GALERIJA KRANJČAR

MARTEK I MALČIĆ Vrlo intenzivno sučeljavanje dvojice umjetnika

 Jasenko Rasol
Mogućnost preklapanja "mentalnog sklopa" ovih dvaju umjetnika, prikazan u Galeriji Kranjčar, daje nam fascinantan pregled u odjeke prakse umjetničkih istraživanja 70-ih

Izvanredno zanimljiva izložba otvorena je sinoć u zagrebačkoj Galeriji Kranjčar na Kaptolu, gdje su se "sučelila" dva etablirana umjetnika različitih generacija, pronašavši zajedničku umjetničku nit, koju je prepoznao kustos izložbe Mladen Lučić. U sklopu ciklusa 'Mentalni sklop' svoje je radove, među kojima ima i novih, izložio Vlado Martek, a svojim radovima u svojevrsnom hommageu parirao je Ivica Malčić.

Martek, po vokaciji i praksi primarno filozof i pjesnik, ostao je zabilježen u povijesti suvremene umjetnosti svojim radovima od sredine sedamdesetih, kada se kao član famozne 'Grupe šestorice' bavio postkonceptualističkom umjetničkom praksom i vizualnom i konkretnom poezijom, a njegovi su radovi dio zagrebačkog postava Muzeja suvremene umjetnosti.

Vlado Martek (lijevo) i Ivica Malčić (desno) prilikom postavljanja izložbe

Iako se svjesno i ustrajno drži umjetničke margine, tvrdokorno čuvajući svoj prostor slobode, Martekov opus odavno je prepoznat, o čemu svjedoče brojne izložbe u zemlji i inozemstvu, a pariški Centar Pompidou otkupio je njegov 'Totalni sonet'.

Ivica Malčić je pak umjetnik koji je gotovo samostanskom posvećenošću od 30.11.1991. do 2.6.2015. realizirao točno 2664 rada. Ove brojke nisu ni izmišljene niti približne, Malčić opsesivno kompulzivno katalogizira sve svoje radove, pridajući im jedinstvene identifikacijske brojeve. Dio njegove svakodnevne rutine je čitanje i bilježenje misli koje potom koristi u svojim radovima, a pritom se redovito koristi kaširanjem novinskog papira, tako da će posjetitelji izložbe imati priliku na njegovim slikama prepoznati mnoge stranice Jutarneg lista.

Rad Ivice Malčića na kojem se naziru novinske stranice

Mogućnost preklapanja "mentalnog sklopa" ovih dvaju umjetnika, prikazan u Galeriji Kranjčar, daje nam fascinantan pregled u odjeke prakse umjetničkih istraživanja 70-ih. Malčić u svom pristupu nije stao na citatnosti, već se bavio i reinterpretacijom nekih Martekovih slavnih radova.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. svibanj 2024 12:09