CROPIX
procvat domaće beauty scene

Hrvatski recepti za uspjeh: Oni ne čekaju bolje dane, stvaraju ih sami

Umjesto da čekaju bolje dane, oni su ih odlučili sami stvoriti - tri poduzetnička para otkrivaju kako su ih kozje mlijeko, crna kava i šećer s limunom potaknuli da usred krize lansiraju nove kozmetičke brendove.

Poznata je izreka da ne treba čekati da život bude savršen kako bismo ga proslavljali. Takav stav unatoč koronakrizi imaju i tvorci triju novih domaćih kozmetičkih brendova koje bi se moglo objediniti rečenicom: "Kavu s (kozjim) mlijekom i šećerom, molim".

Naime, zagrebačka stručnjakinja za kozmetiku Mirela Ilenić i specijalist za kavu Marko Brajković zajedno su lansirali novu njegujuću liniju Gesha - na bazi kofeina. Finoćom i mekoćom oduševljavaju i prirodni sapuni od kozjeg mlijeka Art In Soap koji stižu s imanja obitelji Korošec u Đelekovcu blizu Koprivnice.

A Zagrepčanke Ira Butorac i Natalija Novak odlučile su pak sebi i drugima “zasladiti” život otvorivši prvi hrvatski walk-in salon za šećernu depilaciju Sugared by Jantar, gdje se koriste isključivo njihovi proizvodi. Ovi poduzetnici prekinuli su zatišje na “beauty” tržištu jer smatraju da nema smisla unedogled čekati bolje dane, nego ih treba - stvoriti.

Njega najfinijom kavom

Kava je u velikom stilu ušla na hrvatsku kozmetičku scenu - zahvaljujući Mireli Ilenić (37) i Marku Brajkoviću (39). Vrsna farmaceutska tehničarka i fitoaromaterapeutkinja Mirela u javnosti je najpoznatija kao bivša direktorica razvoja domaće kozmetike Skinfinity. Marko se pak istaknuo osnivanjem tvrtke Lively Roasters koja se bavi najfinijim specijalitetnim kavama.

Zagreb, 200720.
Mirela Ilenic i Marko Brajkovic koji stoji iza Gesha kozmetike na bazi kave.
Foto: Neja Markicevic / CROPIX
CROPIX

Kada su se ovo dvoje Zagrepčana prije četiri godine slučajno upoznali u kafiću, ubrzo su shvatili da im je posao u biti vrlo sličan - oboje teže izvrsnosti do najmanjeg detalja. Kako u proizvodnji kave, tako i u proizvodnji kozmetike i farmaceutskih pripravaka, ključno je kakve se sirovine koriste, odakle potječu, kako se uzgajaju i obrađuju...

Prvi zajednički projekt Mirele i Marka bili su čajevi Lively Fresh, no ujedno se “kuhala” ideja o njegujućim proizvodima na bazi kave.

Na jednom Markovu predavanju o načinima pripreme kave kao što su, primjerice, espresso, V60, Chemex i AeroPress, uvidjela sam da su to ustvari procesi kakvi se u farmaceutskoj tehnologiji koriste za dobivanje ekstrakata. Počela sam istraživati kako kavu u tekućem obliku dodati u kozmetiku, a da pritom budu maksimalno učinkoviti antioksidansi koje kava sadrži - kofein i polifenoli. Upravo antioksidansi održavaju vitalnost kože i štite je od preranog starenja - objašnjava Mirela. Kreirala je liniju za njegu lica Gesha, nazvanu po najcjenjenijoj sorti kave na svijetu.

Osim najfinije kave, micelarna otopina, piling-maska, serum i kreme sadrže i druge revitalizirajuće tvari: hijaluronsku kiselinu, bakuchiol (biljnu inačicu retinola), morske pentapeptide, ulje marule...

Zagreb, 200720.
Mirela Ilenic i Marko Brajkovic koji stoji iza Gesha kozmetike na bazi kave.
Foto: Neja Markicevic / CROPIX
CROPIX

Kozmetika Gesha proizvedena je bez štetnih kemijskih sastojaka, u skladu sa strogim međunarodnim standardima. Nalazi se u ambalaži od ljubičastog biofotonskog stakla što propušta samo onaj dio svjetlosnog spektra koji ne narušava kvalitetu proizvoda nego je, štoviše, povećava.

Mirela i Marko plasirali su Geshu ekskluzivno u dm-u, a predstavit će je i posebnim testerima koji će se u kafićima posluživati uz kave Lively Roasters.

"U ovim vremenima bolje je lansirati novitete i širiti se nego ostati ograničen na jednu vrstu proizvoda. Stoga uskoro krećemo s još jednim projektom - funkcionalnim napicima za snagu i ljepotu", najavljuje Marko Brajković.

Blagodati kozjeg mlijeka

Otkako zbog koronavirusa moramo češće prati ruke, mnogi se žale da im sapuni isušuju i nadražuju kožu. Obično se to događa pri uporabi industrijski proizvedenih sapuna, no oni prirodni posve su drugačija priča. Osobito su blagotvorni sapuni od superhranjivog kozjeg mlijeka koje kožu štiti, revitalizira i omekšava, objašnjava Ivana Korošec (41), koja je sa suprugom Davorom (46) osnovala brend domaće prirodne kozmetike Art In Soap.

