Otkako plešem balet, poboljšalo mi se držanje, a mišići supoprimili ljepši, vretenastiji oblik, kaže Judita Franković
 Matej Dokić
POMIČE VLASTITE GRANICE

Tajna Judite Franković je u jednom plesu: 'Poboljšalo mi se držanje i dobila sam lijepe, vretenaste mišiće'

Od klasičnog baleta za rekreativce, koji pleše glumica Judita Franković, do slobodnog stila koji prakticiraju i oni s 'dvije lijeve noge', plesno ludilo zahvatilo je cijeli svijet - jer pokretom u ritmu upoznajemo tijelo, opuštamo se i pomičemo vlastite granice.

Jedan od najstarijih oblika kreativnog, umjetničkog i neverbalnog izražavanja, ples ima još jednu vrlo važnu, a često zanemarivanu značajku - terapeutski učinak na um i tijelo. To nije samo fizička aktivnost, kroz ples upoznajemo svoje tijelo, opuštamo se i pomičemo vlastite granice: poboljšava koordinaciju i jača samopouzdanje te je zbog svega toga preporučljiv svakome.

Glumica Judita Franković Brdar (37) za sebe kaže da je probala sve vrste tjelesne aktivnosti - od ženskog nogometa do mažoretkinja - a sada pleše balet koji je za rekreativce osmislila balerina Andrea Solomun.

Judita Frankovic Balet
Dance Center Andrea's Room
Trenerica Andrea Solomun
Vizazistica Tamara Kokalj
Zagreb
Fotograf Matej Dokic 100919
Matej Dokić
Balet za rekreativce osmislila je Andrea Solomun

- Pohađala sam razne plesne radionice i premda se nikad nisam smatrala plesačicom, doživljavala sam sebe kao glumicu koja se voli izražavati plesom. Otkako plešem balet, poboljšalo mi se držanje, dobila sam lijepe, vretenaste mišiće i mnogo se bolje osjećam, i fizički i psihički. On zahtijeva drugu vrstu koncentracije i aktivacije mišića i mozga od ostalih aktivnosti, a pritom nemate osjećaj da vježbate, nego se naprosto gibate - kaže Judita kojoj se balet toliko svidio da je zajedno s Andreom 2017. radila i plesnu predstavu Room N’7.

Judita Frankovic Balet
Dance Center Andrea's Room
Trenerica Andrea Solomun
Vizazistica Tamara Kokalj
Zagreb
Fotograf Matej Dokic 100919
Matej Dokić
Otkako plešem balet, poboljšalo mi se držanje, a mišići supoprimili ljepši, vretenastiji oblik, kaže Judita Franković

Balerina i plesna pedagoginja Andrea Solomun (35), u čijem studiju u zagrebačkoj Berislavićevoj ulici Judita pleše, shvatila je kako “običnim” ljudima približiti za mnoge nedostižan oblik umjetničkog izražavanja. Njezin program &Ballet, uistinu jedinstven u svijetu, sastoji se od vježbi i motoričkih zadataka kojima se poboljšava opća pokretljivost, snaga, kondicija i gracioznost - bez obzira na životnu dob i tjelesne predispozicije. I to sve bez boli koja je u profesionalnom baletu pretpostavka za uspjeh.

Judita Frankovic Balet
Dance Center Andrea's Room
Trenerica Andrea Solomun
Vizazistica Tamara Kokalj
Zagreb
Fotograf Matej Dokic 100919
Matej Dokić
Slobodni pokret nakon zagrijavanja

Judita Frankovic Balet
Dance Center Andrea's Room
Trenerica Andrea Solomun
Vizazistica Tamara Kokalj
Zagreb
Fotograf Matej Dokic 100919
Matej Dokić
Pozicija ‘passe’ samo naizgled izgleda jednostavno i lako

Judita Frankovic Balet
Dance Center Andrea's Room
Trenerica Andrea Solomun
Vizazistica Tamara Kokalj
Zagreb
Fotograf Matej Dokic 100919
Matej Dokić
Baletna pozicija ‘attitude natrag’

- Organiziram individualne i grupne satove, s najviše 15 polaznika, a radi se točno 60 minuta: zagrijavanje, slijed kratkih baletnih koreografija i istezanje. Radimo prema gradivu klasične baletne škole, s razlikama u intenzitetu i redoslijedu vježbi, a uključila sam i vježbe koje su kombinacija pilatesa i joge - kaže Andrea, koja svoje individualne satove naplaćuje 250 kuna, a vježbanje u grupi tri puta tjedno stoji 290 kuna.

PLES 5 RITMOVA koji vodi Silvija Tomčik (45) također ima terapeutsku funkciju - uči nas osluškivati vlastito tijelo te kako pokretom pratiti uspone i padove energije, promjene raspoloženja...

