/Emily Weiss
The Line & Glossier party, The Apartment by The Line, Los Angeles, USA - 07 Nov 2016, Image: 305042192, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Scott/BFA / Shutterstock Editorial / Profimedia
Scott/BFA / Shutterstock Editorial / Profimedia
/Emily Weiss
The Line & Glossier party, The Apartment by The Line, Los Angeles, USA - 07 Nov 2016, Image: 305042192, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Scott/BFA / Shutterstock Editorial / Profimedia
Scott/BFA / Shutterstock Editorial / Profimedia

Dašak utjehe u kaosu

Jake žene u krizi: Nisu im uvijek cvjetale ruže, ali su i u nesigurnim vremenima nosile crveni ruž

  • 03.04.2020. u 12:59

  • Autor:
    • Copyright Gloria,
    • Ivana Vodogažec

Povijest pokazuje da naizgled banalne stvari poput ruža za usne i bočice parfema mogu pomoći u prevladavanju teških trenutaka, a dame čiji proizvodi pružaju moralnu potporu i same znaju kako skupiti snagu kad je to potrebno.

Dok je svijet u strahu zbog pandemije koronavirusa, možda se čini besmislenim govoriti o uljepšavanju i kozmetici. No, povijest pokazuje da to ne samo što nije trivijalno nego je imalo stanovitu ulogu u prevladavanju kriza.

Najpoznatiji je primjer legendarna američka kozmetičarka Elizabeth Arden (1881. - 1966.), koja se pridružila tisućama žena kada su 1912. marširale New Yorkom zahtijevajući pravo glasa, a na usnama im je bio - crveni ruž. Arden ga je kreirala upravo za prosvjednice, a za Drugoga svjetskog rata također je osmislila posebnu crvenu nijansu ruža, koji su žene u američkoj vojsci dobivale za podizanje samopouzdanja.

Portrait of Canadian-born beautician and cosmetics entrepreneur Elizabeth Arden (1878 - 1966) dressed in a ball gown as she clasps her hands together and stands in front of a framed piece of art, 1947. (Photo by Hulton Archive/Getty Images)
Getty Images

Elizabeth Arden - Prebrodila je sve ekonomske i društvene krize na početku 20. stoljeća, izgradivši jedan od najvećih kozmetičkih imperija.

Ima nečega u tome da nas jedna tako naizgled banalna stvar može obodriti u krizi, a potvrđuje to takozvana lipstick effect teorija, prema kojoj se ruževi najviše kupuju u nesigurnim vremenima.

Tada ruž kao simbol ženstvenosti pruža “moralnu potporu”. Isto vrijedi i za druge lako dostupne vrste kozmetike koje se doživljavaju kao mali luksuz što si ga možemo priuštiti, a čini čuda.

I samu gospođu Arden često su nazivali čudotvorkom zbog njezine inspirativne životne priče. U New York je stigla 1907. kao siromašna seoska djevojka, a zahvaljujući upornosti i kreativnosti već 1910. otvorila je prvi salon ljepote na mondenoj Petoj aveniji. Prebrodila je sve tadašnje ekonomske i društvene krize izgradivši jedan od najvećih kozmetičkih imperija.


Žene trebaju biti uspješne i neovisne

Njezina pandanka Estée Lauder (1906. - 2004.) odlučno se zalagala da žene ne trebaju nužno biti pokorne supruge i domaćice nego imaju pravo biti uspješne i neovisne. Kad su je pitali u čemu je tajna njezina uspjeha, žustro je odvratila: “Nikad nisam sanjala o uspjehu. Radila sam za njega”. Takve su i njezine unuke Aerin (49) i Jane (47), koje unatoč golemom nasljedstvu rade i jačaju obiteljski posao.

Jane je među čelnicima kompanije Estée Lauder, dok je Aerin razvila vlastiti istoimeni brend parfema i kozmetike. Unuke su dobile u nasljeđe i to da podržavaju humanitarne i kulturne akcije, baš kao što je to činila njihova baka, a potom i teta Evelyn Lauder (1936. - 2011.) koja je 1992. osmislila ružičastu vrpcu i osnovala zakladu za istraživanje raka dojke.

Estee Lauder, American beautician and businesswoman. (Photo by Evening Standard/Getty Images)
Getty Images

Estée Lauder s unukom Aerin, koja je preuzela carstvo od bake, povezuje ne samo ljubav prema kozmetici nego i sklonost humanitarnim akcijama.

 

Iz vremena crno-bijelih fotografija dobro je prisjetiti se sestara Rosy (1914. - 1983.) i Marije Carita (1911. - 1978.) koje su stigle u Pariz 1945., a u otužnim slikama poratnog grada razvile su napredne ideje o masažnim (a kasnije i aparativnim) tehnikama njege lica te 1951. osnovale danas kultni studio ljepote Carita.


