Nije im ovo trebalo

Sve su majice povukli i uništili: Versace se ispričao zbog nespretnog dizajna

Sina Fashion Via Weibo
Nakon što je zbog nespretnog dizajna majice povrijedio nacionalni suverenitet i teritorijalni integritet Kine, luksuzni talijanski brend Versace ispričao se zbog propusta, no nije očekivao da će pritom izgubiti jedinu sponu s Kinom koja mu donosi milijunsku zaradu u toj zemlji.

Još jedna kontroverza u svijetu mode ovoga puta vezana je uz Versace, luksuzni talijanski brend koji je u rujnu prošle godine većinski udio tvrtke prodao grupaciji Michael Kors kako bi opstao na tržištu, privukao mlađu publiku te očuvali ostavštinu legendarnog dizajnera Giannija Versacea. Naime, Versace je na jednoj svojoj majci klasificirao Hong Kong i Makao kao neovisne gradove, a ne kao posebne upravne regije Narodne Republike Kine.

Sina Fashion Via Weibo

Nakon žestokih kritika na društvenim mrežama, Versace je priznao svoju pogrešku, ispričao se, dodavši da su odmah povukli majice s tržišta i uništili ih. "Ispričavamo se zbog propusta. Volimo Kinu i poštujemo njezin suverenitet i teritorijalni integritet", napisali su u službenoj izjavi, a slično je poručila i dizajnerica Donatella Versace. "Jako mi je žao zbog nedavne pogreške naše tvrtke. Nikada nisam željela iskazati nepoštivanje prema kineskom nacionalnom suverenitetu te se ovim putem osobno ispričavam za ovaj propust i za sve posljedice koje je on možda izazvao".

Inače, Hong Kong jest dio Kine, ali ima poseban status jer svojim stanovnicima nudi veću autonomiju od ostatka zemlje pa je Kina vrlo stroga što se tiče načina na koji strane tvrtke opisuju Hong Kong. Iako je Versace vrlo brzo ispravio pogrešku, njezine posljedice su već uzele maha. Jedina ambasadorica Versacea u Kini, glumica Yang Mi, otkazala je svoj ugovor s brendom, poručivši da je kineski teritorijalni integritet i suverenitet svet i nepovrediv u svakom trenutku.

Chinese actress Yang Mi attends a press conference for reality show
Profimedia, ddp USA

Versace nije jedini koji je stao na žulj Kini. Prošle se godine američki brend Gap morao ispričati zbog prodaje majica na kojima je navodno krivo prikazao mapu Kine jer u nju nije uključio Tajvan, a tvrtke Marriott i Delta Airlines također su imale problema s kineskim vlastima jer su informacije na njihovim web stranicama bile u sukobu s kineskim teritorijalnim zahtjevima.