SANJIN KAŠTELAN
U 5 ritmova svatko pleše za sebe, nema natjecanja u vještini plesanja, osluškuje se vlastito tijelo i osjećaji

- Nije potrebno nikakvo prijašnje iskustvo, dobrodošli su oni bez sluha, oni s dvije lijeve noge, oni koji plešu samo kad ih nitko ne gleda, oni koji plešu samo kad ih netko gleda i oni koji, poput mene, vole plesati, ali ne mogu pratiti zadane korake ili nečiju koreografiju - objašnjava Silvija Tomčik, koja radionice održava svakog četvrtka navečer u zagrebačkom Češkom domu, a ulaznice stoje 55 - 75 kuna. Pleše se uz glazbu i kroz 5 ritmova - od laganog Tečnog ritma, preko ubrzanog Stakata i razuzdanog Kaosa, do smirujućeg Lirskog, a zatim meditativnog ritma Duboke tišine. Tu se nitko ne natječe u vještini plesanja, već svatko pleše za sebe, osluškuje svoje tijelo, svoje potrebe i osjećaje, pa i onda kad se cijeli sat samo tapka nogom. Sat vodi učitelj, koji prati energiju u prostoriji i određuje hoće li osnova plesa biti jedan od 5 ritmova ili će povesti grupu kroz cijeli Val.

IRENA HINDY
Silvija Tomčik i Thierry François, licencirani voditelji plesa 5 ritmova

FREESTYLE DANCE - ples bez koreografije i učenja koraka - bazira se na spontanim pokretima, a osmislila ga je Ivana Štulić (38). Poanta je pronaći slobodu i autentičnost u pokretu te uživati u trenutnoj ekspresiji, ne opterećujući se memoriranjem koraka i kretnji.

- U slobodnom plesnom stilu sve je dobrodošlo, samo treba slijediti vlastiti unutarnji poriv - ističe Ivana, koja radionice održava utorkom navečer u zagrebačkom Apolon centru, svaki put s drugom temom. Neke su lagane i potiču veselje i zabavu, druge zahtjevnije i traže introspekciju i ovisno o temi bira se prateća glazba. Cijena ulaznice je 95 kuna.

MARKO KNEŽEVIĆ
Freestyle se bazira na spontanim pokretima, bez memoriranja koraka i pokreta

- Postavljam mnogo pitanja koja potiču na razmišljanje i ponekad pozivam sudionike da zaplešu u paru ili grupi. Radionica ima svoj prirodni tijek, od sporijeg do bržeg tempa uz povremena iznenađenja, a na kraju obično podijelimo dojmove - objašnjava plesna trenerica.

Plesni program mršavljenja

Osobe koje jedu previše, toliko da hranom ugrožavaju zdravlje, ovih dana u zagrebačkoj bolnici Sveti Ivan mogu krenuti na PUT - program “promjene unutarnje težine”. Provode ga ponedjeljkom i četvrtkom u poslijepodnevnim satima, tijekom sedam mjeseci - uz psihoterapiju, nutricionizam, mindfulness meditaciju, ali i ples koji im pomaže promijeniti odnos prema vlastitom tijelu. Stoga je u timu - osim nutricionistkinje Maje Žanko, psihijatra Hrvoja Handla te voditeljice mindfulness meditacije Ene Ivezić - i Tončica Šiškov, psihoterapeutkinja koja u programu PUT vodi terapiju plesom i pokretom. - Za trajnu promjenu izvana nužna je promjena iznutra. Broj na vagi ionako je tek odraz onoga što se zbiva u našoj glavi i srcu. Kako je tijelo povezano s mozgom, i svaka naša kretnja može potencijalno biti terapeutska. Ljudi velikih tijela često trebaju i veliku hrabrost da se odluče zaplesati, zato radimo diskretno, kroz ples i glazbu, često i prigušenu rasvjetu. Svatko se uvije u maramu, plašt ili plahtu, pleše se u krugu, jer tako znaš da nisi sam. Nakon nekoliko minuta srama i čuđenja ljudi se počnu opuštati. Kažu: ‘Vidi nas, plešemo kao pingvini’. I tada više ne razmišljaju o sebi kao o ‘debelom tijelu’, nego kao o ‘malom pingvinu’. Krenemo se i kretati kao pingvini, uronimo u taj svijet dječje igre - opisuje plesnu terapiju Tončica Šiškov. (Karmela Devčić)

RATKO MAVAR
Psihoterapeutkinja Tončica Šiškov vodi plesnu terapiju u bolnici Sveti Ivan

Linker
16. travanj 2024 16:11