Group of women enjoying dance fitness.
Getty Images
Group of women enjoying dance fitness.
Getty Images

samo aktivniji

Top 5 najpopularnijih treninga na svijetu: Jeste li čuli za bokwu?

  • 03.06.2019. u 12:09

  • Autor:
    • Damir Leljak

Proljeće je vrijeme kada se svi aktiviramo nakon dugog zimskog odmora i odlučimo poraditi na formi i liniji, a kako bi odabir idealne aktivnosti bio lakši izdvojili smo pet najpopularnijih treninga na svijetu.

WARRIOR SCULPT

Joga, drevna indijska disciplina za postizanje ravnoteže tijela i uma, ima i brojne moderne inačice - kao što je warrior sculpt, hit-tjelovježba gdje se tradicionalni pokreti iz joge kombiniraju s vježbama snage. Pritom se koriste bučice i/ili utezi malih težina. Ovakav trening poboljšava pokretljivost, koordinaciju i rad metabolizma.

POUND

Iako traje samo 45 minuta, vježbači su nakon ovog treninga mokri od znoja kao rockeri nakon dvosatnog nastupa na pozornici. To je zapravo i najbolja metafora za ovaj trening, jer dok se uz žestoku glazbu izvode aerobne vježbe, polaznici drže dva štapića nalik bubnjarskim palicama i njima udaraju različitim intenzitetom. Ukrštavaju ih ili ‘zakucavaju’ u pod, mijenjajući pritom položaje tijela.

MUAY THAI/ TAJLANDSKI BOKS

Želja za nadmetanjem, samoobrana, oslobađanje od stresa - sve su to razlozi zbog kojih raste potražnja za borilačkim vještinama, a sada je u europske i američke fitness centre iz Tajlanda stigao Muay Thai. Rekreativno treniranje sa sparing partnerom te brzi udarci rukama i nogama oblikuju cijelo tijelo te tope masne naslage - uz pokoju masnicu, ali postoje verzije i za samostalno vježbanje.

BOKWA

Plesni treninzi, zbog kojih se vježbači osjećaju kao na dobrom tulumu, nikad ne izlaze iz mode. Odnedavno se gibaju uz ples koji podsjeća na zumbu, a kombinacija je afričkih ritmova, hip-hopa pa čak i borilačkih vještina poput capoeire i kickboxinga. Grupe vode certificirani treneri, ali nema zadane koreografije, nego se plesače potiče da improviziraju.

HIIT

Intervalni trening jakog intenziteta (high intensity interval training) već je dulje vrijeme prisutan u teretanama, ali kineziolozi ga se ne odriču. Omogućuje, naime, da se u kratkom vremenu potroši velik broj kalorija, pojača izdržljivost i oblikuju mišići - uz sve moguće pokrete tijela i rekvizite. Poanta je u tome da se vježbe prekidaju kratkim intervalima odmora.