PARIS, FRANCE - SEPTEMBER 23: Alexandra Lapp is seen wearing a Gucci GG pleated jersey midi skirt, GG Marmont Mini-Bucket bag in nude, Christian Louboutin So Kate pumps in camel, camel Nili Lotan sweater, beige Zara trenchcoat during Paris Fashion Week Womenswear Spring Summer 2020 on September 23, 2019 in Paris, France. (Photo by Christian Vierig/Getty Images)
Getty Images
PARIS, FRANCE - SEPTEMBER 23: Alexandra Lapp is seen wearing a Gucci GG pleated jersey midi skirt, GG Marmont Mini-Bucket bag in nude, Christian Louboutin So Kate pumps in camel, camel Nili Lotan sweater, beige Zara trenchcoat during Paris Fashion Week Womenswear Spring Summer 2020 on September 23, 2019 in Paris, France. (Photo by Christian Vierig/Getty Images)
Getty Images

Ultimativni modni dodatak

Još vlada pomama: Pametan potez Guccija zbog kojeg se i 'obični' ljudi mogu počastiti luksuznim komadom

Nakon što je prvi put izašao na tržište, Gucci remen s prepoznatljivim 'GG' logoom osvojio je mnoga poznata lica, trendsetere i influencere koji su ga hvalili na sva usta, njime preplavili društvene mreže i ulice, a njegova popularnost još uvijek ne jenjava. No, neki stručnjaci za istraživanje modnog tržišta kažu kako je neminovno da će ovaj ultimativni modni dodatak uskoro 'izblijedjeti' i to upravo zbog društvenih mreža.

Kada je dizajner Alessandro Michele 2015. prvi put predstavio svoju kolekciju za Gucci, sigurno nije očekivao da će jedan njegov komad postati ultimativni modni dodatak, čija popularnost još uvijek ne jenjava. Naravno, radi se o Gucci remenu - jednostavnom, kožnom asesoaru s kopčom 'GG', modernom obliku tradicionalnog logotipa brenda.

Prema Lystu, globalnoj platformi za modno pretraživanje, ovaj remen je u posljednjih osam kvartala bio na vrhu te ga je Lyst uvrstio u 10 najpoželjnijih Gucci komada, zajedno sa Soho torbicom, koji se konstantno prodaju. Čak i nakon četiri godine od pojavljivanja na modnoj pisti, Gucci remen žele svi - i muškarci i žene te je u kategoriji remenja četiri puta više pretraživan od drugog najpopularnijeg brenda ovog modnog dodatka, Off-Whitea.

NEW YORK, NY - FEBRUARY 11: Streetstyle view of a guest arriving to Spring Studios during New York Fashion Week: The Shows at Spring Studios on February 11, 2019 in New York City. (Photo by Roy Rochlin/Getty Images)
Getty Images

Ako se pitate koja je tajna uspjeha Gucci remena, ona je zapravo vrlo jednostavna - promišljena promocija, privlačna cijena te velika i stalna prisutnost na društvenim mrežama. "Gucci remen bismo mogli nazvati prikrivenim herojem. Dolazi u obliku jednog od najvećih trendova - logotipa, ima relativno pristupačnu cijenu i stalno ga podržavaju influenceri i poznate ličnosti", objasnila je Katy Lubin, potpredsjednica komunikacija u Lystu.

--> Poznate Hrvatice obožavaju Gucci: Cipele, tenisice i torbice za pokazivanje

Kao i mnogi luksuzni brendovi, većinu zarade Gucci ostvaruje prodajom kožnatih komada. Prije su to bile luksuzne torbe poput Dionysus i Marmont modela, no tržište torbama postalo je zagušeno, što je prepoznao i ovaj modni gigant. I što je napravio? Na tržište je stavio 'it' komade poput remenja i cipela koji su jeftiniji od njihovih torbica, koje obično dođu oko 12 tisuća kuna, dok je Gucci remen oko 2500 kuna. Ovim pametnim potezom Gucci je omogućio da se veći broj ljudi počasti luksuznim komadom, ali po prihvatljivijoj cijeni, što je vrlo važno i za mlađe kupce koji imaju ograničen budžet.

Prošle je godine čak 62 posto zarade došlo od kupaca mlađih od 35 godina, a oni mlađi od 24 godine najbrži su rastući segment potrošača i upravo oni omogućuju ovom luksuznom brendu prihode na masovnom tržištu, što bez remena i ne bi mogli ostvariti, smatra Lorna Hennelly, modna i beauty analitičarka u tvrtki Euromonitor. Iako je povoljnije cijene od ostalih Gucci komada, na remen se ne gleda kao na 'jeftinu' alternativu jer je ipak prisutan na svim Michelovim revijama, pa ga luksuzni potrošači još uvijek smatraju privlačnim asesoarom.

Jedna od najvažnijih karakteristika Gucci remena je njegova jednostavnost i upravo zbog toga ga obožavaju i klasičari, ali i oni sa smjelijih modnim izričajem zbog kojih je stalno prisutan na društvenim mrežama pod hashtagom #Guccibelt i oko njega se slažu čitavi stajlinzi. No, kao i sa svakim hitom na društvenim mrežama, postoji opasnost od prekomjerne izloženosti. "Ona može smanjiti integritet proizvoda i umanjiti privlačnost brenda. Remen je postao dio masovnog tržišta, što znači da se ljudi unutar modne industrije odmiču od takvih komada, čime oni padaju na popularnosti", objasnila je Hennelly te upozorila da se rast prihoda Gucci modne kuće prilično usporila - u zadnjem kvartalu porasle su samo za 13 posto, u usporedbi s 40 posto u istom razdoblju prošle godine.

Gucciju ne ide ni u prilog incident s puloverom koji je podigao puno prašine u medijima. Naime, brend je ranije ove godine pustio u prodaju pulover s ovratnikom koji seže sve do nosa te su ga mnogi usporedili s licem Afroamerikanaca te je zbog toga Gucci optužen za rasizam, što mu je uvelike uzdrmalo reputaciju. No, čini se da popularni remen odolijeva svim izazovima na koje Gucci nailazi te se u mnogim trgovinama prodaje kao da je tek došao na tržište. Sudbina Gucci remena je neizvjesna, no kako se radi o komadu koji se lako uklapa u svaki stajling, sumnjamo da će se tako brzo zaboraviti.