PRIVATNI ALBUM
modna ikon@

Sonja Kovač: Moj Instagram je uistinu jedinstvena razglednica

Iako je glumila u humorističnim serijama 'Bračne vode' i 'Zauvijek susjedi', glumica Sonja Kovač (34) odavno je prestala tražiti nove uloge jer se pronašla u modnom svijetu. Prije tri godine otvorila je svoj blog na kojem je otkrivala kako neke neobične komade – koje su trendi u svijetu, ali na našim ulicama još ne – uspješno ukomponirati u svoje kombinacije, a njezine savjete, koji se protežu i u svijet make-upa, danas prati više od 320 tisuća ljudi.

Kako ste se odlučili pokrenuti profil s tematikom mode?

Bilo je to prije točno tri godine kada sam napravila svoju web stranicu i blog i odlučila da ću pisati o modi. Kroz razna putovanja sam imala dosta mogućnosti približiti se visokoj modi i drugačijim brendovima od onih koje nalazimo kod nas. Tako se razvila ljubav prema visokoj modi gdje sam na svojim putovanjima mogla ući u Dior ili Valentino i gledati njihove stvari, isprobavati, opipati materijale, povezati se s tim kreacijama. Oduvijek sam se voljela spremati i smišljati super outfite, to mi je usadila još mama otkako sam bila mala. I s vremenom sam odlučila početi pisati blog o tome što nosim, kako kombiniram odjeću, određene komade, koji su trendovi za jesen/zimu, proljeće/ljeto...

Svi načini na koje iskombinirati trendove koji su zapravo teški za ''isfurati'', jer to na našim ulicama i nije baš jednostavno izaći u nekim trendi komadima i iskombinirati neki dobar look s, na primjer, prozirnim tenisicama i nekim remenom koji se nije nosio već 20 godina ili čizmama preko koljena... To su neke nenosive stvari za koje sam ja imala potrebu pisati na koji način ih prebaciti na naše ulice i u naš mentalitet. Prije tri godine ljudi nisu baš znali za sve te brendove i nisu mogli pretpostaviti ni što sve ima osim ovoga što ima u našim dućanima... Meni je to bilo za dušu, baš sam mogla pisati satima o tome kako kombinirati majicu uz neku suknju.

Po čemu se Vaš profil izdvaja od ostalih?

Ono što je posebno kod mene jest da sam jedina od hrvatskih blogera/Influencera koja prisustvuje svim svjetskim Fashion Weekovima od New Yorka, Londona, Milana i Pariza. Također, uvijek sam htjela pisati i na engleskom te sam pazila kako to dobro izbalansirati. Istovremeno sam s blogom otvorila i Instagram i počela s postanjem svojih outfita, kombinacija. Nakon par mjeseci sam otvorila YouTube kanal na kojem sam se više orijentirala na lifestyle i beauty tematiku. Većinom sam snimala na hrvatskom, a Instagram je bio modna i zatim travel tematika. Blog je kombinacija svega, mode, beautyja, travela i lifestylea, a mislim da se i moj Instagram također izdvaja po tome. Sve svoje društvene platforme držim na vrlo visokoj razini i tako sam uspjela povezati sve branše, a također jako držim do estetike. Moj Instagram je definitivno jedna posebna razglednica, biram boje, pazim na editiranje i ulažem jako puno vremena u to. To se vidi u usporedbi s drugim profilima gdje ljudi stavljaju fotografije dosta neobavezno, dok se ja jako trudim u smislu pronalaženja lokacija najboljih na svijetu, najboljih kadrova, poza. Uvijek nešto novo, drugačije. Jako puno različitih stilova, modnih i beauty provučeno kroz travel – ta sinergija svih tih stvari čini moj profil jedinstvenim i vjerujem da je zbog toga i prepoznat na internacionalnoj razini.

Kako biste nekome tko ne zna što točno radite opisali i objasnili svoj posao?

