‘ŠIRE MRŽNJU‘

Indijska društvena mreža do kraja godine cilja 100 milijuna korisnika, ali mnogi u tome vide problem

Ova društvena mreža prvenstveno služi korisnicima koji se ne koriste engleskim jezikom u Indiji, a pokrenuta je početkom 2020. godine

Indijski premijer Narendra Modi

 Ravi Batra/Ddp Usa/Profimedia

Nova indijska aplikacija Koo u skorijoj budućnosti želi zamijeniti dosad nepobjedivi Twitter, a cilj im je, kaže suosnivač Mayank Bidawatka, nadmašiti Twitterovu korisničku bazu od 25 milijuna u Indiji, piše BBC.

Do kraja 2021. godine brojka korisnika na ovoj društvenoj mreži dosegla je brojku od 20 milijuna ljudi.

"Sada smo dostupni na 10 jezika, uključujući engleski. Ove godine bismo željeli pokriti sva 22 službena jezika Indije", rekao je Bidawatka za BBC u sjedištu tvrtke u južnom gradu Bangaloreu, tehnološkom središtu.

Koo je prošle godine bio gurnut u središte pozornosti kao alternativa Twitteru usred spora između indijske vlade i američke društvene mreže.

Uznemireni navodnim nepoštivanjem pravila od strane Twittera, skupina ministara i zastupnika iz stranke Bharatiya Janata preko noći je migrirala u Koo. Premijer Modi, koji ima ogroman broj sljedbenika na Twitteru, ostao je na dosljedan toj platformi.

100 milijuna korisnika

Koo, koji prvenstveno služi korisnicima koji se ne koriste engleskim jezikom u Indiji, pokrenut je početkom 2020. godine. Proširio se na Nigeriju 2021. kada je zemlja suspendirala Twitter. Sada želi doseći 100 milijuna korisnika do kraja 2022. godine.

Bidawatka je osnovao Koo zajedno s Aparmeyom Radhakrishnom, investitorom i poduzetnikom čiji je posao taksi tvrtke TaxiForSure kupila indijska tvrtka Ola za 200 milijuna dolara 2015.

Od prošle godine Koo privlači igrače kriketa i bollywoodske zvijezde - i očekuje da će se broj "eminentnih profila", kojih sada ima 5000, utrostručiti do kraja godine.

image

Indijska društvena mreža Koo

Pradeep Gaur/Zuma Press/Profimedia

Ali također, platforma se optužuje za pojačavanje vladine propagande i puštanje nekontroliranog govora mržnje protiv muslimana.

Društveni mediji postali su još jedno bojno polje u oštro polariziranoj Indiji - a pristaše hinduističkog nacionalističke stranke optuženi su da nemilosrdno maltretiraju one koji se smatraju protivnicima premijera.

Teško moderiranje

Kooove smjernice izričito zabranjuju govor mržnje i diskriminirajući ili uvredljiv sadržaj. No s obzirom da se "koos" (njegova verzija tweetova) generira svake sekunde, moderiranje je teško, kao što je slučaj na drugim platformama društvenih medija, uključujući i Twitter.

Bidawatka kaže da se problem treba riješiti tehnologijom, a ne ljudskim moderatorima, te uključivanjem korisničke zajednice da označi postove koje smatraju toksičnim.

Kaže da na Koou ima neprilagođenog sadržaja, ali se ne slaže da su utočište desničara. Dodaje i da aplikacija ugošćuje oporbene čelnike iz 19 drugih stranaka, uključujući državne glavne ministre iz glavne oporbene stranke Kongresa.

„Kao poduzetnici, nema razloga da stvaramo nešto što će koristiti samo dio stanovništva", rekao je.

No, prema Nikhilu Pahwi, aktivistu za digitalna prava, postoji jasno obrazloženje da Modijeva vlada promovira Koo kao domaću, čak i "nacionalističku" alternativu Twitteru.

"Slično kao kineski "splinternet", gdje država kontrolira cyber prostor, Indija se tijekom godina zalagala za veći digitalni suverenitet i kontrolu nad svojim internetom", rekao je Pahwa te je dodao: "Ovi trendovi "pružit će daljnji vjetar u leđa platformama u indijskom vlasništvu".

Također napominje da će globalna velika tehnologija, vođena politikama oko podataka i sigurnosti, "u Indiji sve teže rasti".

Koo ima poštenu priliku za uspjeh, smatra on, ako može riješiti pitanje kako najbolje moderirati sadržaj, stvarajući pritom siguran prostor za korisnike, s čime se Twitter dugo borio.

Ali morat će uložiti više napora da privuče korisnike s različitim političkim stavovima. Za sada, glasovi liberala možda nisu skloni napustiti Twitter ili imati račun na obje platforme.

Zahtjev aplikacije za provjeru autentičnosti putem broja mobilnog telefona za registraciju također će predstavljati izazov, kaže Pahwa, jer iako bi omogućio Koou da bolje moderira sadržaj, "ukida udobnost anonimnosti" koju Twitter daje svojim korisnicima.

image

Prezentacija društvene mreže Koo

Sopa Images Limited/Alamy/Alamy/Profimedia

Engleski nije uvjet

Ipak, Kooov osebujni fokus na izradu proizvoda za govornike koji ne govore engleski čini ga privlačnim proizvodom.

Tijekom posljednjih nekoliko mjeseci tvrtka je mnogo eksperimentirala, kao što je davanje ljudima mogućnosti komuniciranja na više jezika odjednom i na jednom ekranu.

Bidawatka kaže da bollywoodski glumci - koji obično komuniciraju sa svojim obožavateljima na engleskom jeziku na društvenim mrežama - koriste ovu mrežu kako bi dosegli širu publiku na više jezika.

Koo se trenutno natječe s ShareChatom u Indiji, daleko većim rivalom u smislu baze korisnika.

Potaknut uspjehom platforme u Nigeriji, Bidawatka planira platformu odvesti u zemlje izvan Indije u kojima engleski nije dominantan jezik.

"Jugoistočna Azija je uzbudljiva zbog velike populacije i nedovoljnog prodora postojećih platformi. To je definitivno u planu", kaže Bidawatka.

"Engleski govori samo 20% svijeta - 80% svijeta ne govori engleski", dodaje. "Cijelo to tržište nam je otvoreno."

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. travanj 2024 04:46