5 REŽIMA

Nije svaka dijeta za svakoga: Koja je vaša?

Healthy young woman dieting and eating a salad at home
Getty Images
Ne postoji režim prehrane koji svima jednako dobro odgovara - zbog toga smo sastavili listu onih koje su među najpopularnijima, s napomenama za koga su najbolje.

Alkalna dijeta

Ukratko, radi se o teoriji da unosom hrane koja ima alkalizirajući učinak štitimo organizam od bolesti i gubimo kilograme. U sklopu alkalne dijete preporuka je da 75 do 80 posto prehrane čine lužnate namirnice, a 20 do 25 posto kisela hrana. Radi se o prehrani u kojoj se sve vrti oko balansiranja pH razine tijela s ciljem da se smanji razina kiselina. Rezultat je manje upalnih procesa, rjeđe se javlja suhoća kože i povećava se proizvodnja kolagena - što je jedan od razloga zbog kojeg je često nazivaju i anti-age dijetom. Najbolja je za one koji imaju dovoljno vremena da se posvete svojoj prehrani i pripremanju hrane.
 

FODMAP

Naziv prehrane vuče korijene iz engleskog: radi se o akronimu za F-fermentable (fermentirajući), O-oligosaccharides (oligosaharidi), D-disaccharides (disaharidi), M-monosaccharides (monosahardidi), A-and (i), P-polyols (polioli). Ta dijeta temelji se na izbacivanju hrane koja sadrži te sastojke. Velik dio te hrane je bogat glutenom, zbog čega će mnogi misliti da su netolerantni na gluten, a zapravo napuhnutost prouzročuje hrana bogata FODMAP sastojcima. Ako razmatrate ovaj tip prehrane, uvelike će vam pomoći liste FODMAP hrane. Najbolja je za one koji često imaju probavnih problema, ali nije dijeta koje se možete držati duže vrijeme - koristi se prvenstveno za resetiranje organizma.

Sirtfood

Sirtfood dijeta prošle je godine osvojila brojne zvijezde, među kojima i britansku pjevačicu Adele, a radi se o režimu koji je namijenjen brzom gubljenju kilograma: pospješuje sagorijevanje masti, ali gradi mišićno tkivo i potiče daljnji razvoj metabolizma. "Sirtfood" su namirnice bogate sirtuinima, tipom proteina koji štiti stanice u tijelu od odumiranja i upala. Neke od namirnica bogate tim proteinom su tamna čokolada, zeleni čaj, crveno vino, rukola i borovnice. Najbolji odabir je za aktivne osobe koje se žele riješiti nekoliko kilograma i nastaviti graditi mišićnu masu.

Atkinsova dijeta

Dijetu koju je svima nahvalila reality zvijezda Kim Kardashian West kada je lani, nakon poroda, izgubila velik broj kilograma izumio je doktor Robert C. Atkins. Njena najvažnija značajka je ograničavanje unosa ugljikohidrata nasuprot visokog unosa bjelančevina. Provodi se u tri faze kroz otprilike 30 dana, a posljednja faza je ujedno i ona koje bi se trebalo pridržavati kroz život. Idealna je za one koji se žele brzo riješiti kilograma i spremni su izbaciti ugljikohidrate. Na listi zabranjenih našle su se namirnice kao što su kruh, pohano meso, slatkiši, tjestenina, margarin, šlag, šećer...

Mediteranska dijeta

Ona se smatra zlatnim standardom pravilne prehrane i jedna je od najjednostavnijih jer se prvenstveno radi o promjeni životnog stila, a ne brzinskom rješenju. Njezini temelji su namirnice koje su bogate mononezasićenim mastima kao što su maslinovo ulje, riba i avokado. Ne samo da se radi o vrlo ukusnoj prehrani, već smanjuje mogućnost razvoja različitih zdravstvenih problema kao što su srčane bolesti, rak dojke i dijabetes. Najbolja je za one koji su u potpunosti odlučili promijeniti životni stil.