Zagreb, 091118.
Sonja Kovac, dobitnica Glorijine nagrade Ikona 2018. za influencericu godine.
Foto: Dragan Matic / CROPIX
Dragan Matić / CROPIX
Zagreb, 091118.
Sonja Kovac, dobitnica Glorijine nagrade Ikona 2018. za influencericu godine.
Foto: Dragan Matic / CROPIX
Dragan Matić / CROPIX

prva Gloria modna Ikona

Sonja Kovač o putovanjima, nagradi, poslu i dečku

  • 25.11.2018. u 16:01

  • Autor:
    • Iris Hazler

Jedna od najpraćenijih domaćih influencerica s razlogom je postala prva Gloria modna Ikona, a upravo tim povodom smo popričali o njezinim iskustvima, putovanjima, ali i tome kako je to biti influencer prepoznat i od strane velikih svjetskih imena. Sama dodjela Ikone odvijala se u isto vrijeme kada je Sonja bila na svjetskim tjednima mode, ali nadoknadili smo sve uz čašicu razgovora

Kako se osjećaš kao Gloria Ikona?

Jako lijepo. Želim zahvaliti cijelom uredništvu, svim novinarima, svima koji me pratite i, naravno, mojim dragim pratiteljima koji su glasovali i koji me vjerno podržavaju stalno i svugdje. Uvijek je lijepo dobiti priznanje u svojoj zemlji.

S obzirom na to da nisi mogla sudjelovati na dodjeli jer si puno putovala, pričaj nam gdje si sve bila?

Tada sam bila na Fashion Weekovima, ali mi je jako žao što nisam mogla biti s vama na samoj dodjeli. Vjerujem da je jako lijepo osobno primiti nagradu u ruke i biti među ljudima, ali dogodilo se da nisam bila u Hrvatskoj. New York, Milano, Paris – jako je sve bilo intenzivno. To je moj posao, ali zato smo sada ovdje i nadoknađujemo.

Svjetski tjedni mode nešto su o čemu sanjaju sve ljubiteljice fashiona. Kako si se provela?

Fashion Weekovi su sami po sebi jako naporni, ali i prekrasno iskustvo. Ovo mi je treća sezona svjetskih modnih tjedana na koje sam išla, što znači godinu i pol za redom da sam povezala sve fashion weekove. Jedina iz Hrvatske od influencera idem na revije i radim s velikim, svjetski poznatim brendovima i imenima, od područja mode do ljepote. Ove godine sam imala priliku upoznati Kenza, velikog dizajnera tako da sam doživjela neke zaista prekrasne momente.

Zagreb, 091118.
Sonja Kovac, dobitnica Glorijine nagrade Ikona 2018. za influencericu godine.
Foto: Dragan Matic / CROPIX
Dragan Matić / CROPIX
 

Kako je bilo s ostalim svjetskim influencericama, jeste se družile i jesu li pristupačne ili se drže za sebe?

Ono što sam ja primijetila jest da se svi drže jako za sebe, nisu baš otvoreni. Na fashion weekovima su svi za sebe, a na press putovanjima SE družimo međusobno i uvijek je veselo. Jasno, na takvim putovanjima smo uvijek zajedno, smješteni smo u istom hotelu i svi radimo isto, pa se lako s nekim ''skužiš''. Na tjednima mode dođeš, sjediš pored nekoga i nisi siguran je li toj osobi neugodno, muče li ju neki privatni problemi, ima li svoju internu ekipu pa joj se ne da komunicirati s nikim drugim…

Privatni album

A iskustva vezana uz same revije i dizajnere? Vidjeli smo da si se družila s ikonom modnog svijeta, velikim Kenzom Takadom.

Tako je, ove modne sezone me zasigurno najviše dojmio upravo susret i upoznavanje s Kenzom. To je bilo jedno prekrasno iskustvo, upoznati ga, pričati s njim, doživjeti njegov entuzijazam i koliko se voli družiti s ljudima. Uz to, bilo je par fantastičnih revija. John Galliano, po meni jedna od najboljih revija u Parizu, u New Yorku me oduševila revija Taoray Wang. Dobivaš puno pozivnica, pa biraš najbolje na koje ćeš ići, tako sam i ja samoj sebi odabrala i nisam pogriješila.

Nakon intenzivnih putovanja i revija, stigla si napokon i malo u Zagreb. Kako provodiš dane?

