ČOVJEK NA ČOVJEKU

Noćni kaos na Sljemenu, prizori su nevjerojatni: ‘Sat vremena čekamo u redu, puštaju baš sve‘

Tisuće Zagrepčana na Sljemenu ogorčeni su organizacijom skijališta. Nadležni nemoćni na noćnom spustu jer ne mogu sve kontrolirati
Noćne gužve na Sljemenu
 Tea Đurek

Iako je otvaranje skijališta na Sljemenu razveselilo mnoge kojima je zagrebačko brdo jedino niz koje će se ove godine uspjeti spustiti, većina skijaša razočarana je lošom organizacijom i kaosom koji se iz dana u dan ondje odvija.

Gužve su prevelike, a najveće su u teriminima noćnog skijanja, koje je počelo 28. siječnja: utorkom i četvrtkom od 19 do 22 sata.

Karte se kupuju isključivo na blagajnama Crvenog spusta i Bijele livade, koje se otvaraju u 18 sati.

Epidemiološke mjere na papiru su vrlo jasne: maksimalan broj skijaša tijekom noćnog skijanja je 1000, na skijalištu je obvezna maska ili pokrivalo za lice, a obavezno je i održavanje propisanog razmaka od metra i pol. No, fotografije koje smo dobili sa zagrebačkog skijališta, kao i svjedočanstva skijaša, pokazuju nešto potpuno drukčije.

Svi naši sugovornici kažu da na skijalištu sigurno ima više od 1000 ljudi jer se karte ne provjeravaju cijelo vrijeme, masku ne nosi gotovo nitko, a razmaka među čekačima u redovima nema, štoviše - stisnuti su kao sardine.

Tea Đurek

Što se točno događa na Sljemenu?

Iz Ureda za upravljanje sportskim objektima objavili su da će na skijalištu biti prisutni njihovi djelatnici u svrhu nadzora provođenja epidemioloških mjera, a i djelatnici interventne policije, no nitko od naših sugovornika nije ih vidio. Moguće je, kažu ironično, da su se izgubili u silnoj gužvi.

- Od noćnog skijanja nikad nisam puno očekivala, pa tako ni prekjučer, više sam htjela provjetriti glavu nakon radnog dana, napraviti 4-5 rundi i popiti kuhano vino. Ali, ovo jučer je bila gužva veća nego ikad. Kaos - priča nam Tea Đurek. Došla je na sljemensko skijalište prije 19 sati, kada se otvara žičara.

Ljudi se ne drže pravila

Odmah ju je dočekala prva nelogičnost - karte se prodaju dolje, dakle morate se spustiti niz Crveni spust barem jednom. Na skijalištu je limit karata za žičaru 1000, ali nitko ne zna što se događa ako dođete na žičaru kao 1050. Iz viđenog posljednjih dana - baš ništa.

- Čekala sam u redu za kartu sat vremena, dakle već sam tada izgubila jedan od tri sata noćnog skijanja. Pritom se taj red za kartu križa s onim u kojem je ekipa koja već ima kartu, pa je popriličan kaos. Kako se i red za žičaru već oko 20 sati jako povećao, zaključila sam da do kraja skijanja stignem napraviti još eventualno jednu rundu, pa sam odustala od kupnje karte koja košta 70 kuna. Stala sam u red sljedećih pola sata i na provjeri karata, kao i mnogo drugih, skinula skije. Naime, čitač karata otvori vratašca kad očita čip na vašoj karti. Kako ju nisam kupila jer su mi na blagajni rekli da samo prođem, tako sam i učinila. Puno ljudi odustane od kupnje karte i skijanja kada vide red, a moraju nekako doći natrag gore - objašnjava nam Tea. Neki to, naravno, zloupotrebljavaju, pa svaki put kad se spuste kažu da su odustali i iznova se odvezu bez karte.

Kaže da zaposlenici na žičari ljudima ništa ne govore, ne upozoravaju ih i čini joj se da su totalno nemoćni.

Nije nam znala reći ima li covid-redara, ali ne bi ih mogla niti vidjeti jer je, kaže, gužva bila prevelika da bi se ikoga uočilo.

Zanimljivo je da zbog epidemioloških mjera nema online prodaje karata, a umjesto sigurnosti od zaraze, čini se da je ona time smanjena.

Ni tijekom dana situacija nije puno bolja.

Zagrebački učitelj snowboarda, koji je želio ostati anoniman, kaže nam da je ovaj tjedan na godišnjem odmoru i planirao je svaki dan otići na skijanje na Sljeme. No, potpuna neorganiziranost na skijalištu odvratila ga je od toga.

- Bio sam u ponedjeljak i utorak i danas nisam imao živaca. Na Crvenom spustu se čeka sat vremena. Dolje su dva reda, jedan za prodaju karata, a drugi za žicu. Dva čovjeka prodaju karte za 1000 ljudi. Doslovno se triput spustiš i prođe jutro. Red za karte je užasan i isprepleće se s ovim drugim. Nastao je kaos nekoliko puta, svi se guraju, svađaju. Strašno... Dolje sam vidio zaštitare, koji nisu bili baš zainteresirani za gužvu - govori.

