November 2, 2015 - New York, New York, USA - Meghan Markle bei der Verleihung der 12. CFDA/Vogue Fashion Fund Awards in den Spring Studios. New York, 02.11.2015, Image: 356413403, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Zuma Press - Entertaiment
Profimedia, Zuma Press - Entertaiment
November 2, 2015 - New York, New York, USA - Meghan Markle bei der Verleihung der 12. CFDA/Vogue Fashion Fund Awards in den Spring Studios. New York, 02.11.2015, Image: 356413403, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Zuma Press - Entertaiment
Profimedia, Zuma Press - Entertaiment

beauty trendovi

Pomama za izgledom à la Meghan i ostali trendovi bez kojih nećemo moći ni ove godine

  • 13.01.2019. u 15:14

  • Autor:
    • Ivana Vodogažec

U svijetu ljepote promjene slijede ritam tehnološkog napretka, vodeću ulogu u njihovu oblikovanju danas imaju društvene mreže i cijela online zajednica, a sve što smo voljeli u protekloj godini - vrijedit će i dalje

U industriji ljepote kao da je zavladalo čuveno olimpijsko geslo “brže, više, jače”. Traže se superučinkoviti i odmah vidljivi rezultati, no da njega istodobno bude što jednostavnija. U tome je ključna visoka tehnologija - ne samo u neprestanom unapređivanju kozmetičkih formula, nego i u širenju vijesti društvenim mrežama. U protekloj godini vodeću ulogu u stvaranju trendova odigrala je online zajednica - a “surfanjem” na golemom valu stotina milijuna želja i komentara izdvojili su se trendovi koji će nas pratiti i u novoj...

Celebrity formula na novi način

 U proteklom desetljeću brojna su poznata imena iz showbusinessa osnovala vlastite brendove kozmetike i parfema, ali novac se nikad nije vrtio brže nego u 2018., kada su “celebi” novoga kova - pjevačica Rihanna (30) te zvijezde realityja Kim Kardashian (38) i Kylie Jenner (21) - do maksimuma iskoristile moć društvenih mreža. Nešto više od godine dana (brend Fenty Beauty pokrenula je u rujnu 2017.) bilo je dovoljno da Rihanna “zavrti” gotovo 300 milijuna dolara. A Kim Kardashian, što god da je lansirala, sve je rasprodala doslovce u pet minuta, zarađujući pritom od pet do 15 milijuna dolara po lansiranju. Takav prosjek ima i njezina polusestra Kylie, čija je zarada u kozmetičkoj industriji jesenas procijenjena na 800 milijuna dolara i približava se milijardi. Kylie je u nepune dvije godine podebljala bankovni račun svotom koju su pjevačice Jennifer Lopez (49) i Britney Spears (37) sa svojim parfemima, te glumica Jessica Alba (37) s prirodnom kozmetikom Honest Beauty, “prikupljale” desetak godina.

DUBAI, UNITED ARAB EMIRATES - SEPTEMBER 29: Rihanna speaks during her Fenty Beauty talk in collaboration with Sephora, for the launch of her new Stunna Lip paint
Getty Images for Fenty Beauty
 

Specijalci za akne u odrasloj dobi

Akne nisu “rezervirane” za tinejdžere - sve češće pojavljuju se u odraslih - u dvadesetima, tridesetima pa i u četrdesetima. Dermatolozi kažu da je to posljedica suvremenog načina života - nezdrave prehrane, stresa i hormonskih poremećaja koji zbog toga nastaju, a akne također mogu biti izazvane neprikladnom njegom i “teškom” šminkom. Stoga se nudi sve više posebnih linija za problematičnu kožu koja je “prerasla” adolescenciju. Takvi proizvodi, osim protuupalnih i umirujućih tvari (primjerice, cinka i bakuchiola - prirodne inačice retinola), sadržavaju i sastojke koji ublažavaju znakove starenja, poput hijaluronske kiseline i biljnih esencija koje potiču stvaranje kolagena u koži.