Mario Periša

Korošeci već petnaest godina na svojem imanju u Đelekovcu nadomak Koprivnice proizvode kozje mlijeko. Sa stadom od dvjestotinjak koza opskrbljivači su jedne od vodećih hrvatskih prehrambenih tvrtki, a razmišljajući čime bi se još mogli baviti osim prodaje mlijeka, odlučili su pokazati njegova izvanredna njegujuća svojstva. Pritom je obitelj udružila sva svoja znanja i talente.

Davor je diplomirani inženjer poljoprivrede i fitoaromaterapeut, a Ivana je magistrica znanosti iz područja informatičkog menadžmenta, zaposlena u digitalnom marketingu. Zajedno s najstarijom kćeri Klementinom (15) završila je tečaj izrade sapuna te su osmislile vlastite recepture. U poslu pomaže i 12-godišnji sin Julio, a sve ih nadahnjuje najmlađa članica obitelji, jednoipolgodišnja Natalija.

Mario Periša /

"Svi sudjelujemo u dizajnu sapuna, a osobito se u tome iskazala naša kreativka Klementina. Proizvodi su ručni rad od provjerenih prirodnih sastojaka, a pogodni su i za najosjetljiviju kožu", kaže Ivana.

Art In Soap sapuni od kozjeg mlijeka obogaćeni su baznim i eteričnim uljima, biljnim maslacima i ljekovitim biljem, a mogu se “personalizirati” u željenim bojama, mirisima, oblicima... Tako je za jednoga klijenta Ivana osmislila - buket od sapuna. Korošeci razvijaju i kozmetičku liniju u kojoj su zasad krema s kozjim mlijekom te balzam za njegu nakon brijanja, a uskoro bi trebali uslijediti novi proizvodi.

"Na tržištu nije lako, ali treba se prilagoditi. Posvetili smo se razvoju vlastitog web shopa i širenju u prodavaonice prirodnih proizvoda diljem Hrvatske. Koronakriza još je više povezala našu obitelj i učvrstila nas u namjeri da ne odustanemo, nego napredujemo korak po korak", zaključuju Ivana i Davor Korošec.

Šećerna depilacija po hrvatskoj recepturi

Čak i najdugovječniji klasici poput depilacije šećernom pastom - koja potječe iz Kleopatrina doba otprije dva tisućljeća - mogu se uvijek iznova “osvježiti”. Zorno to pokazuju Zagrepčanke Ira Butorac (39) i Natalija Novak (44), osnivačice prvog hrvatskog walk-in salona za egipatsku depilaciju Sugared by Jantar.

Aleksandra Selak

Natalija i Ira ističu da njihova šećerna pasta doista čini razliku jer je izuzetno blaga i pripravljena prema originalnoj hrvatskoj recepturi isključivo od prirodnih sastojaka. Za tretmane se ne treba naručivati tjednima unaprijed, nego je dovoljno predbilježiti se isti dan kad vam je depilacija potrebna.

"Već godinama sam Natalijina klijentica. Razmišljajući kako izbjeći uobičajene rezervacije termina i čekanje, razradile smo ideju lako dostupne, brze i higijenski najučinkovitije depilacije za žene i muškarce. U našem salonu rukavice se koriste pri svakom tretmanu, obvezne su neovisno o epidemiološkim preporukama", objašnjava Ira, koja je nakon 15 godina menadžerske karijere u jednoj od vodećih hrvatskih tvrtki za distribuciju kozmetikom odlučila pokrenuti vlastiti posao.

I Natalija je željela promjenu, a za to je imala dobru “podlogu”. Baveći se deset godina egipatskom depilacijom, osmislila je šećernu pastu za koju tvrdi da je idealnog sastava i strukture da bude maksimalno ugodna i za klijente i za kozmetičare. Naime, priprema šećerne paste naizgled je jednostavna jer su osnovni sastojci šećer i limun. No, nerijetko su tvrde i “teške”, a Natalija kaže da je uspjela stvoriti toliko podatnu pastu da se s njome satima može raditi bez stvrdnjavanja i dodatnog zagrijavanja.

Aleksandra Selak

"Pasta uklanja i vrlo kratke dlačice, i to u smjeru njihova prirodnog rasta. Pogodna je za osjetljivu kožu, za sve dijelove lica i tijela", kaže kozmetičarka koja je kreirala pet vrsta šećernih pasta, uključujući i onu prilagođenu muškarcima, kao i umirujuće preparate za njegu nakon depilacije.

Natalija i Ira planiraju otvoriti salone i u drugim hrvatskim gradovima, a najavljuju i akademiju za kozmetičare te izvoz proizvoda u druge države.

"I bez koronakrize poduzetništvo je izazov, jednostavno treba ići dalje. Uvijek ima mogućnosti za prenošenje znanja i stvaranje novih prilika", smatraju osnivačice brenda Sugared by Jantar.

Čitajte i...

Stiže Rihannina linija za njegu kože: Ima samo tri proizvoda za pojednostavljenu rutinu njege

Svi žele 'staklenu put': Futuristički proizvodi poput prozirnog pudera nova su realnost

Heidi Klum otkrila tajne savršenog tena: Lice čisti neočekivanim proizvodom iz drogerije

Linker
18. travanj 2024 17:56