8 savjeta HR stručnjakinje: Kako napisati dobar CV i "zablistati" na razgovoru za posao

  • 11.09.2018. u 10:03

  • Autor:
    • Promo

U potrazi ste za idealnim zaposlenjem. Brojni poslodavci oglašavaju slobodna radna mjesta u kojima postavljaju niz zahtjeva kojima nije uvijek lako odgovoriti. Sigurni ste da gotovo u potpunosti odgovarate tim zahtjevima, no niste sigurni kako svoje znanje, iskustvo, osobnost i vještine prezentirati potencijalnom poslodavcu, na način da se izdvojite od ostalih kandidata te si povećate šanse da budete izabrani.

Tko sam i što idealno želim raditi?

Tijekom pripreme za sudjelovanje u selekcijskom postupku, prvenstveno je potrebno dobro proučiti zahtjeve radnog mjesta za koje se prijavljujete te osvijestiti odgovara li Vaš profil navedenim zahtjevima.

Zahtjeva li radno mjesto određeno prethodno iskustvo kandidata? Ako da, na kojim točno područjima? Temeljem navedenog, razmotrite koliko je vaše dosadašnje iskustvo relevantno za poziciju na koju aplicirate. Što je to s čime se do sada niste susretali?

Ovisno o tipu osobnosti, neki poslovi će Vam odgovarati više, drugi manje.

Često se stoga u oglasima za radna mjesta navodi kako posao zahtjeva komunikativnost, vještine pregovaranja, proaktivnost, mogućnost rada u dinamičnom okruženju, stalan kontakt s klijentima ili kolegama, spremnost na prenošenje znanja? S druge strane, za obavljanje zadataka radnog mjesta, od osobe se može zahtijevati analitičnost, samostalnost u radu, poznavanje zakonskih propisa i regulativa, raspolaganje brojnim činjenicama i informacijama, izrada izvještaja i analiza.

Ukratko o meni u CV-u

Često se na natječaj za jedno radno mjesto prijavi veliki broj kandidata. Da biste se kvalificirali za intervju, Vaš životopis treba biti zamijećen već prilikom prve selekcije koja se radi temeljem pristiglih prijava. Stoge je u uvodnom dijelu životopisa preporučljivo napisati sažetak o sebi u kojem ćete naglasiti svoje kvalitete kroz najznačajnije iskustvo, znanja i vještine, te potencijalni doprinos poslodavcu. Ovo zaista treba biti sažetak, te ne bi trebao sadržavati više od tri rečenice. Npr., “Imam višegodišnje iskustvo u direktnoj komunikaciji s klijentima, kroz koje sam usavršio/la prodajne tehnike i zaključivanje prodaje u međunarodnom okruženju. Visoka radna etika i orijentiranost na rezultat, omogućuju mi realizaciju ciljeva iznad postavljanje zahtjeva.”  Važno je da sažetak sadrži relevantne podatke koji odgovaraju upravo na zahtjeve oglašenog radnog mjesta.

 

Relevantno radno iskustvo

Pravilo je da se u životopisu radno iskustvo navodi od trenutnog ili zadnjeg zaposlenja prema prethodnima.  Kod svakog zaposlenja navodi se radno mjesto, naziv poslodavca, djelatnost poslodavca, npr. prodaja sportske opreme, vrijeme provedeno na radu kod tog poslodavca, npr. “siječanj 2013 – do listopad 2017”, a potom se navode poslovi koji su se obavljali u okviru radnog mjesta.

Kod nabrajanja zadataka i aktivnosti u okviru radnog mjesta, nije uputno opisivati procese rada, već je dovoljno ukratko u natuknicama navesti svaki zadatak, npr., prezentacija proizvoda klijentima, izrada ponuda, ispostavljanje računa, I sl.

Izdvojite samo ono što je važno za posao za koji se prijavljujete, a kako životopis ne biste opteretili nevažnim informacijama i prevelikom količinom teksta. Ukoliko se prijavljujete na više natječaja, životopis prilagodite svakom na način da iz radnog iskustva naglasite ono što je najrelevantnije.

Informirajte se o organizaciji

Informiranje o organizaciji u kojoj ste aplicirali za zaposlenje, pomoći će Vam u odgovaranju na pitanja na intervjuu, a što bi Vas moglo izdvojiti od ostalih kandidata.

Na svojim web stranicama, kompanije često navode osnovno informacije o svojoj djelatnosti, poziciji na tržištu, postignutim uspjesima, viziji, misiji i vrijednostima koje promoviraju na tržištu i među zaposlenicima. Temeljem navedenih vrijednosti usmjeravaju razvoj zaposlenika, a ukoliko su među njima i one koje osobno cijenite i živite, mogli biste ih naglasiti i kroz osobno predstavljanje kao nešto s čime se možete poistovjetiti.

Informirajte se o proizvodima i uslugama koje organizacija prodaje ili pruža. Pročitajte članke o kompaniji u kojima su navedeni planovi razvoja i budućih investicija te ostalih planiranih ili provedenih tržišnih aktivnosti. Temeljem ovih informacija moći ćete sastaviti i listu pitanja koja možete postaviti na intervjuu te tako ostaviti dojam dobro pripremljenog i zainteresiranog kandidata.

