CHRISTIAN LOUBOUTIN

Crveni potplati na hrvatskom tlu

Nicole Kidman, Angelina Jolie, Catherine Deneuve, Kylie Minogue, Patti LaBelle, Madonna, Christina Aguilera i Mariah Carey samo su neke od slavnih “ovisnica” o cipelama koje dizajnira Christian Louboutin. Francuski dizajner danas je apsolutna zvijezda u svijetu mode, a tome u prilog govore i rezultati nedavno provedenog istraživanja njujorškog Luxury instituta – da su u protekloj godini najtraženiji bili upravo njegovi modeli.

To je, zapravo, izniman uspjeh, s obzirom na to da je Christian Louboutin u svjetskim razmjerima sićušan brend, koji se čak i ne oglašava, a prodaje se u samo 50 dućana u svijetu. Louboutin, rođen 1963., pravo je dijete Pariza. Još u ranoj mladosti oduševio se plesom i odlučio da će se baviti izradom cipela za plesne spektakle. Zatim je otkrio kazalište i shvativši da se u stanci između činova može ući i bez ulaznice, odgledao je sve predstave koje su igrale u to vrijeme u Parizu – od drugog čina. Obožavao je Operu Garnier, Moulin Rouge, Paradise Latin… U školi se provlačio samo zbog izuzetnog pamćenja: u njegovim bilježnicama uvijek su bile samo skice cipela što je izazivalo podsmijeh profesora, ali i kolega. U šesnaestoj godini, stoga, napušta gimnaziju i upisuje krojačku školu, a istodobno pohađa tečajeve za kuhara i frizera. S 18 godina, nakon što je svoje skice cipela odnio pokazati u modnu kuću Dior, dobio je mogućnost da stažira u tvornici u Romanceu, gdje su se proizvodile Diorove cipele koje je u to vrijeme kreirao Charles Jourdan.

Iako je ondje ispekao zanat, tu godinu naziva crnom – jer gotovo da nije izlazio iz tvornice. Nakon staža, honorarno je radio za Chanel i Yvesa Saint Laurenta, a 1987. mu je veliki francuski dizajner cipela Roger Vivier ponudio mjesto asistenta u organizaciji izložbe u Musee des Arts Decoratifs pri Louvreu. Bio je oduševljen novim iskustvom, ali nije smatrao da je posao kustosa za njega. Tada je odlučio da više neće raditi za druge i otvorio svoj prvi dućan u pariškoj ulici Jean Jaques Rousseau, gdje je i danas sjedište njegove tvrtke. S dvojicom starih prijatelja unajmio je prostor od petnaestak četvornih metara, u koji je, samo tjedan dana nakon otvorenja, ušla princeza Caroline od Monaka. Slučajno se ondje zatekao novinar utjecajnog američkog modnog magazina W i objavio tekst o princezi koja je kupila sve što je našla u svojoj veličini. Taj je članak plasirao Louboutina na američko tržište. No, najveću moguću svjetsku reklamu učinila mu je Oprah Winfrey, danas najmoćnija žena u show businessu, koja je udobno sjedeći u naslonjaču u svom TV showu stalno pokazivala – crvene potplate. Ti crveni potplati postali su zaštitni znak Christiana Louboutina koji svoje cipele, stoga, ne mora posebno označavati.

S 45-godišnjim dizajnerom razgovarali smo u povodu dolaska njegovih kultnih cipela i na hrvatsko tržište u siječnju. Louboutin je bio tako oduševljen prostorom koncept-dućana Nicolas u zagrebačkom Centru Kaptol, da je upravo tu odlučio ponuditi svoje modele – iako se oni ne mogu nabaviti ni u mnogo većim europskim i svjetskim gradovima.

Kako se rodila ideja o crvenim potplatima? – Dok sam radio kolekciju inspiriranu pop-artom i slikama Andyja Warhola, trudio sam se što autentičnije prenijeti prštave boje s tih slika na cipele. U tome smo uspjeli, no jedino su mi smetali crni potplati – jer te boje nije bilo na slikama. Onda sam od svoje asistentice posudio crveni lak za nokte i počeo bojiti potplate. Cipele su naprosto oživjele. U kolekciji za zimu 1993. sve su cipele imale crvene potplate, a mislio sam svake sezone mijenjati boju. Međutim, crvena se veoma svidjela ženama jer su time privlačile muške poglede. Muškarcima je crvena boja vrlo erotična, a kako žene često zavode upravo cipelama, ostali su crveni potplati.

Zašto žene tako vole cipele s visokim potpeticama? – Noseći visoke pete žene potpuno promijene govor tijela, postaju zavodljivije, figura im se izduži, hodaju polaganije i zavodljivije.

Koju visinu potpetice smatrate idealnom? – Otprilike 14 centimetara.

Koji je dio konstrukcije najvažniji za stabilnost cipela? – Sve je važno kod izrade cipela. Da bismo proizveli jedan par, moramo napraviti oko 120 manipulacija.

Kako ste došli na ideju da kreirate baš cipele: je li postolarstvo, možda, u tradiciji vaše obitelji? – Oduvijek sam želio dizajnirati samo cipele, čak i kad sam bio veoma mlad i nisam razmišljao da bi mi to mogao biti posao. No, nitko se u mojoj obitelji nije bavio cipelama: moja majka nije radila, a otac je izrađivao fini namještaj.

Surađivali ste s mnogim zvijezdama: imate li među njima svoju muzu? – Mnoge pjevačice i glumice vole moje cipele. Nicole Kidman ih je, primjerice, nosila na premijerama filma “Australija” diljem cijelog svijeta, na što sam ponosan jer je smatram ženom istančanog ukusa, ali nemam neku posebnu muzu, sve žene su moje muze!

Postoji li neka zvijezda na kojoj rado gledate svoje modele? – Divim se Angelini Jolie. Smatram je prelijepom, velikodušnom, talentiranom i slobodoumnom. I imam sreću da ona već nosi moje cipele.

Koji tip cipela nikada ne biste dizajnirali jer se ne uklapaju u vaš estetski svjetonazor? – Ne postoji nešto što ne bih radio. Doduše, najradije dizajniram one visokih potpetica, ali to ne znači da jednoga dana neću dizajnirati i tenisice.

Izrađujete li i samom sebi cipele, ili ih kupujete kod drugih dizajnera? – Zadnji par koji sam kupio bile su Church cipele.

Nedavno ste dizajnirali cipele za turneju britanskog pjevača Mike: možemo li u budućnosti očekivati i vašu mušku kolekciju? – Već imam u prodaji nekoliko modela iz kolekcije Alfred za muškarce.

Poznato je da svoje cipele ne želite prodavati bilo gdje, pa ih nema ni na Azurnoj obali, u Beču, čak ni u proslavljenom Coletteu u Parizu: kako to da ste onda odabrali Zagreb kao jedno od prodajnih mjesta? – Smatram da je Concept store Nicolas jedan od najljepših dućana na svijetu, i vrlo je bitno mjesto za stvaranje modnih standarda na tržištu jugoistočne Europe. Osim toga, žene u Hrvatskoj su izuzetno elegantne i zavodljive, drže do svojeg izgleda i činilo mi se logičnim da svoje cipele ponudim baš ovdje.

Nenad Korkut

Linker
29. travanj 2024 12:29