Getty Images
POSAO O KOJEM SE PRIČA

Strani 'okreću' milijune: Koliko zarađuju domaći blogeri i influenceri

Posljednjih dana svi prenose basnoslovne iznose koje poznati 'okreću' zahvaljujući svojem utjecaju na društvenim mrežama: u prosjeku najveću zaradu po jednoj objavi ima američka reality zvijezda i poduzetnica Kylie Jenner. Procijenjeno je kako ona zaradi i milijun dolara, a s nešto manjim prihodom pri samom vrhu liste Instagramovog alata Hopper HQ našli su se pjevačica Selena Gomez, nogometaš Cristiano Ronaldo te reality zvijezda Kim Kardashian West - svaki od njih po objavi u džep pospremi više od 700 tisuća dolara. I dok oni na račun svoje slave dominiraju Instagramom, provjerili smo kakva je situacija u Hrvatskoj: koliko zarađuju naši influenceri i blogeri otkriva nam istraživanje agencije Dialog komunikacije.

Prema istraživanjima o blogerima i infuencerima koje od 2016. godine provodi agencija Dialog komunikacije, ovom industrijom u Hrvatskoj dominiraju visokoobrazovane žene u dobi od 25 do 35 godina, a sve veći broj blogerica od svojih blogova i aktivnosti na društvenim mrežama zarađuje. Doduše, blogerice svoje aktivnosti još uvijek smatraju hobijem, za razliku od influencerica koje ih doživljavaju poslom. One su na svojim online kanalima i aktivnije - objavljuju više postova te se koriste hrvatskim i engleskim jezikom, a to se odražava i na njihovoj zaradi. Većina blogerica mjesečno zarađuje između 3500 do 5500 kuna, dok su primanja influencerica viša od 7500 kuna mjesečno.

Woman explaining how to eat healthy in a vlog.
Getty Images

U Hrvatskoj su od društvenih mreža najzastupljeniji Facebook i Instagram, čija upotreba je u porastu, a influenceri i blogeri najviše su prihvatili trendove javljanja "uživo" i Instagram Story, dok se najvećim - produkcijom video sadržaja - većina još ne bavi. Istraživanje agencije Dialog komunikacije pokazalo je kako se blogovi u prosjeku pišu između tri do pet godina, mjesečno se objavljuju dva do tri blog posta, a od tema su najzastupljenije ljepota, hrana, moda pa putovanja. Većina blogerica i gotovo svi influenceri redovno surađuju s brendovima, a kao najveće probleme izdvojili su kupljene pratitelje i neselektirani sadržaj zbog čega smatraju da bi brendovi trebali paziti na autentičnost blogera i influencera s kojima surađuju.

Linker
19. travanj 2024 08:25