Od odjeće za ležernije prigode, poput balonera kuće Sies Marjan iz aktualne kolekcije, do haljine dizajnera Zuhaira Murada koju je glumica Jennifer Lopez odjenula za ceremoniju ovogodišnje dodjele Oscara - presijavajuće nijanse duge i bisera osvojile su modni svijet, a bilo je samo pitanje vremena kad će se šareni spektar uvući i u domove. Doduše, taj element u dekoru i nije novost već je svojevrsna “ekstenzija” globalnog trenda bojenog stakla, prisutna posljednjih godinu dana, te prozirnog namještaja - ali s više vizualne magije.
Predmeti “obojeni dugom” trenutačno plijene pozornost - jednostavno, nešto očaravajuće i bajkovito nalazi se u svjetlucavom spektru koji, primjerice, vidimo u balonima od sapunice. Korijeni tog trenda sežu do kalifornijskog umjetničkog pokreta “Light and Space” nastalog šezdesetih godina, koji se temelji na eksperimentiranju s percepcijom i osjetilima pri čemu se koriste transparentni i translucentni materijali, prirodno i umjetno svjetlo te neonske boje.
Današnju popularnost “dugin efekt” zahvaljuje, pak, razvoju tehnologija uz pomoć kojih su završne obrade postale sofisticiranije i raznovrsnije, ali i jeftinije pa su dostupne većem broju autora. No za postizanje presijavajućeg efekta ne postoji univerzalni recept: mnogi dizajneri upotrebljavaju slojeve bojenog pleksiglasa s reflektirajućim premazom, dok drugi osmišljavaju vlastite metode.
Britanac Tom Dixon je za kolekciju kućanskih predmeta Iridescence razvio tajnu formulu glazure koja sadržava minerale i plemenite metale te tako dobio nijanse duge. Dizajner Sebastian Scherer je do “balona od sapunice” na lampi Iris došao tako što je stakleno sjenilo umočio u alkoholnu otopinu i potom zapalio, nakon čega je staklo prekrila specifična svjetlucava opna. No bez obzira na različite načine rada, rezultat je uvijek jedinstven - materijalizirana čarolija.
Surađivala Slavica Šagolj