NE SPOMINJU JOJ IME

Zvijezde Harryja Pottera okupile se nakon 20 godina, autoricu knjiga prikazali samo na 30 sekundi

harry potter reunion

Rowlingova se pojavljuje samo u dvije arhivske scene, a glumci su se na društvenim mrežama već ogradili od njenih komentara o transrodnim osobama

Čovjek se, zaista, osjeća kao da se vraća kući. Gledajući gotovo dva sata dugu posebnu emisiju 'Harry Potter 20th Anniversary: Return to Hogwarts', koja je u subotu, kao najljepši novogodišnji poklon svim fanovima franšize, Potterheadima, prikazana na HBO-u, emocije su pomiješane. Ne samo naše, nego i naših omiljenih glumaca. Jednako kao što se na neke njihove priče smijemo i mi i oni, tako smo u nekim trenucima na rubu suza. Kao neka velika, neobična obitelj, koja se okupila nakon dugo godina, pa priča razne priče iz svoje nekadašnje povijesti.

Emma Watson bila je zaljubljena u Toma Feltona

Upravo taj familijarni osjećaj ono je što svi glumci, koji nam otkrivaju nešto više o tom kako je sve izgledalo iza kamera, spominju. Bili su djeca pa su odrastali zajedno, pa su se povezali i postali dobri prijatelji. Atmosfera na setovima, a to svi ističu, nikad nije bila izrazito službena i ozbiljna: redatelji su puštali djecu da budu to što jesu: da se igraju, smiju i druže. Iako je to otežavalo snimanje, bio je to dobar pristup, jer je stvorio atmosferu povezanosti, koja se vidjela na ekranima.

Naši omiljeni junaci - ne svi, ali oni glavni - u ovoj emisiji sjede i razgovaraju na mjestima koja su nam svima dobro poznata. Vidimo ih tako u zajedničkoj prostoriji Gryffindora, u Dumbledoreovu kabinetu, u Gringottsu, Velikoj dvorani... Naravno, svi su se promijenili: djeca su odrasla, a oni koju su tada bili odrasli sada su, jednostavno, stariji. Mnogih više i nema, a njima je odana počast u jednom dijelu emisije, kada su imena svih onih koji su preminuli prikazana na ekranu. O nekima od njih se i priča: spominju se razne anegdote.

Emma Watson i Rupert Grint su priznali da im je scena poljupca bila odvratna

Neke od njih smo znali, no ima tu i onih koje smo tek otkrili. Primjerice, da je Richard Harris (prvi Dumbledore) mislio kako je feniks u njegovom kabinetu zaista prava ptica, a ne mehanička, da je Tom Felton (Draco Malfoy) htio ukrasti svoj čarobni štapić, te da je Helena Bonham Carter (Bellatrix Lestrange) sačuvala svoje umjetne zube, koje još uvijek ima - zapravo, stavi ih u usta ispred kamera i time odjednom ponovno postaje ona užasna Bellatrix, koju pamtimo i mrzimo.

Znali smo da je Emma Watson bila zaljubljena u Toma Feltona, no ne i da je na snimanju imala hrčka Millie, te da je njen poljubac s Rupertom Grintom (Ron) bio oboma užasno iskustvo, jer jedno za drugo gaje bratske osjećaje. Bilo je dobro vidjeti Jamesa i Olivera Phelpsa, koji su tumačili blizance Weasley, kako sjede jedan pokraj drugoga, obojica živi i s ušima na mjestu. Pomalo je, doduše, neobično vidjeti Helenu Bonham Carter kako Garyju Oldmanu (Sirius Black) ležerno kaže da ga je ubila, sjeća se, i da eto, to je tako moralo biti.

Daniel Radcliffe se u 20 godina jako promijenio

Prilično je zabavno vidjeti Ralpha Fiennesa (Voldemorta) s nosom, a prizor kada on silazi niz stepenice u zadnjem filmu, sniman iz drugog kuta, urnebesno je smiješan. Znali smo da je Ralph ispod plašta nosio suknju, no u filmu to nismo nikad vidjeli, zbog čega je ovo veoma zabavan prizor.

Vidjeti odrasle glumce na svim tim mjestima istovremeno je neobično, ali i blisko. Svi Potterheadi prate svoje omiljene likove - barem Zlatni trio - tako da su nam njihova lica ostala bliska. Oni su za nas, i vjerojatno će uvijek biti, Hermione, Harry i Ron. Upravo o tome su i sami progovorili - kako su tijekom deset godina snimanja zaista postali likovi koje su utjelovljavali i da im se zaista teško bilo odvojiti od cijelog tog svijeta.

No, priznao je naš Harry - dobro, Dan Radcliffe - da ga ponosnim čini činjenica da su svi oni bili dio nečega što je toliko važno ljudima diljem svijeta. Zato je u emisiji bilo i mnogo suza - plakali su gotovo svi, kad su se prisjećali snimanja, zajedničkih dogodovština, kao i onih koji više nisu među njima.

J.K. Rowling stvorila je problem za HBO

Uppa/photoshot/Avalon/Profimedia

Jedina koja nije plakala je J.K. Rowling. Ona je zapravo malo prisutna - priča svega dva puta, a jednom o tome kako je bilo teško pronaći glumca za ulogu Harryja, dok su Rona i Hermione veoma lako našli. Riječ je o arhivskim snimkama iz 2019. godine. Nije to, zapravo, ni čudno: s obzirom na svoje transfobične ispade na Twitteru, mnogi od glumaca iz svijeta Harryja Pottera javno su se izjasnili kako ne misle jednako kao i ona, pa je među njima pukla ljubav.

No, sve u svemu, savršen je ovo poklon za svakog Potterheada. Vratilo nas je u neko drugo vrijeme, dalo nam da zajedno proživimo neke uspomene, a i pomoglo nam je da izdržimo još malo. U travnju nas, naime, konačno očekuje premijera trećeg filma u serijalu 'Fantastic Beasts'. Snimanje mu je odgođeno zbog pandemije, pa smo ga zaista dugo čekali.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. travanj 2024 13:46