Kada me netko pita čime se bavim, ja im na najlakši način pokušavam objasniti da surađujem sa stranim i domaćim brendovima u promociji njihovih proizvoda. Ja bih to nazvala modni insider u fashion industriji koji surađuje s raznim modnim i beauty brendovima u svrhu promocije njihovih proizvoda i brendinga. To je jako bitno zato što kod nas nije uvijek zadatak samo promocija proizvoda u smislu prodaje, možda čak i bitnije od toga je brending. Znači, ono što mi radimo jest da osnažujemo neki brend, činimo ga boljim jer smislimo bolje načine na koje ga možemo predstaviti i prezentirati i tako radimo bolju sliku o njemu. Velikim firmama je to puno bitnije od same prodaje i to je ono što čini razliku od firmi koje zaista znaju čemu i na koji način služi influencer marketing, a čini razliku između onih koji zapravo ne znaju.

UKLJUČITE SE U GLASOVANJE ZA INFLUENCERA GODINE

Kako izgleda čitav proces nastanka jedne fotografije s Vašeg feeda i tko Vas fotografira?

U moj posao su involvirani svi živi, od mojih prijatelja, preko mog dečka do mojih roditelja. Stvarno se svi trude pomoći mi, tu su i profesionalni fotografi, sve ovisi gdje sam i s kim sam, tko ide sa mnom na putovanje, tko je u Zagrebu, radim li s profi fotografom... U posljednjih pola godine zbog nedostatka vremena blog sam zapostavila. Instagram je preuzeo sve, glavni je i ima jako puno poslova i kolaboracija uz Instagram tako da sam njemu posvećena.

Koliko vremena ulažete u nastanak samog posta i editiranje fotografije/videa?

Za jednu savršenu fotku na Instagramu treba desetak fotki, vrijeme ode na odabir, editiranje. Jako puno pažnje pridodajem tome, volim da su mi sve boje usklađene, da mi je cijeli profil u jednom tonu i volim se igrati. Volim biti posebna po pitanju svoje Instagram razglednice i biti u korak sa svjetskim trendovima. Naravno, tu je i objava, smišljanje teksta koji će biti prilagodljiv fotografiji, dosta često se dogodi da se u čitav proces uključuje i vrijeme odobrenje od klijenta, a nekada i više fotografija pa oni odaberu jednu. Posao je specifičan i svaka suradnja donosi nešto drugačije sa sobom. Primjerice, editiranje videa na YouTubeu zna potrajati po čitav dan. Jedan vlog ima sadržaja od sat vremena koji ja moram editirati, izrezati i montirati na 10 minuta kako bi bio zanimljiv jer nitko nema vremena gledati duže od toga.

Koje Vam je do sada najdraže iskustvo koje ste doživjeli ''influenciranjem''?

Definitivno rad s velikim svjetskim brendovima poput Chanela, Estée Lauder i ostalih kompanija poput Cliniquea, M.A.C.-a, Yamamay, Samsung, Havaianas... Raditi s takvim firmama je odlična potvrda dobrog rada i uspjeha. Kada mi se prvi put Chanel javio iz Pariza, mislila sam da me netko zeza, a kad sam shvatila da je stvarno – odličan je osjećaj jer se kreativnost i uživanje u radu prepoznaju. Ti veliki timovi ljudi koji istražuju tržište influencera jako dobro znaju što rade i meni je najveća potvrda kada mi takve firme ponude suradnje i dobijem feedback koliko su zadovoljni. A posebna je sreća kada ostvarimo dugoročne suradnje, to je zaista najveća potvrda za rad jednog influencera.

A koje najgore?

Znalo je biti par neugodnih iskustava kad se ljudi znaju naljutiti ako odbijem neku suradnju, jer jako pazim s kim radim jer surađujem samo s brendovima koji odgovaraju mom stilu i prezentiraju ono što volim i da stojim iza toga. Ali nikakvih baš groznih iskustava nije bilo, osim što neki brendovi još uvijek ne znaju kako napraviti i odraditi neke suradnje. A najgore što vam se kao travel influenceru može dogoditi jest velik broj otkazanih letova i kašnjenja koji koštaju puno živaca.

