retro vibra

House of Kiwi nose sve generacije: Razgovarale smo s curama koje rade otkačenu odjeću od frotira

  • 08.09.2019. u 15:00

  • Autor:
    • Lea Ladišić

Nostalgično, retro, a opet moderno, hrvatski modni brend nudi odjeću s posebnom vibrom, baš kao što nosi i posebno ime. House of Kiwi pokrenule su prijateljice Iva i Irja i stvorile jedinstveni bren čija je odjeća rađena od frotira. Iako ga ne vežemo za svakodnevnu odjeću, djevojke su od frotira stvorile odjevne komade za baš svaku priliku, a vole ih nositi i influencerice Anita Dujić i Ana Bacinger. Kako su došle na tu ideju i zašto njihov dizajn vole nositi svi od 16 do 66 godina, otkrile su nam u razgovoru.

Za početak, tko stoji iza brenda House of Kiwi, kako je on nastao?

Iza brenda House of Kiwi, ili male modne kuće, stoje Iva Kiwi i Irja Kiwi, dvije prijateljice. House of Kiwi osnovale smo 2017. godine, a prvu kolekciju odjeće od frotira izbacile smo na ljeto 2018. Prije toga radile smo različite poslove, a Iva je četiri godine bila zaposlena u vukovarskoj tvornici Borovo kao in house dizajnerica za linije Startas, Boromina i Borosana. Našu modnu kuću osnovale smo spontano, nakon odluke da napravimo kolekciju ljetne odjeće od frotira. Jednostavno smo znale da je to - to!

House of Kiwi
 

Prva kolekcija izašla je prošle godine, što ste pripremili za 2019. godinu?

Ljudi su odlično reagirali na prošlogodišnju kolekciju, a i kao materijal, frotir nam je vrlo inspirativan tako da smo ponovile ljeto u frotiru, ali s novim modelima i dvije nove boje. Uz Mambo top u novim nijansama, kolekcija se sastoji od dva najudobnija modela s kojima smo izrazito zadovoljne jer su nosivi u svakoj prigodi, nevjerojatno udobni i praktični, a to su Riva kratke hlačice i Pinia kombinezon.

House of Kiwi
 

Tu su također i polo majice idealne za početak i kraj ljeta, Kiwi Tote koja dolazi u tri boje i spremna je za grad ili plažu, a najupečatljiviji komad iz kolekcije je haljina Conga koja dokazuje da i u frotiru možete biti glamurozni i sexy.

House of Kiwi

Muški dio kolekcije sastoji se od polo majice i Long Island majice dugih rukava s kapuljačom. Modela je puno i raznoliki su, može se naći sve od klasičnih ukrojenih modela haljina, udobnih majica s kapuljačom i polo majica za svaki dan. Kroz našu kolekciju referiramo se na različita modna razdoblja. Svi modeli House of Kiwi kolekcija i njihove cijene mogu se pogledati na Facebooku i Instagram profilu @houseofkiwi.

House of Kiwi

Vaša odjeća specifična je zbog materijala...Zašto ste odabrale frotir i otkuda ga nabavljate?

Frotir je vrlo nepretenciozan i u isto vrijeme nekonvencionalan materijal, na neki način odražava i naš stav prema modi. Volimo odjeću u kojoj se osjećate izrazito ugodno, ali i posebno i željele smo i same napraviti kolekciju takve odjeće. Frotir nam se činio kao idealan odabir za početak. Faktor udobnosti je i kvaliteta materijala – frotir koji koristimo, ali i podstava na našim modelima sto postotni je pamuk. Trebalo nam je skoro pola godine da nađemo frotir kakav želimo i na kraju smo ga našle u Italiji, u maloj obiteljskoj tvornici koja se nalazi između Torina i Milana. Materijal je bojan prema našoj originalnoj paleti boja koje smo zamiješale ovdje u Zagrebu i uzorke poštom slale natrag u tvornicu. Podstava je od pamučnog satena s našim originalnim printevima izrađenima metodom sitotiska.

House of Kiwi

Haljina Conga

Koje biste komade izdvojile kao svoje favorite i kako ih nosite u svakodnevnim kombinacijama?

