Opelove tehnologije svjetala

Vrhunske tehnologije svjetala za sve: 120 godina najbolje vidljivosti uz Opel

120 godina Opelove proizvodnje automobila – to je 120 godina s pregršt tehnologija po pristupačnim cijenama. Ova je njemačka marka od samog početka pa sve do danas prednjači u ponudi raznih tehnoloških inovacija koje pružaju istinske prednosti kupcima svojih automobila. Automobili su tako postajali sigurniji i vidljiviji, i to u doslovnom smislu. Moto „vidi i budi viđen“ „ugrađen“ je u prvi Opelov automobil, Patentmotorwagen “System Lutzmann” iz 1899., a slijedili su ga i svi budući Opelovi modeli, od poznatog Kapitäna i Opel GT-a s legendarnim podiznim prednjim svjetlima do trenutačne Opel Astre. Zahvaljujući svojim revolucionarnim IntelliLux LED Matrix svijetlima, Astra, i najveći kućni model Insignia svojim korisnicima pretvaraju noć u dan.

promo

Romantična svjetlost svijeća u stilu „System Lutzmanna”

Počeci automobilske industrije bili su prilično mračni. Ono što se danas smatra normalnim u cestovnom prometu bilo je prije 120 godina posve nezamislivo – ispred automobila nosile su se svjetiljke. Glavna namjera nije bila da se osvijetli cesta, nego da budete vidljivi drugim sudionicima u prometu. Krajem 19. stoljeća Opel Patentmotorwagen “System Lutzmann” otišao je korak dalje: osvijetlio je okoliš kućanskim svijećama, ali nitko ih više nije morao nositi. Svijeća je sad bila smještena u posebnom kućištu u obliku staklene kutije sa zrcalom čime je dobiveno „prednje svjetlo“. Kako se svijeća trošila, posebna opruga u ležištu stalno ju je gurala prema gore da bi ova mogla jednoliko i konutinuirano svijetliti kroz staklo. Jednostavno i jeftino, a vrlo učinkovito rješenje – ukratko, tipično opelovski.

Opel Kapitän – automobil koji pripada svijetu

Opel je već zarana počeo postavljati trendove u dizajnu prednjih svjetala. Na posljetku, Kapitän iz 1938. bio je jedan od prvih automobila koji je pomogao reći doviđenja okruglim svjetlima: prednja svjetla tog velikog Opela bila su posve integrirana u odbojnik, ali su bila i šesterokutnog oblika.

Opel GT nastavio je 1968. godine taj put impresionirajući ne samo svojim posve novim dizajnom nalik na bocu Coca-Cole. Ovaj legendarni sportski automobil namijenjen svima bio je i prvi njemački automobil sa podiznim zakretnim prednjim svjetlima. Prednja svjetla su se iz prednje haube podizala preko poluge na središnjoj konzoli. Halogeni reflektori na rešetci ispod odbojnika funkcionirali su kao parkirna svjetla.

Više svjetla, više vidljivosti s ksenonskim žaruljicama

Opel Omega B bila je prvi model koji je standardno od 1998. nudio ksenonska prednja svjetla. Ona duguju svoj naziv prirodnom plinu kojim su punjena tijela žaruljica. U usporedbi s halogenim prednjim svjetlima koja su se u to doba široko koristila, trostruko jači intenzitet svjetla davao im je veći domet, ali je i bolje osvjetljavao cestu. A bila su i puno učinkovitija: potrošnja energije bila je za trećinu manja, a razdoblja između servisiranja duža.

promo

AFL za sve u klasi srednje velikih vozila

Stoga je logično da je Opel prvi proizvođač vozila koji je 2003. u klasu srednje velikih vozila u tada novom Signumu donio dinamička zakretna svjetla i svjetlo u zavojima pod kutom od 90 stupnjeva s AFL-om (Adaptive Forward Lighting, prilagodljiva prednja svjetla). Dodatna značajka AFL-a koja pridonosi udobnosti bilo je svjetlo za autocestu: pri brzinama od oko 120 km/h i stalnoj vožnji unaprijed, kratka svjetla su se automatski samoprilagođavala tako da svijetle nešto malo više i tako optimiziraju vidljivost u daljinu.

Godine 2004. Opel Astra bila je prvi kompaktni model sa zakretnim svjetlima. Godine 2016. Opel je dodatno demokratizirao tu sigurnosnu tehnologiju kad je Opel prvi put ponudio bihalogenska zakretna svjetla i svjetla u zavojima u segmentima mini jednovolumena i malih automobila s Merivom i Corsom.

Sljedeća generacija svjetala AFL+ utemeljena na snažnim biksenonskim žaruljama premijerno je predstavljena 2008. predstavljanjem prve Insignije i postavila je nov standard u automobilskoj industriji. Raspodjela svjetla kod ovih se prednjih svjetala zahvaljujući upotrebi složenih algoritama automatski prilagođava trenutnom profilu ceste i prevladavajućim uvjetima vidljivosti. Još jedna inovacija kod Insignije bila su LED svjetla za dnevnu vožnju koja troše znatno manje struje, a time i goriva od klasičnih svjetala za dnevnu vožnju.

IntelliLux LED: svijetlo kao dan, ali nitko nije zaslijepljen

Revolucionarna svjetla IntelliLux LED Matrix predstavljena su 2015. s aktualnom generacijom Opel Astre. Još jednom zahvaljujući Opelu, značajka koja je dotad bila rezervirana za luksuzna vozila premijerno je ušla u kompaktnu klasu. Prednja svjetla tog prodajnog hita sastoje se od ukupno 16 LED elemenata (po osam sa svake strane) koji automatski i stalno prilagođavaju duljinu i raspodjelu svjetlosnog snopa svim prometnim situacijama i jednostavno „izrezuju“ automobile koji dolaze u susret kao i one ispred. Stoga je efekt zasljepljivanja ravan nuli uz izvrsnu vidljivost. Ili kako bi to rekao ambasador Opelove robne marke Jürgen Klopp: „Osvijetljenost je kao na nogometnom stadionu, ali nitko nije zaslijepljen.“

promo

To radi na prilično jednostavan način: čim automobil izađe iz gradskog područja, prednja svjetla s matricom automatski prelaze u duga svjetla i stalno prilagođavaju dužinu i raspodjelu svjetlosnog snopa. Ovaj revolucionarni sustav pretvara noć u dan za vozače i putnike a da pritom ne ometa druge sudionike u prometu.

Godine 2017. ponovno unaprijeđena revolucionarna tehnologija svjetala predstavljena je s novom generacijom Insignije. Opelov model s vrha ponude sada ima ukupno 32 LED elementa (po 16 po prednjem svjetlu). Zahvaljujući većem broju LED elemenata razne se funkcije osvjetljavanja sada još preciznije prilagođavaju trenutačnoj prometnoj situaciji, a prijelazi između različitih načina još su glađi. Tako prilagodljivi sustav IntelliLux LED Matrix povećava kvalitetu raspodjele i intenziteta osvjetljenja.

Linker
24. travanj 2024 10:43