-Bolje da izumre selo, nego običaji – najdraža je krilatica Tomislava Galovića, koji nakon jedanaest godina borbe za očuvanje autohtonih hrvatskih prehrambenih proizvoda sigurno zna o čemu govori. Ovaj rođeni Brođanin u životu je obavljao različite poslove – bio je pravnik u tvrtki “Đuro Đaković”, pomoćnik direktora NK Dinamo i direktor marketinga Hrvatskog olimpijskog odbora, a prije dvanaest godina osnovao je tvrtku znakovitog imena – Kulin d.o.o .
Riječ je o obiteljskoj manufakturi čiji je najslavniji proizvod, Domaći kulin Galović, još 1997. zaštićen kao prvi hrvatski autohtoni proizvod s geografskim porijeklom. Galovićev kulin tako je otvorio put i drugim proizvodima, poput paškog sira i istarskog pršuta, koji su tri godine poslije također dobili to visoko međunarodno priznanje kvalitete. A tko poznaje 55-godišnjeg Tomislava Galovića, zna da “agilni Toma” uvijek u prtljažniku svog automobila vozi svježe čvarke, svoju slaninu, pikantne švargle, kuline, kulinove seke i ostale “oblizeke” kako bi “nevjerne Tome” uvjerio u kvalitetu svojih višestruko nagrađivanih proizvoda. – Iako od malih nogu obožavam kobasice, slaninu i kulin, nikad nisam prisustvovao svinjokolji.
To razdoblje je dio naše zavičajne tradicije i vrijeme kad se u Slavoniji fino jede i pije, no ja klanje svinja nisam mogao gledati ni kao dječak, a ni sada, kad mi je to posao. No, zato uživam u svemu što dolazi poslije toga – priča Tomica Galović, koji već godinama dokazuje ljudima iz ostalih dijelova Hrvatske koliko je svinjetina iz njegova ekouzgoja ukusna i zdrava. Toj tezi u prilog ide njegov zdravstveni bilten: jedući redovito slaninu, uspio je sniziti loš kolesterol. Tomica Galović, koji s obitelji živi u Zagrebu više od dvadeset godina, zadržao je u svom domu stare slavonske običaje.
Njegova supruga Slavica pripravlja sarmu isključivo od svinjskog mesa, a za miris u jelo stavlja njihove domaće dimljene kobasice. Svi u obitelji obožavaju buncek, koji je najtraženiji proizvod tvrtke Kulin: proizvodi se u malim količinama, a sve se proda unaprijed. A posebna priča su njihovi čvarci, koji u Hrvatskoj imaju velik broj “obožavatelja” – iako ih nema u slobodnoj prodaji jer ih njegovi vjerni klijenti rezerviraju već prije svinjokolje. Stisnuti su “do daske”, pa su tanki, s vrlo malo masnoće i hrskavi poput čipsa.
Tomica Galović jednom godišnje, u predbožićno vrijeme, priredi bogat slavonski ručak, na kojem se okupi tristotinjak njegovih prijatelja i vjernih kupaca: sve što se tom prigodom poslužuje, dolazi isključivo iz domaće kuhinje, poput pogačica od čvaraka ili slasnih salenjaka, koje za veselo društvo pravi njegova šurjakinja iz Slavonskog Broda..
Ines Stipetić
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....