Gdje su ograde?

Kaže da epidemioloških mjera nema, razmak među skijašima se ne poštuje, a vidio je samo nekoliko ljudi s maskama.

- Zašto bi ih nosili kad vas ionako nema tko opomenuti. Gore je 'corona free' zona. Ne smeta to mene, nije da strahujem od zaraze, ali to sve nema smisla. Ako su otvorili pod mjerama, neka budu mjere ili neka ih ukinu, a ne da sve bude mrtvo slovo na papiru. Skijam se na Sljemenu dvadeset godina i gužva je uvijek, ali ovakav kaos kod prodaje karata nikad nisam vidio - nezadovoljan je učitelj snowboardanja.

Nikome nije jasno zašto se ne stavi ograda da skijaši koji čekaju u redu ne mogu stati jedan pokraj drugoga, nego da su jedan iza drugoga. Kažu da bi dužina skija taman mogla napraviti potreban epidemiološki razmak.

Tea Đurek

Skijaše je uzrujala još jedna nelogičnost koja se gotovo svakodnevno na skijalištu događa. Nakon što je prodan fond karata i u redu je ostalo puno ljudi bez njih, automati na ulazu u žičaru su otvoreni i prolazilo se besplatno najmanje sat vremena

- Zaključak je da ćete, ako dođete kasno, biti u istoj gužvi kao ljudi koji su došli u osam kupiti karte, ali ćete zato tamo biti besplatno - komentirao je skijaš koji je išao na sidro na Bijeloj livadi.

Nepošteni skijaši

Smatra da je suludo ograničiti prodaju karata, a kad ih se proda, pustiti ljude bez karata na žičaru. Još nam je nekoliko skijaša potvrdilo istu informaciju.

Kad se prodaju sve karte, a ostalo je puno ljudi u redu za njih, automati se ostave otvoreni 30 do 60 minuta kako bi se svi koji su došli, a ostali su bez karte mogli spustiti dva do tri puta.

- To je najgluplji razlog. Znači, mjere nemaju apsolutno nikakav efekt. Ljudi koji su pošteno kupili kartu upadaju u golemu gužvu, a neki se spuštaju besplatno i stvaraju gužvu. Apsurdno do bola. Dobrodošli u Hrvatsku - kaže jedan mladi skijaš.

Neki se skijaši šale da ih je zbrka na Sljemenu razveselila jer su nakon više mjeseci vidjeli puno ljudi na okupu.

- Dugo nisam vidjela ovoliko ljudi na hrpi, a da se ne radi o svadbi, vlakiću, crkvi ili prosvjedu. Bilo bi mi žao da ljudi ne mogu na skijanje u Zagrebu kad već ne mogu nigdje drugdje, ali bolje bi bilo zatvore skijališta, nego da ljudima uzimaju po 70 kuna ni za što - kaže jedna skijašica.

Tea Đurek

Zamolili smo za komentar nadležne iz ustanove Upravljanje sportskim objektima.

Ne možemo kotrolirati one koji ne idu žičarom

Oni su odgovorili su na naš upit i istaknuli da se pridržavaju svih mjera. Prošlog vikenda prodali su, kažu, 1830 karata, a od 19. siječnja do danas 11.644 karte.

- Broj skijaša koji smiju u isto vrijeme biti na stazi ograničen je na 1000 skijaša tijekom dnevnog i jednako toliko tijekom noćnog skijanja. Nakon što se proda 1000 karata prestaje prodaja istih. Nažalost, što se tiče šetača, sanjkaša i skijaša koji koriste samo staze bez korištenja naših žičara, tu nažalost nemamo kontrolu - odgovorio je ravnatelj Bernard Grebenar, dodajući kako stazu kontroliraju četiri zaštitara iz tvrtke Bilić-Erić, tri djelatnika HGSS-a te šest pripadnika interventne policije.

- Sljeme je drugačije skijalište u odnosu na druga svjetska i europska skijališta, što znači da možete na vrh naših staza doći autom ili pješice, tako da se skijaši spuste po našim stazama prije nego što kupe kartu. Iz tog razloga sve one korisnike koji zbog ograničenja broja skijaša na 1000 nisu u mogućnosti kupiti kartu, a spustili su se skijama do dna spusta gdje se nalaze blagajne, naši djelatnici puste na žičaru te ih na taj način dignemo na vrh Sljemena - objašnjava Grebenar.

Radnim danom do vrha inače vozi jedan autobus, linija 140, uz dodatni autobus koji se uključuje po potrebi u slučaju većeg broja putnika. Vikendom voze dva autobusa, uz dodatni treći koji se također uključuje po potrebi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?