Cheerful family having fun during their meal at dining table.
Getty Images
Cheerful family having fun during their meal at dining table.
Getty Images

Četiri savjeta

Jesen bez bolovanja - ojačajte imunitet i zaštitite se od sezonskih viroza i gripe

  • 06.09.2020. u 00:00

  • Autor:
    • Sponzorirani sadržaj

Dolaskom hladnijih dana potrebno je ojačati imunitet. Prehlade i druge respiratorne infekcije četiri su puta češće sada nego tijekom toplijih mjeseci u godini. Početkom jeseni zbog hladnoće, ali i centralnog grijanja koje može uzrokovati sušenje nosne sluznice, naš imunitet slabi, što olakšava napad virusa na naš organizam. Zdrav imunološki sustav ključ je za zaštitu organizma i prevenciju bolesti. A osim kako si pomoći kod jesenskih tegoba, ključno pitanje postaje i kako ih preduhitriti, odnosno spriječiti. Donosimo mini vodič kako bi ovu jesen ojačali svoj imunitet i zaštitili se od nadolazeće sezone virusa.

Mom, dad and daughter are cooking on kitchen. Happy family concept. Handsome man, attractive young woman and their cute little daughter are making salad together. Healthy lifestyle.
Getty Images/iStockphoto
 

URAVNOTEŽENA PREHRANA

Pravilna i zdrava prehrana osigurava organizmu dragocjen unos vitamina koji pružaju neophodni izvor energije. Najbolja hrana za imunitet svakako je raznoliko voće i povrće jer obiluje vitaminima, mineralima, ali i fitokemikalijama koje štite organizam, što je svakako bitno u ovo doba godine kada nam dolaze hladni dani, a mi trebamo bolju zaštitu. Hrana s visokim razinama antioksidansa je odlična za vaš imunološki sustav. Jedite što više raznovrsnog voća i povrća, mliječnih i mesnih proizvoda te cjelovitih žitarica. Antioksidansi iz superhrane mogu smanjiti rizik od raznih bolesti, a također osnažuju i vaš imunitet. Da bi se na vrijeme zaštitili od iscrpljenosti, herpesa, prehlade, viroza, upale dišnih puteva i sličnih tegoba, važno je da smo upoznati sa svim obrambenim saveznicima i posvećeni kvalitetnijoj prehrani upravo u ovo vrijeme, kada nam jesen nudi svu svoju snagu plodova prirode. Namirnice bogate vitaminom C iz šljive, nara i crvene paprike, beta glukanom iz gljiva te željezom, cinkom i selenom iz crvenog mesa, dobitna su kombinacija za jačanje otpornosti organizma kao i ubrzavanje oporavka u trenutku kada je pad imuniteta već nastupio. Upravo zato, ovakva raznolika i bojama intenzivna jesenska prehrana trebala bi biti sastavni dio jelovnika za jačanje imuniteta.

A portrait of happy young family with two small children sitting on a ground in autumn nature at sunset, having picnic.
Getty Images/iStockphoto
 

SPAJANJE S PRIRODOM

Pad imuniteta često je i posljedica velike količine stresa s kojom se svakodnevno susrećemo. Brojna su istraživanja pokazala da se već nakon jednog odlaska u šumu smanjuju razine hormona stresa kortizola u ljudskom organizmu. Stoga, nimalo ne čudi činjenica da sve veći broj ljudi danas napušta gradski stres i monotone uredske poslove te odlaze živjeti na selo, gdje u neposrednom kontaktu s prirodom i bez suvišnih gadgeta moderne civilizacije ponovno pronalaze sebe i otkrivaju svrhu vlastitog postojanja. Dugotrajan boravak u prirodi, daleko od gradske gužve, izuzetno je zdrav ne samo za naše fizičko tijelo nego i za mentalno zdravlje i duh. Za održavanje balansa u životu važno je pustiti prirodu što je bliže moguće sebi. Nakon buđenja, otvorite prozor i stanite ispred njega. Pogledajte van i uživajte u svim ljepotama prirode. Pustite da vas prirodni svijet ukorijeni u sada i ovdje. Povezivanje s prirodom ne znači da se morate popeti na Mount Everest, ali uputite se u šetnje prirodom i upijanje zelenila što je češće moguće. Neka priroda bude tamo gdje joj možete najlakše pristupiti – zato idite van, kanalizirajte svoje unutarnje dijete te se dobro zabavite i opustite.