Svemoguće influencerice

Najutjecajnije kraljice u svijetu ljepote su žene koje su taj status stekle - online. Na prvome mjestu Instagramove liste najbogatijih beauty influencera je Huda Kattan (35), čiji brend Huda Beauty vrijedi više od milijarde dolara, a na društvenim mrežama ima gotovo 30 milijuna pratitelja. Iračanka koja je odrasla u Americi, a posao razvila u Dubaiju, proslavila se filmićima o šminkanju, a njezini make-up proizvodi i nova linija parfema među najpopularnijima su u svijetu. Za petama su joj britanska vlogerica i spisateljica Zoe Sugg (28), poznatija kao Zoella - koju zahvaljujući njezinim internetskim platformama i kozmetičkim kolekcijama prati gotovo 25 milijuna ljudi, te Nizozemka Nikkie De Jager (24) čijih 22 milijuna sljedbenika uživa u njezinim duhovitim “beauty” osvrtima.

Nikkie de Jager
Teen Choice Awards, Arrivals, Los Angeles, USA - 13 Aug 2017, Image: 344977523, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, TEMP Rex Features
Profimedia, TEMP Rex Features

Nikkie de Jager

 

Zaštita od štetnih tehno utjecaja

Mnogi se gotovo ne odvajaju od smartfona i(li) laptopa pa su sve češća upozorenja da plava svjetlost koja isijava iz ekrana uzrokuje oštećenja i hiperpigmentacije na koži. Koža brže stari i zbog saginjanja glave pri korištenju spomenutih uređaja jer se opusti i “nagužva” - taj fenomen je poznat kao phone face (telefonsko lice) i tech neck (tehnološki vrat). Stoga sve više kozmetičkih preparata sadržava biljne ekstrakte i antioksidanse za koje proizvođači tvrde da štite kožu od plave svjetlosti te sprečavaju stvaranje podbratka i bora na vratu.

Savršen spoj probiotika i prebiotika

Otkad su znanstvenici razglasili da se glavnina našeg imuniteta “stvara” u crijevima te da ga održavaju dobre bakterije ili probiotici - koji pripadaju tjelesnom “ekosustavu” poznatom kao mikrobiom - probiotički dodaci prehrani među najpopularnijim su ljekovitim pripravcima. I koža ima vlastiti mikrobiom, koji je štiti od vanjskih utjecaja te upala, pa su kozmetičke kuće počele obilno dodavati probiotike u kreme, serume i maske. Pokazalo se to kao pun pogodak za preosjetljiv i problematičan ten jer ga dobre bakterije jačaju i umiruju. Kozmetika često sadržava i - prebiotike. To su biljna vlakna, ulja i druge prirodne tvari koje, jednostavno rečeno, služe kao hrana probioticima, potpomažući njihovo djelovanje.

Novo doba konoplje

Konoplja je kontroverzna kad je riječ o proizvodnji narkotika - no postoji i takozvana industrijska konoplja, iz čijih sjemenki se hladnim prešanjem dobiva jestivo, superhranjivo ulje u kojem nema psihoaktivnih supstancija. Konopljino ulje izuzetno je bogato esencijalnim masnim kiselinama, vitaminima, mineralima i proteinima - svime što je potrebno za zdravu i blistavu kožu i kosu. Stoga se slobodno možete “navući” na kozmetiku s konopljom, koja je 2018. godine proglašena hit-biljkom.

Stop mikroplastici

Kad je riječ o plastici u kozmetičkoj industriji, pomislit ćemo najprije na ambalažu, no ekolozi upozoravaju da se plastika često nalazi i u njegujućim proizvodima. To je takozvana mikroplastika - u obliku sićušnih zrnaca (poznatih pod engleskim nazivom microbeads), koja se radi učinkovitijeg uklanjanja nečistoće često dodaju u pilinge, kupke, zubne paste, šampone... Ispiranjem takvih proizvoda nakupljaju se velike količine mikroplastike u vodovodu, onečišćujući rijeke i mora, ionako prepuna plastičnog otpada. Proizvode za pranje koji sadržavaju mikrozrnca plastike zabranili su SAD, Kanada, Novi Zeland i Francuska, a zabrana je najavljena i u Italiji, Velikoj Britaniji i Švedskoj.

