VJEŽBANJE U TRUDNOĆI

Bili smo na treningu s Tamarom Vrdoljak: 'U drugoj trudnoći sve je lakše'

Instagram
Iako je od prve trudnoće prošlo deset godina, druga joj lakše pada jer ovog puta ne mora mirovati pa glumica Tamara Vrdoljak najmanje tri puta tjedno vježba pilates. Družili smo se s njom i njezinom trenericom Petrom koja pomno prati svaki njezin korak, a objasnila nam je i zašto je vježbanje u trudnoći veliki plus.

Nakon što su prošle mučnine zbog kojih je bila "usporena", glumica Tamara Vrdoljak (42) odlučila se aktivirati i dotadašnje "pješačenje" u drugom tromjesečju trudnoće zamijenila pilatesom. Iako joj je to bio prvi susret s tim tipom tjelovježbe, zaljubila se u vježbe koje su prilagođene njezinom "drugom stanju", a u svemu se osjeća još bolje jer je cijelo vrijeme prati njezina trenerica Petra Kosović Sušec, vlasnica Pilates Art studija u Zagrebu.

- Petru i njen pilates studio mi je otkrila prijateljica koja kod nje dugo vježba, a ja sam se već nakon probnog sata oduševila njezinim pristupom i programom za trudnice. Vjerujem da je to dobra priprema za porod, ali i osjećam se odlično za vrijeme i nakon treninga u njezinom studiju jer je ispunjen pozitivnom energijom - otkrila nam je Tamara i dodala kako s guštom odlazi na vježbanje tri do četiri puta tjedno, a sve je prilagođeno njoj i tjednu trudnoće u kojem se nalazi. Iako joj je ovo druga trudnoća - i to nakon 11 godina - mnogo lakše pada.

Privatne fotografije

- U prvoj trudnoći nisam imala mučnine, ali sam pola trudnoće morala mirovati. Sada sam aktivnija i otkad su mučnine i umor prestali, osjećam se odlično - govori 42-godišnja glumica dok predano vježba pod nadzorom trenerice Petre koja nam je otkrila zašto je baš pilates dobar odabir za trudnice.

- On nudi širok spektar vježbi koje su lako prilagodljive "drugom stanju", prilagođavaju se svakoj klijentici, a, uostalom, radi se o jednom od najsigurnijih i najzdravijih oblika tjelovježbe - objašnjava nam Petra i otkriva što se preporučuje, a što je potpuno zabranjeno.

Privatne fotografije

- Fokus je na zadržavanju tonusa mišića gornjeg i donjeg dijela tijela te abdominalnih mišića što pomaže u otklanjanju eventualnih bolova kroz kralježnicu koji se mogu pojaviti kao posljedica rasta ploda unutar maternice, odnosno povećanja tjelesne težine. Osim toga, radi se i na jačanju mišića zdjeličnog obruča, koji su potpora maternici i rodnici, što je korisno trudnicama prilikom poroda, ali i nakon jer se time ubrzava oporavak. Za vrijeme trudnoće važno je izbjegavati vježbe kod kojih postoji rizik od gubitka ravnoteže, one koje su prenaporne za abdominalne mišiće te intenzivne vježbe - govori instruktorica pilatesa s dugogodišnjim iskustvom. Pilates mogu vježbati sve trudnice: za početnice preporučuje se započeti u drugom tromjesečju, dok one koje imaju naviku redovitog vježbanja mogu nastaviti, ali s prilagođenim vježbanjem.

Privatne fotografije