Ovogodišnji favoriti definitivno su nam Pinia kombinezon, kratke hlačice Riva visokog struka i haljina Conga. Ovo ljeto iz njih ne izlazimo i nosimo ih u različitim prilikama u različitim kombinacijama. Prilikom osmišljavanja kolekcije, jedan od ciljeva nam je bio da se u našoj odjeći nikada ne osjećate underdressed niti overdressed, ali da se uvijek osjećate posebno. Sva tri komada su upravo takva, možete ih nositi u gradu, biti bosih nogu na moru ili plesati u disku.

Tko nosi vašu odjeću - za koga je ona rađena i u koji stil se uklapa?

Drago nam je da našu kolekciju s jednakim oduševljenjem komentiraju sve generacije – millenialsi, generacija naših roditelja, ali i generacija naših baka i djedova. Kupci su također pripadnici svih generacija. Sretne smo jer nam je to bio i cilj, željele smo da se u našoj odjeći ljudi osjećaju ugodno i zadovoljno bez obzira na svoju dob. Najčešće su to ljudi koji cijene udobnost, kvalitetu i originalnost i sami se osjećaju ugodno u takvoj odjeći. Ne možemo reći koji bi to točno bio stil – ali u svakom slučaju je nostalgično moderan.

House of Kiwi

Model haljine Conga

S kojima ste se problemima susrele pri pokretanju brenda, je li se teško probiti na naše tržište? Jesu li Vaši kupci više domaći ili strani?

Na samom početku, veći problem nam je predstavljalo nepoznavanje funkcioniranja modne industrije koja je prilično kompleksna u Hrvatskoj. Da bi se proizvela kolekcija odjeće potrebna je čitava vojska ljudi i bio je izazov pronaći prave suradnike. U tome nam je jako pomogla Maja Šimunović, suosnivačica brenda Roba. Ona nam je pomogla da ostvarimo kontakte s ključnim osobama u industriji, od konstruktorica, obrtnica i specijaliziranih proizvođača.

House of Kiwi

Kroz svoje poslovanje podržavamo lokalnu proizvodnju - cijela kolekcija izrađena je u malim obiteljskim šivaonama tako da je svaki House of Kiwi odjevni predmet izradila Renata i njezin muž Jaroslav iz Velike Gorice, Tina iz Kustošije ili Dubravka iz Gajnica. Tržište, i strano i naše, zahtjevno je s obzirom da su ljudi danas zatrpani modnim brendovima i vizualnim sadržajima na društvenim mrežama pa je bitno da se nekako istaknete. Nudimo proizvode koji su originalni, kvalitetni i na kraju proizvedeni u Hrvatskoj, mislimo da su to prednosti našeg brenda u odnosu na odjeću koja je masovno proizvedena u problematičnom kontekstu kratkog vijeka trajanja. Naša odjeća kvalitetom i izgledom garantira dugovječnost u ormarima kupaca.

House of Kiwi
 

House of Kiwi otišao je na brojne svjetske destinacije – nose ga ljudi u Španjolskoj, Njemačkoj,Britaniji, Švedskoj, Kanadi, Kaliforniji, Meksiku, Dubaiju, Grčkoj, Novom Zelandu i Australiji. Australci i Novozelanđani najveći su obožavatelji.

House of Kiwi
 

Krije li se iza imena neko posebno značenje?

Ime sadrži nekoliko različitih referenci: na klasične, tradicionalne, velike modne kuće, ali i one iz kontrakulture, njujorških kuća gay i transrodnih osoba kao mjesta zajedništva i sigurnosti, alternativne obitelji. Kiwi je također voće koje uvijek iznenadi, pomalo je nepredvidivo, nikad niste sigurni kakav će okus imati, ali se uvijek nadate da će biti baš onaj koji najviše volite.

House of Kiwi

Što možemo očekivati u budućnosti?

Još neko vrijeme radit ćemo kolekcije isključivo za ljetnu sezonu. Odlučile smo da će frotir uvijek biti dio House of Kiwi kolekcije u koje ćemo polako uvoditi nove materijale i modele koji nas interesiraju, a jednako su uzbudljivi kao frotir!

House of Kiwi