kolegicama forumašicama. Na tom podforumu je postojala tema Modne kritike za hrabre forumašice, gdje smo stavljale fotografije svojih svakodnevnih odjevnih kombinacija. Nakon godinu dana cure su me počele nagovarati da pokrenem modni blog. U svijetu su modni blogovi tek počeli biti prepoznavani i u stvaranju je bila čitava zajednica modnih entuzijasta. Nekoliko mjeseci sam se premišljala, no na kraju sam ipak odlučila probati. U rujnu 2009. pokrenula sam svoj modni blog ar-ar. S rastom bloga, 2010. sam otvorila službeni Facebook page bloga, a 2011. i Instagram profil. U tim vremenima modni blogovi su doživjeli pravi boom, čitanost nam je bila golema i bila sam sretna što sam dio nečeg novog i progresivnog. Ljudi su se zasitili glossy časopisa i nerealnih modnih kombinacija te su im modni blogovi davali inspiraciju za kombiniranje odjeće i dodataka na nepretenciozan i nenamješten način.

Po čemu se Vaš profil izdvaja od ostalih?

Moj Instagram profil postoji već sedam godina i smatram ga «produženom rukom» vlastitog modnog bloga. Trudim se zadržati nonšalantan pristup objavama, a fokusirana sam pretežito na modu i beauty. Ono što najviše izdvaja moj profil od ostalih je koncept «mini priča» na feedu po tri fotografije. Nisam opterećena algoritmima i trenutnim Instagram trendovima te nastojim spontano kreirati objave koje će inspirirati moje čitatelje koji me prate već dugi niz godina. Eksperimentiram i svakom objavom se trudim biti maksimalno kreativna, što moji klijenti vole te mi gotovo uvijek daju kormilo u ruke i veliku kreativnu slobodu da predstavim proizvod na svoj način.

Objavu dijeli Barbara Repe (@brbtch)

Kako biste nekome tko ne zna što točno radite opisali i objasnili svoj posao?

Modni blog se kroz nekoliko godina upornog rada, truda i učenja pretvorio u posao, a uz blog i njegove društvene mreže, stvorila sam još jedan posao - onaj modnog stilista. Kao modni bloger surađujem s brendovima koje prvenstveno cijenim. Na dnevnoj bazi dogovaram sastanke i suradnje, razne aktivacije za blog i društvene mreže, kreiram sadržaj, organiziram snimanja te šaljem feedback klijentima. Posljednjih godinu dana neki klijenti se fokusiraju samo na Instagram, što je u ovom vremenskom okviru zanimljivo i u fokusu, no trudim se što kvalitetnije predstaviti svoj rad i na modnom blogu, gdje imam veću slobodu i neopterećenost formatom «brzog» Instagrama. Uz posao modnog blogera, imam brojne angažmane gdje stiliziram. Radim kao stilist u modnim magazinima, kampanjama, advertorijalima, odijevam mnoge hrvatske glazbene zvijezde za događanja, koncerte i video spotove. Posao stilista radim posljednjih šest godina i izuzetno sam ponosna na količinu posla kojeg sam odradila. Posljednjih godinu dana kvartalno radim kao kostimograf i vizažist u Švicarskoj u Operi, što je zaista fantastično. Nastojim se ne ograničavati i uživam u svakom novom izazovu.

Kako izgleda čitav proces nastanka jedne fotografije s Vašeg feeda i tko Vas fotografira?

Moj profil je koncipiran tako da objavljujem po tri fotografije istovremeno, koje su povezane u malu priču pa za svaku objavu kreiram zasebnu cjelinu. Do inspiracije dolazim relativno spontano, no za objavu tri fotografije u startu treba imati jasan koncept i unaprijed vizualizirati kako će svaka od te tri fotografije izgledati zasebno kada se klikne na nju i kako će izgledati poredane jedna pokraj druge u jednu cjelinu. Ovakav tempo objava je kompliciraniji jer moram dobro razmisliti kako i što kreirati, no sviđa mi se jer se izdvaja od ostalih Instagram profila, a i dobivam izrazito pozitivan feedback od čitatelja i klijenata. Najčešće me fotografira sjajna fotografkinja Karmen Poznić, s kojom surađujem već godinama na raznim projektima i sretna sam što je imam kao kolegicu i prijateljicu. Slično razmišljamo što se tiče ideja i realizacije, tako da vrlo jednostavno i neopterećeno kreiramo nešto zanimljivo. Kada Karmen ne stigne, zamolim prijateljice blogerice da uskoče, a to uvijek bude zabavno iskustvo.

Objavu dijeli Barbara Repe (@brbtch)

Koliko vremena ulažete u nastanak samog posta i editiranje fotografije/videa?

