Instagram/@Reformation
Instagram/@Reformation

nova pravila

Modna industrija drugi je najveći zagađivač okoliša na svijetu: Došlo je vrijeme za promjene

  • 25.03.2019. u 16:43

  • Autor:
    • Lea Ladišić

Modna industrija drugi je najveći zagađivač okoliša na svijetu, no došlo je vrijeme za promjene pa su modni brendovi sve više ekološki osviješteni, a prate ih i kupci koji sve više pretražuju brendove koji vode računa o budućnosti planeta.

Modna industrija prolazi kroz revoluciju kada je riječ o ekološki prihvatljivim i održivim brendovima. Osnovni cilj održive mode u prvom redu želi osigurati da životni ciklus svakog proizvoda na okoliš ima što manji negativni utjecaj. Proizvodi od poliestera i najlona najviše zagađuju prirodu pa je reciklirani poliester izbor koji postaje prioritet, kao i komadi od vune, lana ili tencela.

Nakon što su se modne kuće odlučile odreći krzna u svojim kolekcijama, brojni dizajneri postaju eco-friendly što je hvalevrijedni trend. Predvodnica ekološki prihvatljive mode je britanska dizajnerica Stella McCartney koja je i na posljednjoj reviji održanoj u Parizu predstavila komade od reciklirane plastike, viskoze, eko-kože i eko-krzna, a iskoristila je i višak materijala od kojeg su nastali kaputi. U suradnji s Adidasom dizajnerica je kreirala Stan Smith tenisice izrađene od umjetne kože.

 

Ujedno su to i najpopularnije tenisice na online platformi za pretraživanje Lyst. Ova stranica pokazuje rast zanimanja brige za okoliš kod korisnika i porast pretraživanja brendova koji su ekološki prihvatljivi. Uz Stan Smith tenisice, na listi se nalazi Gavin haljina brenda Reformation za kojom je po posljednjim podacima potražnja porasla za 4650 posto.

Na listi se nalaze i tenisice V10 francuskog brenda Veja u kojima smo vidjeli i vojvotkinju Meghan Markle. Zbog svoje povoljne cijene i trendi dizajna postaju sve traženije u inozemstvu, no i na našim prostorima.

Sydney, AUSTRALIA - Prince Harry and Meghan Markle on Sydney Harbour to watch sailing in the Invictus Games, Image: 391965307, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Backgrid Australia
Profimedia, Backgrid Australia

Meghan Markle za vrijeme posjeta Australiji u Veja tenisicama

Adidas je jedan od sportskih brendova koji prednjači u reciklaži - prošle godine prodali su više od milijun tenisica rađenih od reciklirane plastike iz oceana. Uz tenisice, na popisu se nalaze i traperice, jakna rađena od veganske kože, ruksaci i kupaći kostimi.

 

 

Švedski gigant H&M također je brend koji provodi politiku ekološki prihvatljive mode. Prvi su uveli recikliranje odjeće na globalnoj razini u zamjenu za koju daju vaučer s popustom. Posljednji u nizu od luksuznih kuća koji su najavili da će odbaciti plastiku iz proizvodnje do 2025. godine je britanski Burberry. U rujnu 2018. godine brend pod kreativnom palicom Riccarda Tiscija odrekao se životinjskog krzna u svojim kolekcijama.

 

"U našim kolekcijama kupaćih kostima koristimo 78 posto recikliranu plastiku unatrag nekoliko godina, no do sada nismo govorili o tome. Kao moderni brend naša je odgovornost biti ekološki osviještenima", izjavio je osnivač brenda Solid&Striped, Isaac Ross, čija je kuća poznata po kupaćim kostimima. Koriste reciklirano najlonsko vlakno econyl , materijal koji se nalazi i u kolekcijama H&M-a.

 

Inače, kupaći kostimi su rađeni od sintetičkih materijala i mikroplastike koji se pranjem i kupanjem otpuštaju u mora i oceane i zagađuju ih, baš kao i sportske tajice, grudnjaci i slični predmeti rađeni od sintetičkih vlakana.

Po predviđanjima platforme Lyst, do 2020. godine očekuje se još veći rast zanimanja za ekološki osviještenu modu za kojom se vode moderni kupci i tako nameću nova pravila za modne kuće. Mladi brendovi poput Reformationa, Nanushke i Veje primjer su ne samo luksuznim već i ostalim brendovima koji će se, nadamo se, povesti za ovim rastućim trendom brige za okoliš.