Sad je stigla jesen, a moj najdraži plan je bio biti malo u Zagrebu i pohvatati sve. Kada dođem, onda sam iskreno rastrgana na sve strane. Puno intervjua, snimanja i jako puno obaveza, tako da je malo teško naći vremena za sebe. Ali ja sve ovo smatram vremenom za sebe jer volim svoj posao i sa svim tim obavezama dodatno radim na samoj sebi. Inače nisam osoba koja digne sve četiri u zrak i ne radi ništa. Volim nekada otići u kino s dečkom, pogledati serije doma, biti sa svojim psom i to mi je dovoljno vremena za mene samu.

Spica / Zagreb 17.10.2017. / foto: Maja Jurovic / Sonja Kovac
foto: Maja Jurović

Sonja Kovač

Instagram je glavna platforma na kojoj radiš, misliš li da će se vremena promijeniti i da će blogovi doživjeti svoju novu mladost i popularnost?

Ja sam prvenstveno počela s blogom, zatim sam krenula na YouTube platformu, da bih na kraju završila na Instagramu kao glavnoj platformi. Na blogu sam pisala zaista opširne postove, na hrvatskom i engleskom jeziku i davala se potpuno u to. Ali s vremenom to postane dosta naporno, pogotovo kada krenu ozbiljniji poslovi i jednostavno ne stigneš. Kad sam počela pisati blog, pisala sam ga u godinu dana dva puta tjedno. Jako sam mu se posvetila i nisam samo htjela stavljati slike i dvije rečenice. Ali vremena je počelo nedostajati. Danas YouTube kanale prati prvenstveno mlađa publika, a Instagram ovisi koji je vaš ciljani target. Činjenica jest da danas nitko nema vremena. Nitko ne stigne čitati ogroman post na blog, YouTube video isto treba biti kraći kako bi se zadržala pažnja i sve se svelo na Instagram. Na neki način i mene to žalosti, a zadržavanje kontinuiteta u kvaliteti i pažnji je iznimno teško. Danas pažnja na nešto ne traje ni pet minuta, danas ljudi nemaju vremena za ništa. Prije su ljudi imali vremena za pročitati blogove, portale, onda su mogli gledati 10 minuta video, danas je i pet minuta previše, svi gledaju Insta Storiese koji traju 15 sekundi.

Sve je brzo, ali na što će se sve svesti?

Moraš ostati zanimljiv, tako da su to teška promišljanja kako ostati zanimljiv, ali istovremeno i kvalitetno. I to je onaj dosadni dio koji nitko ne zna nego svi govore – a ona se samo naslikava.

Kako se nosiš s negativnim komentarima ljudi koji ne smatraju ovo pravim poslom?

Ponekada bude i svojevrsne ljutnje okoline – kako ona to radi? A ja uvijek pitam – a kako jedna televizija to radi, jedan radio, jedan portal? Ja nisam ništa drugačija, moja reklama nije ništa drugačija od njihove. Na televiziji 10 sekundi jedne reklame košta toliko i toliko, a jedna slika ili video kod mene košta toliko i toliko. Vrlo je jednostavno.

PRIVATNI ALBUM
 

Činjenica je kako su i javne rasprave oko cijena potaknule agencije i brendove da ipak postanu svjesniji o profesionalnosti influencera. Kako si ti to sve doživjela?

Meni je to jako žalosno, da me se počelo ozbiljno shvaćati tek kada su shvatili da dobro zarađujem od toga, a ne način na koji sam ja došla do te zarade. Očigledno radim dobro s obzirom na to da imam suradnje sa zaista velikim svjetskim brendovima koji su prepoznali kvalitetu. Neki su napokon shvatili poantu ovog posla i mislim da je loše da se vrednujemo po tome koliko zarađujemo i s kime radimo, a ne način koliko kvalitetno odrađujemo svoj posao.

Kao Gloria modna Ikona, koji je tvoj savjet kako postati dobar influencer?

Čarobnog savjeta kako postati influencer – nema. A sam izraz influencer je vani toliko ustaljen i normalan jer svi znaju što točno stoji iza te riječi. Kod nas se upotrebljava jer je popularan i svi bi bili influenceri, a nitko nema pojma što iza svega toga stoji. Iz tog razloga je teško dati savjet, ali bitno je da razlog zbog kojeg to radite bude nevin. Ja sam imala potrebu pisati kako spariti određene komade robe i vidjela u tome poantu. Normalno da se s vremenom razviješ, ali činjenica jest da sam ja imala i ime od prije pa mi je u jednu ruku put bio lakši. Ali s druge strane, vani nitko ne zna tko sam ja bila i svejedno sam prepoznata. Najbitnije je raditi kao mali mrav. Snimati, pisati. Teško je, trebaju postojati želja i čista volja da se pokaže nešto drugačije, a danas moraš biti drugačiji da uspiješ. Ali, uvijek postoji mogućnost – ako si dovoljno dobar, kvalitetan i radišan. Za takve uvijek ima mjesta.