Ovisi o konceptu fotografija i cijelog posta. Ukoliko angažiram Karmen Poznić za fotografije, ona fotografira i obrađuje fotografije koje ja potom objavljujem na blogu i društvenim mrežama. Ako se radi o velikoj aktivaciji za neki brend, nakon pregovora i sastanaka kreiram tekst i fotografije, koje potom šaljem klijentu na autorizaciju te nakon toga post ide online, a taj proces može trajati i do dva tjedna, ovisi kakav pristup odaberemo. Ako radim aktivaciju za beauty brend, na post se može čekati i nekoliko mjeseci jer mi je izuzetno bitno da napišem kvalitetnu recenziju proizvoda nakon nekoliko mjeseci redovnog korištenja. Pazim da ostajem vjerodostojna jer cijenim lojalnost svojih dugogodišnjih čitatelja. Zbog njih sam i dalje tu.

Koje Vam je do sada najdraže iskustvo koje ste doživjeli ''influenciranjem''?

Upoznavanje ljudi, mogućnost dijeljenja ideja i inspiracije. Doživjela sam mnoga predivna iskustva o kojima nisam mogla ni sanjati prije otvaranja modnog bloga. Mali hobi pretvorila sam u divan posao. Jest da je ponekad naporno i često tjednima nemam slobodan dan, ali volim to što radim i to me tjera dalje.

Objavu dijeli Barbara Repe (@brbtch)

A koje najgore?

Uz mnoga lijepa, bilo je tu kroz godine i nekih vrlo loših iskustava na kojima sam puno naučila. «Prva generacija» modnih blogera prošla je kroz pravo sito i rešeto u javnom fokusu. Tisuće negativnih komentara, mnogih negativnih previranja, mnogih zatvorenih vrata i zidova. No ustrajnost, pozitivan stav i uvažavanje konstruktivnih kritika su pomogli da nastavim raditi i ostvariti svoje snove.

Što mislite o učestalim negativnim konotacijama i olakom shvaćanju Vašeg posla?

Teško je percipirati što sve točno radimo i koliko vremena oduzima ovaj posao jer sve to na van izgleda vrlo romantično i lagano. Treba biti vrlo pažljiv u ovom poslu da čitatelji ne dobivaju kriv dojam jer tanka je granica između kvalitetne prezentacije i hvalisanja. Biti freelancer je teško, pogotovo u Hrvatskoj. Raditi ovaj posao i živjeti od njega nije lako jer je nestabilnost u poslovanju velika. Taj segment ljudi često ne vide i ne razmišljaju o njemu pa je velika vjerojatnost da će stvoriti i negativne pretpostavke o ovom poslu.

Kako ste došli do svojih prvih suradnji i što se promijenilo do danas?

Prva velika suradnja je bila s jednim stranim brendom, 2011. godine. Snimali smo kampanju za hrvatsko tržište te smo bili presretni da nas je netko uočio i dao priliku da radimo tako velik posao. Mnoge stvari su se promijenile, prvenstveno percepcija o blogerima i o njihovom poslu. Tržište se promijenilo, klasične reklame više ne funkcioniraju kao prije deset godina i native online marketing je u fokusu, a s time i naš posao. Smatram da smo naučili jako puno o online marketingu i komunikaciji s tržištem/čitateljima s godinama rada, postepeno.

Objavu dijeli Barbara Repe (@brbtch)

Koji su po Vama najveći problemi s kojima se susrećete u branši i na koji način ih rješavate?

I dalje se borimo s predrasudama i krivom percepcijom našeg posla, no malo po malo sve je lakše. Najveći problemi su neprofesionalnost dijela agencija koje kasne s honorarima za odrađen posao, dumping cijena te netransparentna komunikacija tijekom pregovora. Također, navela bih kao neprofesionalno, kupovanje broja pratitelja i statistika u svrhu brzog probitka, jer se tim činom degradira cijela zajednica ljudi koji godinama pošteno rade svoj posao te se gubi kredibilitet.

Kako vidite ovaj posao u budućnosti?

Ovaj posao se rapidno razvija i ima svoj smjer u budućnosti. Sve se seli na web, ljudi su se navikli da do informacija dolaze brzo i efikasno, a naš posao je predstaviti proizvode/usluge na iskren, jednostavan, nepretenciozan i zanimljiv način. Treba se razvijati zajedno s tržištem, ne gubiti kreativnost i upornost te održavati transparentnost.

Objavu dijeli Barbara Repe (@brbtch)



Razmišljate li o razvijanju vlastitog brenda?

Trenutno ne jer nisam u financijskoj i poslovnoj mogućnosti za ostvarivanje te ideje. Imam neke planove koje bih voljela ostvariti u naredne dvije godine, no za to ćete još malo morati pričekati, dok se svi segmenti ne poslože.

Koji Vam je najdraži post do sada za koji smatrate kako Vas najbolje opisuje?

Najviše volim kreirati modne editorijale, ispričati priču kroz odjeću i prostor, inspirirati ljude. Svaki editorijal volim na svoj način, no izdvojila bih božićni editorijal koji sam kreirala u prosincu 2012. naziva Orašar, gdje sam uklopila Boudoir haljine u bajkovito ozračje.

Objavu dijeli Barbara Repe (@brbtch)

UKLJUČITE SE U GLASOVANJE ZA INFLUENCERA GODINE