Nikola Knežević
Nikola Knežević

Na interliberu

Predstavljena monografija kultnog glazbenika: O Goranu Baretu iz pera Aleksandra Dragaša

Goran Bare utjelovljenje je rock 'n' rolla, jedan od najznačajnijih glazbenika ovih prostora, „momak iz proklete kuće” čija je životna priča puna uspona i padova. „Van svake sumnje, on je i jedan od naših najvećih rock pjesnika”, rezolutan je Aleksandar Dragaš u prologu Baretove monografije „Budi ponosan”.

Aleksandar Dragaš  jedan je od naših najznačajnijih glazbenih kritičara, no Dragaša i Bareta veže puno više od pukih recenzija i izvještaja s koncerata. Njih veže prijateljstvo, izdavaštvo, prvi nastupi, prve demo snimke. Njihovi putevi su isprepleteni, Bare je ispjevao pjesme koje su postale „soundtrackom odrastanja mnogih generacija”, a Dragaš ispisao stotine i stotine tekstova koje su mnogima približile stvaralaštvo, kako Bareta tako i mnoštva drugih glazbenika. Dragaš, kao i Bare, cijelu svoju karijeru radi prvi korak, otkriva neke smjerove i ukazuje, makar to značilo i hod po rubu ili ići glavom kroz zid. Tako je i ova monografija prvi korak ka ispisivanju Baretove životne priče, možda iz pera nekoga kome su Baretove pjesme i Dragaševi tekstovi bili neodvojiv dio formiranja.

Nikola Knežević

Goran Bare je riječima  Aleksandra Dragaša „najkarizmatičniji frontmen čije su pjesme postale soundtrackom odrastanja mnogih generacija. Van svake sumnje, on je i jedan od naših najvećih rock pjesnika.” Njegove riječi potvrdili su i svi govornici koji su se okupili na glavnoj pozornici u paviljonu br. 6 u sklopu ovogodišnjeg Interlibera: Želimir Babogredac, direktor Croatia Recordsa, Nikolina Mazalin, kreativna direktorica Croatia Recordsa, Siniša Škarica, bivši dugogodišnji glavni urednik Jugotona i Croatia Recordsa te autor knjiga Tvornica glazbe, Hrvoje Horvat, naš ugledni glazbeni kritičar i novinar, Sanja Bachrach Krištofić, grafička dizajnerica i uz supruga Marija grafička urednica monografije te Zoran Marinović, renomirani fotograf i snimatelj čija slika krasi korice monografije.

Nikola Knežević

U uvodnoj riječi Nikolina Mazalin je naglasila kako se Croatia Records, uz iznimnu diskografsku aktivnost bavi i objavljivanjem knjiga pa je tako ova monografija treće ovogodišnje izdanje, nakon Tvornice glazbe (knjiga druga) Siniša Škarice i Rock u Vinkovcima Želimira Ivkovića. Želimir Babogredac koji je u svom studiju i snimio prve albume Majki izrazio je iznimno zadovoljstvo objavom monografije koja je uslijedila nakon Porinom ovjenčanog studijskog albuma „Nuspojave”. Siniša Škarica i Hrvoje Horvat naglasili su značaj Baretovog, ali i Dragaševog stvaralaštva osvrnuvši se i na svoje recentne knjige.

Monografija je opremljena mnoštvom sjajnih fotografija, a neke od njih djelo su i Sanje Bachrach Krištofić, koja je uz supruga Marija radila i na dosadašnjim knjigama u izdanju Croatia Recordsa, ali je rad na Baretovoj monografiji izdvojila kao njoj najdraži. Fotografija koja krasi korice monografije djelo je Zorana Marinovića, izuzetnog fotografa koji se upravo vratio iz Černobila i Albanije, ali je našao vremena za podijeliti svoje dojmove pošto su njegove fotografije krasile i album „Nuspojave”.

Nikola Knežević

Za kraj, Aleksandar Dragaš osvrnuo se na puno zajedničkih mjesta koja ga vežu uz Bareta, na njihovu zajedničku povijest, izrazivši zadovoljstvo što je monografija ugledala svjetlo dana. Kako je napisao u prologu: „ ... ova monografija - sačinjena od ranije u Jutarnjem listu objavljenih, donekle izmijenjenih i ponešto nadopunjenih, ali i nekih posve novih tekstova – prvenstveno je nastojanje autora da vrednuje najvažnije odlike djela Gorana Bareta...” Da je Dragaš u tome sigurno uspio uvjerila se mnogobrojna publika na promociji, kao i svi kojima će monografija dospjeti u ruke.