Protest samo jedne osobe na modnoj reviji u Milanu bio je dovoljno jak da se počne pričati o problematičnom dijelu kolekcije modne kuće Gucci. Naime, model Ayesha Tan-Jones je na modnoj pisti podigla svoje dlanove u zrak kako bi pokazala poruku: "mentalno zdravlje nije moda". Kao dio kolekcije za proljeće/ljeto iduće godine kreativni direktor Alessandro Michele uključio je jakne ravnog kroja i kreacije koje su aludirale na pacijente s mentalnim poremećajima, a osim kroja, upućivale su na to i bojom.
"Kao umjetnica i model koja je iskusila borbu sa psihičkim zdravljem, kao osoba čiji su se članovi obitelji i prijatelji borili s depresijom, anksioznošću, bipolarnim poremećajem i shizofrenijom, smatram da je neosjetljivo od jedne velike modne kuće kao što je Gucci da koristi takvu sliku za prolazan modni trenutak", poručila je Ayesha i dodala kako je neukusno koristiti kao inspiraciju odjeću koja se inače povezuje sa psihičkim bolesnicima te kako je korištenje tih teških borbi kao alata za povećanje prodaje zapravo vulgarno i nemaštovito, ali i uvredljivo milijunima ljudi koji se bore s nekom od psihičkih bolesti.
Dojmu da brend aludira upravo na to dodao je i način na koji su modeli prezentirali te komade: manekenke su stajale nepomično na pokretnoj traci i gledale ravno ispred sebe.
Modna kuća je nekoliko tih fotografija s revije objavila na svojem Instagramu i dodala kako se radi o utilitarističkim uniformama koje su dizajnirane samo kao poruka te neće biti dostupne u prodaji. Ta "prazna" odjeća je kreirana kako bi pokazala kako postoji normativno odijevanje koje nam diktira društvo te da se njime eliminira samoizražavanje. Modna kuća naglasila je i kako su ti komadi bili samo jedan dio nove kolekcije u kojoj se nalazi gotovo 90 lookova, među kojima su brojni u upečatljivim nijansama, kreirani upravo kao protuteža bijelim, utilitarističkim uniformama. Drugi dio revije bio je i mnogo bolje prihvaćen jer je Alessandro Michele predstavio odijela inspirirana sedamdesetima, haljine u upečatljivim bojama i kapute u kojima nitko neće proći nezamijećeno. Muški i ženski modeli hodali su modnom pistom u rodno neutralnim dizajnima i u šarenoj paleti boja među kojima je bila mint zelena, svijetlo ljubičasta i boja burgundca. Za crveni tepih, Michele je predstavio raskošne haljine ukrašene šljokicama i cvjetnim uzorkom, dok je za svaki dan u kolekciju uključio brojne kapute i blejzere.
Ovo nije prvi put da se kuća Gucci našla u središtu kontroverze: u veljači su se ispričali za prodavanje pulovera s "blackface" motivom, a u međuvremenu su bili optuženi i za kulturnu aproprijaciju. Ipak, Gucci je i ove godine pri samom vrhu modnih brendova: u drugom kvartalu vratio se na prvo mjesto najpopularnijih, ali njegova dominacija nije više toliko jaka kao prethodnih godina što se vidi po izostanku hit komada u prvih 10 najvrućih odjevnih predmeta i modnih dodataka.