Kako je nastao brend i po čemu je poseban?
Moj otac Miljen Šimunić (1964.- 2006.), bio je slobodni umjetnik i zaljubljenik u slavonske motive, a zadnji ciklus radova vezan uz portrete ljudi slavonskog kraja naslikao je prije 14 godina. Riječ je 12 minijaturnih portreta Šokica i Šokaca od kojih mi za sada na našim torbama Miko torbe koristimo samo dva, no planiramo iskoristiti sve. Sve je počelo na inicijativu moje majke Mirele Šimunić (50): portreti su nakon 12 godina izvađeni iz kutije i ona je htjela da im se da neki novi, drugačiji kontekst. U projekt je uključuje mene - dugo smo razmišljale, smišljale, kreirale, isprobavale, dok nismo došle do krajnjeg proizvoda s kojim smo u potpunosti bile zadovoljne. U projekt se potom uključila i naša dugogodišnja obiteljska prijateljica, uskoro akademska slikarica Diana Mataković koja je zajedno sa svojim ocem, akademskim grafičarom, Dubravkom Matakovićem dizajnirala logo za Miko brand te je i naš stalni fotograf. Uz Dianu, naš fotograf je i uskoro povjesničarka umjetnosti, Stella Mešić.
Koje materijale koristite?
Koristimo i umjetnu i pravu kožu, u bojama ili crnu te primjenjujemo i print na umjetnoj koži. Svaka torba sadrži ručke i naramenice od prave kože, radi čvrstoće i trajnosti. Dio materijala nabavljamo u Slavoniji, a dio iz Italije i Njemačke. Težimo da svaki model torbe ima kombinaciju kože i da se modeli razlikuju ili po materijalu ili dizajnu ili dimenzijama, a i trudimo se da torbe budu praktične, primjenjive na više načina i unikatne.
Gdje izrađujete torbe?
Ideja, kreativni proces, realizacija, skice, crteži, fotografije, točnije cijeli proces nastajanja, većinom se odvija u Vinkovcima, ali naši pomagači dolaze iz cijele Slavonije i iznimno smo im svima zahvalni. Iza Miko branda stoji jedna mala vojska vrijednih ruku koju veže ljubav prema stvaranju nečeg posebnog. Slavonski smo brand u potpunosti i vrlo smo ponosni na to!
Koja vam Meanwhile kolekcija po redu?
Prva kolekcija izašla je u listopadu prošle godine, a nakon toga smo otprilike svakih mjesec dana stavljali u prodaju po jedan novi model Miko torbe. 'Meanwhile' limitiranu kolekciju nazivamo i 'pretproljetnom' kolekcijom kojom smo odlučili upotpuniti međuvrijeme do kolekcije proljeće/ ljeto jer jednostavno nismo mogle toliko čekati s obzirom na to koliko ideja imamo. Trenutno smo u završnoj fazi pripremanja nadolazeće kolekcije koja će uskoro biti predstavljena. Još uvijek smo bazirane na ženskim torbama, ali smo izašle izvan dosadašnjih okvira i donosimo svježije boje i krojeve, a u planu nam je uskoro krenuti dizajnirati i odjeću.
Koliko modela torbi imate po kolekciji?
Nemamo određen broj torbi po kolekciji. Krenule smo s tri modela u prvoj i mislile smo da je to to, ali su ideje same počele dolaziti i jednostavno nismo mogle dozvoliti da ih ne predstavimo našim vjernim pratiteljima. Tako da u prosjeku, svakih par tjedana, izađe novi model Miko torbe. U svakoj kolekciji prisutan je motiv Šokice i Šokca, ali ona je glavni lik naše priče te i sama čini logo našeg branda. Njihovi portreti vidljivi su na medaljonima koji su privezani na torbe ili su portreti direktno printani na kožu od koje je torba napravljena.
Gdje se mogu kupiti vaše torbice?
Prodaja se još uvijek isključivo vrši online. Imamo svoj profil na Facebooku: Miko urban ethno fashion i na Instagramu: miko.urban.ethno.fashion, a uskoro počinjemo raditi na našoj web stranici. Zainteresirani mogu po dogovoru doći na našu adresu, posjetiti naš studio i vidjeti torbe koje imamo u ponudi.
Cijena modela?
Cijene variraju, ovisno o dimenzijama, o tome koji materijali prevladavaju itd…, puno rada, truda i vremena uloženo je u nastanak svake torbe. Za sada nam se cijene kreću od 290 do 690 kuna.