Napredan pristup njezi kože

Posebna je priča Bečanka Elisabeth Sigmund (1914. - 2013.), suosnivačica prirodne kozmetike Dr. Hauschka, koju su životne nedaće poticale da bude još bolja i da traži uvijek nova kreativna rješenja. Kad joj je suprug završio u ruskom zarobljeništvu (iako nije podržavao naciste), njen salon ljepote nije bio osobito popularno mjesto u gradu pa je nakon nekog vremena sreću potražila u Stockholmu.

dr.Hauschka/Press

Suosnivačici kozmetike dr. Hauschka Elisabeth Sigmund nisu uvijek cvjetale ruže, ali je iza nje ostala danas već kultna Ružina krema.

 

Otamo je glas o inventivnoj kozmetičarki došao do njemačke tvornice WALA, koja je tražila stručnjake za razvoj nove kozmetičke linije, a Elisabeth je zbog poznavanja ljekovitog bilja i naprednih pristupa njezi kože bila prava osoba. Upravo zahvaljujući njoj 1967. lansirana je prirodna kozmetika Dr. Hauschka koja je u to doba bila prava avangarda, a u popularne proizvode ubrajala se danas kultna ružina krema.


Jo Malone borila se s rakom dojke

Među moćnim ženama u kozmetičkoj industriji ima još onih kojima nisu uvijek cvjetale ruže. Jo Malone (56), osnivačica istoimenog londonskog parfemskog brenda, svoju je tvrtku vodila i kada joj je u 37. godini dijagnosticiran agresivni oblik raka dojke koji je, na sreću, pobijedila.

Rea Ann Silva, osnivačica brenda BeautyBlender, posao je pokrenula kad je postala samohrana majka, i to nezaposlena. Najprije je naučila sve tajne šminkerskog zanata postavši cijenjena vizažistica, a potom je sve oko sebe iznenadila time što je brendirala - spužvice za nanošenje šminke.

LOS ANGELES, CALIFORNIA - SEPTEMBER 07: Rea Ann Silva attends SEPHORiA: House of Beauty – Day One at The Shrine Auditorium on September 07, 2019 in Los Angeles, California. (Photo by Presley Ann/Getty Images for Sephora)
Getty Images for Sephora

Rea Ann Silva ne tako davno bila je ostavljena nezaposlena žena s djecom, danas sa svojim spužvicama za skidanje šminke okreće 200 milijuna dolara godišnje.

 

Oni koji su se tome podsmjehivali uskoro su “promijenili ploču” jer su Reine spužvice pomele tržište. Premda su sada suočene s činjenicom da je industrija ljepote u zastoju, sve spomenute slavne poduzetnice kažu da će se, kao i uvijek u životu, prilagoditi. Olakotna je okolnost to što je (i dalje) sve dostupno putem web shopova.


Usmjerite se na ono što možete učiniti za sebe

Upravo u to uzdaju se sestre Samantha i Nicola Chapman koje stoje iza kistova za šminkanje Real Techniques, kao i Emily Weiss koja je izazvala instagramsku senzaciju svojim široko dostupnim i cjenovno povoljnom kozmetikom Glossier, te kraljica prirodne kozmetike Tata Harper, jer njihovi su se brendovi i razvili zahvaljujući internetu.

/Emily Weiss
The Line & Glossier party, The Apartment by The Line, Los Angeles, USA - 07 Nov 2016, Image: 305042223, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Scott/BFA / Shutterstock Editorial / Profimedia
Scott/BFA / Shutterstock Editorial / Profimedia

Emily Weiss, osnivačica kozmetike Glossier, vodi se onom da trebamo biti uzor drugima.

 

Nadu ne gubi ni Inge Theron, britanska osnivačica “teretana” za lice FaceGym. Premda su njezini saloni ljepote trenutačno zatvoreni kao i mnogi drugi diljem svijeta, još se može okrenuti tome da putem interneta savjetuje kako vježbe za lice izvoditi samostalno kod kuće, baš kao što je to svojedobno činila Eva Fraser, pionirka gimnastike za lice. Štoviše, Inge kao da je bila “dalekovidna”, lansiravši proizvod za njegu lica Training Stick čiji se učinak pojačava kada se koža zagrijava i znoji pri tjelovježbi.

- Na sreću, osim virusa su “zarazne” dobre ideje. Više ćemo se usmjeriti na ono što sami možemo učiniti za sebe kod kuće, razvijajući tako i svoju unutrašnju ljepotu - poručuje danas 91-godišnja osnivačica vježbaonica za lice.