OBAVEZNO PRANJE RUKU

Čiste ruke čuvaju od mnogih infekcija, uključujući i gripu. Redovito pranje ruku je najlakši način da održite sebe i svoju obitelj zdravima, a pravilno pranje ruku uistinu ne oduzima puno vremena. Najčešće bolesti u jesensko doba su upravo one koje zahvaćaju dišni sustav, a svi respiratorni virusi prenose se kapljičnim putem, odnosno nakon bliskog kontakta sa zaraženim čovjekom koji obično uključuje rukovanje. Zato je prvi i osnovni korak zaštite redovito pranje ruku vodom i sapunom najmanje dvadeset sekundi ili korištenje antibakterijskih gelova i maramica. Upravo je redovito pranje ruku, posebno prije jela te diranja očiju, nosa ili usta vjerojatno i najbolji način da spriječite mikroorganizme da uđu u tijelo.

 

DNEVNA DOZA VITAMINA

Kako bi uživali u jeseni bez straha od bolesti i gripe, potrebno je ojačati imunitet i u tijelo unijeti sve potrebne vitamine i minerale koje ne dobivamo kroz prehranu u dovoljnoj količini. Immun 44 je dodatak prehrani čiji sastojci doprinose normalnoj funkciji imunološkog sustava (vitamini A, B6, B9, B12, C i D te minerali selen i cink). Immun 44 je visokovrijedni dodatak prehrani, u obliku kapsula ili sirupa koji se proizvode iz prirodnih izvora. Vitaminsko–mineralni sastav izvornih sirovina je očuvan, a funkcija takvih vitamina i minerala u organizmu je cjelovita. Upravo zato što ljudsko tijelo prepoznaje i preferira prirodne sastojke nad sintetskim, Immun 44 ima dodatnu vrijednost te je idealan izbor u očuvanju vašeg zdravlja i prevenciji neugodnih simptoma koji dolaze s hladnim, jesenskim periodom. Osim vitamina i minerala, Immun44 sadrži i ekstrakt biljke Cistus incanus za koju su istraživanja pokazala da ima snažna antivirusna svojstva ciljajući proteine virusne ovojnice. Upravo oni omogućavaju virusima da uđu u stanicu domaćina gdje nastavljaju s razmnožavanjem te se djelovanjem na njih, odnosno sprječavanjem vezivanja može inhibirati djelovanje virusa i spriječiti nastanak virusnih bolesti. Osim na viruse, istraživanja su pokazala da ova biljka ima učinak i na razvoj gljivica i bakterijskih infekcija, a može blagotvorno djelovati i na zdravlje zubi i desni. Stoga je Immun44 pravi izbor kao dodatak prehrani, a posebice u jesenskom periodu kada je potrebno ojačati imunitet i organizam pripremiti za nadolazeće, hladno doba.

Reference:
1.            Rebensburg S et al. Potent in vitro antiviral activity of Cistus incanus extract against HIV and Filoviruses targets viral envelope proteins. Sci Rep 2016;6:20394
2.            Mansoor KA et al. Two new proanthocyanidin trimers isolated from Cistus incanus L. demonstrate potent anti-inflammatory activity and selectivity to cyclooxygenase isoenzymes inhibition. Nat Prod Res. 2016 Sep;30(17):1919-26
3.            Wittpahl G et al. The Polyphenolic Composition of Cistus incanus Herbal Tea and Its Antibacterial and Anti-adherent Activity against Streptococcus mutans. Planta Med. 2015 Dec;81(18):1727-35
4.            Kalus U et al. Effect of CYSTUS052 and green tea on subjective symptoms in patients with infection of the upper respiratory tract. Phytother Res. 2010 Jan;24(1):96-100
5.            Kalus U et al. Cistus incanus (CYSTUS052) for treating patients with infection of the upper respiratory tract. A prospective, randomised, placebo-controlled clinical study. Antiviral Res. 2009 Dec;84(3):267-71
6.            Droebner K et al. CYSTUS052, a polyphenol-rich plant extract, exerts anti-influenza virus activity in mice. Antiviral Res. 2007 Oct;76(1):1-10
7.            Ehrhardt C et al. A polyphenol rich plant extract, CYSTUS052, exerts anti influenza virus activity in cell culture without toxic side effects or the tendency to induce viral resistance. Antiviral Res. 2007 Oct;76(1):38-47.
8.            Bouamama H et al. Antibacterial and antifungal activities of Cistus incanus and C. monspeliensis leaf extracts. Therapie. 1999 Nov-Dec;54(6):731-3
Tagovi