 

Pripremite primjere

Uvodno je navedeno koliko je važno osvijestiti vlastite prednosti te identificirati područja u kojima ste dobri i vještine kojima možete doprinijeti rezultatu te biti učinkoviti na radnom mjestu. Sve ste to naveli u životopisu, a osoba koja će vas intervjuirati, vjerojatno će kroz konkretne primjere provjeriti kako ste svoje pregovaračke vještine iskoristili da bi realizirali prodaju, što ste učinili da bi unatoč kratkom roku izvještaje dostavili na vrijeme, kako ste riješili situaciju u kojoj ste svojom greškom ugrozili rezultat, jeste li uspjeli spriječiti konflikt koji je iniciran od strane neraspoloženog kolege i sl. Razmislite o situacijama s kojima ste se suočavali kroz prethodno iskustvo te rješenjima do kojih ste došli, a kako biste primjerima potkrijepili vještine navedene u životopisu. Pri tom ne zaboravite i na nedostatke. Svi ih imamo, zar ne?

Što odjenuti?

Ovisno o organizaciji u koju dolazite, neke će zahtijevati više, druge manje formalnu odjeću, no postoje neka općenita pravila što je poželjno odjenuti za razgovor za posao.

Tipični dress code obično je jednostavan za muškarce, a najsigurnija opcija je tamno odijelo ili hlače, svijetla košulja, kravata i zatvorene cipele.

Žene mogu birati između tamnijih boja odijela, kostima, haljine, zatim  kombinacije suknje ili hlača i svjetlije majice ili košulje. Kombinaciju mogu upotpuniti poslovnom torbom, šalom ili maramom.

Izuzetno je važno pobrinuti se i o detaljima. Šminka i nakit trebaju biti diskretni i nenapadni, parfem je najbolje izbjeći ili ga koristiti umjereno. Cipele trebaju biti čiste, a poželjno je nositi zatvorenu obuću s umjerenom visinom potpetice. Kosa i nokti također trebaju biti čisti i uređeni. Ukratko, i ovdje vrijedi pravilo “Manje je više!”

Prije samog intervjua svakako izbjegnite pijenje alkohola (onu malu za hrabrost) i pušenje cigareta, a kako ne biste ostavili nepoželjan mirisni dojam.

Što je još potrebno za dobar dojam?

Budite pozitivni. Razmišljajte pozitivno jer najgore što vam se može dogoditi je da ne dobijete baš ovaj posao. U mnogim kompanijama vas na ulazu dočekuju bilo portiri, poslovne tajnice ili asistenti/ce. Ne zaboravite da su to zaposlenici koje će se u konačnici također vjerojatno pitati za dojam o Vama. Stoga budite ljubazni sa svima s kojima se susrećete u prostorijama potencijalnog poslodavca.

Kako biste ostali što staloženiji, nastojte ne razmišljati o osobnim problemima ili situacijama “što ako neću znati odgovoriti na pitanje?” Pokušajte se opustiti i biti ono što jeste, jer jedino tako ćete moći pokazati ono najbolje od sebe.

Trema i nervoza vidljive su i kroz govor tijela, a iskusnom osobi koja vodi razgovor to neće promaknuti. Mala trema je pozitivna te osobi s druge strane stola daje do znanja da Vam je stalo do ovog sastanka i posla, no previše treme moglo bi dovesti do blokade zbog koje se nećete predstaviti u pravom svjetlu.

Prilikom dolaska i odlaska se čvrsto rukujte s osobama koje vas dočekaju (no pazite da stisak ne bude prejak),  uspravno se smjestite u stolici, pazite da niste izvijeni ili naslonjeni na stol, a tijekom razgovora, sugovornika gledajte u oči.

Na pitanja odgovarajte jasno i sažeto naglašavajući najrelevantnije iskustvo, vještine i postignuća. Ukoliko niste sigurni u odgovor na pitanje, zastanite kako bi razmislili, ili tražite pojašnjenje ukoliko pitanje niste razumjeli. Na pitanja ne odgovarajte prebrzo.

Budite vedri i raspoloženi, pažljivo slušajte i postavljajte pitanja koja se nametnu i tijekom intervjua, a kako biste dodatno pokazali zainteresiranost za kompaniju i posao.

 

Ne očajavajte ako Vas ne izaberu

Razumljivo je da imate velika očekivanja, dobro ste se pripremili, intervju je dobro prošao, no svejedno ćete možda dobiti “odbijenicu”. Razlog tome vjerojatno nije to što niste dovoljno dobri za ovaj posao, ili nemate relevantno iskustvo, ili se niste svidjeli onoj gospođi koja vas je intervjuirala. Jednostavno je netko od kandidata bliže odgovarao zahtjevima radnog mjesta. Stoga ne očajavajte, već budite zahvalni na iskustvu koje će Vam pomoći da sljedeći put budete još bolji.

 

Ove savjete napisala je predavačica s dugogodišnjim iskustvom u ljudskim resursima i nositeljica edukativnog programa „Specijalistica za upravljanje ljudskim resursima“ pri Ustanovi za obrazovanje Callidus. Navedeni program verificiralo je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, omogućuje  upis zvanja u e-radnu knjižicu te je načinom i dinamikom predavanja prilagođen i zaposlenim osobama.

Nakon završenog programa, znat ćete efikasno upravljati odjelom ljudskih potencijala, organizirati podjelu rada, izrađivati opise radnih mjesta, uvesti sustav određivanja plaća u firmi, te bolje regrutirati i selektirati zaposlenike u firmi. Naučit ćete i kako savjetovati nadležne o načinima poboljšanja organizacije rada kroz analizu i uočavanje nedostajućeg kadra.


Sve informacije o programu moguće je saznati telefonom:

e-mailom:

[email protected]

kao i putem online web chata (chat uživo radnim danom od 9 - 17h) na:

www.ustanovacallidus.hr

Direktna poveznica na program „Specijalistica za upravljanje ljudskim resursima

Tagovi