English model Rosie Huntington-Whiteley launches her new fragance 'Dreamy' by Autograph for Marks & Spencer stores., Image: 216711755, License: Rights-managed, Restrictions: EDITORIAL USE ONLY, Model Release: no, Credit line: Profimedia, Balawa Pics
Profimedia, Balawa Pics
English model Rosie Huntington-Whiteley launches her new fragance 'Dreamy' by Autograph for Marks & Spencer stores., Image: 216711755, License: Rights-managed, Restrictions: EDITORIAL USE ONLY, Model Release: no, Credit line: Profimedia, Balawa Pics
Profimedia, Balawa Pics

Mirisi proljeća

Kako izabrati parfem koji će najbolje odgovarati vašoj osobnosti

  • 14.04.2018. u 11:18

  • Autor:
    • Dina Plevnik Hajduk

Donosimo kratki vodič koji će vam pomoći da se lakše snađete u svijetu parfema i toaletnih voda...

U moru mirisa koje nam nude parfumerije teško je snaći se i pronaći parfem koji će isticati našu osobnost i oduševljavati nas svaki dan iznova.

Ako niste vrsni poznavatelj svijeta kozmetike, prije odlaska u parfumeriju napravite malo istraživanje te poslušajte nekoliko savjeta koji će vam olakšati shopping.

Boje su pola posla

Možda ste do sada bili uvjereni da ih kozmetičke kuće nasumično biraju, no vrijeme je da spoznate pravo značenje boja u svijetu mirisa. Kako bi već na prvu kupcima dali do znanja o kakvom je mirisu riječ, proizvođači biraju već prepoznatljive boje za određenu vrstu mirisa. Taj postupak možemo usporediti sa slastičarima koji desert ukrašavaju sastojcima od kojih je sam kolač i napravljen.

Tako se u bijelim ambalažama uglavnom nalaze puderasti mirisi, u svijetloplavima osvježavajući i citrusni, u zelenima osvježavajući, ali reski, u nježno ružičastima cvjetni, puni ruža i božura, a u žarko ružičastima snažni, mladenački i slatkasti. Smeđe ambalaže kriju drvenaste note poput ambera i cedra, ljubičaste bogate i snažne cvjetne mirise, a u žutima se uglavnom nalaze umjereni klasici. U crvenim i crnim ambalažama često se kriju jako snažne i odvažne note.

Neki proizvođači ne poštuju ovo nepisano pravilo, ali u većini slučajeva upravo će vam boje pomoći da se snađete u parfumeriji.

Želite li parfem ili toaletnu vodu?

Dok se muški mirisi prodaju uglavnom u obliku toaletnih voda, ženski se mogu kupiti u raznim varijantama. Eau de parfum označava snažniju koncentraciju mirisa, no to ne znači da je parfem kvalitetniji od toaletne vode ili da će kvalitetna toaletna voda brzo ispariti. Neki proizvođači u toaletne, odnosno parfemske vode istog mirisa dodaju različite sastojke, što znači da ne smijete kupovati na slijepo već isprobati obje verzije na ruci i odlučiti koja vam bolje pristaje.

Neka miris prati vašu osobnost

Nemojte nositi određeni parfem samo zbog navike - pronađite prepoznatljiv miris koji će istaknuti vašu romantičnu narav, senzualnost, praktičnost, sportski duh ili razigranost.

Sve isprobajte na svojoj koži

Čak i ako vam neki miris odlično miriši na prijateljici, jako je važno da ga isprobate na koži. Različiti PH može uzrokovati promjene pa bi nešto što na njoj miriši fantastično vama moglo zadavati glavobolje, i obratno. Isprobajte miris na ruci i nosite ga barem nekoliko sati prije konačne odluke. Još jedan važan savjet - nemojte trljati zapešća jedno o drugo nakon nanošenja mirisa na kožu jer bi tako mogli utjecati na miris.