Što mislite o učestalim negativnim konotacijama i olakom shvaćanju Vašeg posla?

Mogu shvatiti da neki ljudi jednostavno ne znaju što radim jer je to vrlo novo zanimanje i nepoznato kod nas. Normalno da je teško shvatiti kada nije riječ o poslu od 8 do 16. A imamo i hejtere koji jako dobro znaju o čemu se radi ili ne žele znati. A ne željeti znati je najveća glupost na svijetu. Mi najnormalnije radimo posao kao svatko drugi, reklame u novinama i na televiziji nikoga ne zabrinjavaju, ali kada pročitaju pojam influencer – kreće hejt. Ne može, mi radimo istu razinu oglašavanja kao što to radi televizija, radio, novina ili portali. Samo, naravno da je teže shvatiti da jedna osoba nešto radi. Nitko se neće sjuriti na jednu televiziju i njenu zaradu, ali s lakoćom hoće na jednu individuu – kako njoj netko plaća?? Lako, isto je kao ono na što ste navikli prije, samo u novom formatu. Ovdje se radi o velikoj količini posla i obaveza. Ja zaista sama radim sve, od menadžmenta, mailova, svih dogovaranja, odlaska u trgovine, online shoppinga, kreative, smišljanja svih destinacija na svijetu, organiziranja putovanja, kupovanje karata, hotela, rezervacija, smišljanje outfita, dogovaranje Fashion weekova. Znači, jako puno posla. Prvo sve radiš za svoj gušt, a onda te posao pojede. Ali, naravno – ne žalim se, to je jedan prekrasan posao i velika stvar, ali iziskuje jako puno truda. Svatko to može probati raditi, a kada probate vidjet ćete koliko je teško i koliko napora treba u čitavom poslu.

Kako ste došli do svojih prvih suradnji i što se promijenilo do danas?

Jednostavno su mi se ljudi počeli javljati preko maila na blogu i Instagrama, vidjeli su o čemu pišem i sve je tako krenulo, jednostavno i spontano. I dan danas su brendovi ti koji se javljaju meni, a vrlo rijetko ja njima. U zadnje vrijeme pošaljem sama ponude ako imam neku super ideju u glavi za koju vidim da bi funkcionirala s nekim određenim brendom. U početku su bile kompenzacije i manji brendovi, danas su to plaćene suradnje i veliki svjetski brendovi. Sve ima svoj put, ništa ne dolazi preko noći, samo uz puno rada i truda. I paziti da se bude poseban, da niste isti kao svi drugi i da nekako odskačete – uz dobru vibru.

Koji su po Vama najveći problemi s kojima se susrećete u branši i na koji način ih rješavate?

Naravno da velike firme poput Chanela i Diora točno znaju što rade jer imaju ogromne timove ljudi koji rade na svemu tome i znaju čime se mi bavimo, imaju savršena istraživanja o svemu. Ali manje firme i firme kod nas koje još nisu upoznate sa svime time ne razumiju točno koji je naš posao i oni bi sad influencer marketing jer je popularan, takav bi način oglašavanja, ali zapravo ne znaju što trebaju s nama i ne znaju što tražiti od nas, što mogu očekivati od nas, ne znaju na koji način to mogu izmjeriti i onda malo dolazi do težih situacija. Nekada shvate da kreativu moraju prepustiti nama jer bolje znamo kako određene stvari funkcioniraju u tom poslu, no ima i nekih firmi koje jednostavno imaju nemoguće i neizvedive prohtjeve koji nemaju smisla. Tako da je zaista bitno da nam prepuste kreativu jer jako dobro znam raditi svoj posao, a to se vidi i sa svjetskim brendovima s kojima imam uspješne suradnje.

Linker
20. travanj 2024 12:46