Uzlet domaće kozmetike

U protekloj godini dogodilo se veliko osvježenje na hrvatskoj kozmetičkoj sceni - pojavio se niz brendova koji teže vrhunskoj kvaliteti, spajajući prirodu, znanost i visoku tehnologiju. Među njima se ističe Skinfinity, prva hrvatska luksuzna njega koja se nudi u monobrand dućanu u središtu Zagreba. Mnoge je oduševila i Plasinia - kozmetika nadahnuta Likom, koja sadržava vodu iz rijeke Gacke i organske biljne esencije. Autohtonim biljem poput smilja, lavande i masline prožeti su novi brendovi Moja Oaza i Immortella, a bogatstvo domaće flore nadahnulo je i glumicu Mariju Tadić (38) da lansira kozmetiku L’aventure en Primitivance na bazi hladnoprešanih ulja. Protekle je godine vizažistica Marija Butković osmislila i predstavila tržištu dekorativnu kozmetiku Marra s bazama i osvježivačima make-upa.

promocija dekorativne kozmetike Mara by Marija Butkovic / Velvet cafe / Zagreb 30.08.2018. / foto: Maja Jurovic / Marija Butkovic
Maja Jurović

Vizažistica Marija Butković

 

Kreme sa supermoćima

 Neinvazivni tretmani popularniji su nego ikad - a proizvođači kozmetike hvale se da mogu konkurirati filerima, botoksu, ultrazvučnim i radiofrekvencijskim uređajima te čak i kirurškim zahvatima. Njegujući preparati postali su toliko učinkoviti da već u nekoliko minuta mogu “resetirati” kožu uklanjajući toksine i tragove umora - zahvaljujući iznimno visokim koncentracijama vitamina, minerala, hijaluronske kiseline, biljnih ekstrakata koji intenzivno revitaliziraju kožu... I sve to u laganim teksturama, na vrlo nježan način - čak se i kemijski piling AHA kiselinama nudi u blagoj verziji za uporabu kod kuće. (Dermalogica).

Pametne spravice

 U svakodnevnoj njezi uređaji su postali ravnopravni kozmetici - štoviše, oni čak pojačavaju njezin učinak. Za njegu lica nude se razni čistači i masažeri, LED maske koje brzo smanjuju bore i prištiće, skeneri za analizu stanja kože koji se mogu pričvrstiti na smartfone. Lice analiziraju i pametna ogledala, prateći promjene i dajući savjete o njezi, a uz to omogućuju i virtualno isprobavanje make-upa. Većina takvih uređaja može se putem mobilnih aplikacija i tehnologije proširene stvarnosti prilagoditi svakom korisniku.

promo
 

Ultrapigmentirana šminka

 Make-up je nadahnut slikarskim tehnikama miješanja i nanošenja boja - u novim high tech metodama uz pomoć kojih se šminka obogaćuje najvišim koncentracijama pigmenata dosad. Pritom su oni prožeti njegujućim uljima tako da ne zamašćuju ten, nego stvaraju lagane kremaste ili pjenaste teksture koje postojano prianjaju uz kožu bez osjećaja “težine” i isušivanja. Primjenom novih tehnika postiže se i mat efekt, koji ostavlja dojam svježine - jer se u šminku dodaju posebni gelovi koji raspršuju svjetlost ne stvarajući odsjaj, nego “meki fokus” i samo “nagovještaj sjaja” za raskošniji izgled.

Pomama za izgledom à la Meghan

Čim je Meghan Markle prohodala s princem Harryjem, njezino lice postalo je među najtraženijima za “kopiranje” kod estetskih kirurga, a otkad je službeno ušla u britansku kraljevsku obitelj, svjetske statistike pokazuju da se broj zahtjeva za izgledom à la Meghan - udeseterostručio. Žene najčešće zahtijevaju njezin nos i usne, iako ih kirurzi upozoravaju da se ne može raditi prema “donesenom predlošku” jer nos treba biti u skladu s ostalim dijelovima lica. Navodno je i Meghan bila na korekcijama nosa. No stručnjaci pozdravljaju Meghan kao inspiraciju za svjež, jednostavan i njegovan izgled s minimalnom količinom šminke.

ROTORUA, NEW ZEALAND - OCTOBER 31: Meghan, Duchess of Sussex visits Te Papaiouru Marae for a formal powhiri and luncheon on October 31, 2018 in Rotorua, New Zealand. The Duke and Duchess of Sussex are on their official 16-day Autumn tour visiting cities in Australia, Fiji, Tonga and New Zealand. (Photo by Samir Hussein/Samir Hussein/WireImage)
Samir Hussein/WireImage

Meghan, vojvotkinja od Susexa

 

Tagovi