DMITRIJ ŽELEZNJAK

Hrvatska votka u Cannesu

– Kakav imidž ima ljubitelj votke? Krupnog muškarca, pravog medvjeda, koji dolazi umoran kući, žena mu stavi bocu votke na stol, on je popije i zaspe. Tako je u cijelome svijetu. Ja to s akvintom želim promijeniti, želim da naša votka postane sinonim za glamur. A na svijetu nema glamuroznijeg mjesta od Cannesa – objasnio je Dimitrij Železnjak, ruski poduzetnik koji poslje­dnjih nekoliko godina živi u Splitu, a u Imotskoj krajini proizvodi votku.

Naime, u suradnji s britanskim časopisom GQ, akvinta je sponzorirala party filma “How To Lose Friends And Alienate People”, na kojem su se pojavile holivudske glumice Mischa Barton i Gillian Anderson, australska pjevačica Natalie Imbruglia i Harvey Weinstein, jedan od najmoćnijih producenata u Hollywoodu. Tako je, za razliku od filmskoga dijela festivala, gdje nije bilo naših predstavnika, noćni život ipak prošao uz blagi hrvatski, točnije rečeno imotski, utjecaj.

– Split i dalmatinska obala ljepši su od Cannesa i Azurne obale, ali u Hrvatskoj nema dovoljno kapitala da bi se dobio ovakav glamur. Glamur i kapital uvijek idu ruku pod ruku – kazao je Železnjak, diplomirani informatičar, koji je karijeru započeo kao 21-godišnji kompjutorski programer u New Yorku, da bi kasnije ušao u trgovinu, prvo tehničkom robom, zatim željezom, a na kraju i naftom.

Ruski milijunaš s akvintom ima velike planove. Hrvatska votka već se može pronaći u elitnim londonskim restoranima, ali i diljem ostatka Europe. Nedavno je, pak, sklopljen ugovor s Virgin Atlanticom, prestižnim britanskim zrakoplovnim prijevoznikom u vlasništvu pustolova Richarda Bransona, pa će akvinta biti jedina votka na njihovim interkontinentalnim letovima. Kako se naglasila suradnja Akvinte i Virgin Atlantica, već je snimljen i promidžbeni spot u kojem se pojavljuje i hrvatska manekenka Iva Jerković.

Kada govori o osobama za koje bi htio da promoviraju akvintu, Železnjak ističe holivudske zvijezde Georgea Clooneya i Megan Fox, no na takav potez mogao bi se odlučiti tek kada krene u osvajanje američkog tržišta, za što već postoje planovi. Dotle će lagano povećavati proizvodnju, koja je trenutno oko 500 tisuća litara godišnje, dok je puni kapacitet tvornice 5-6 milijuna litara godišnje, te uživati u okusu akvinte.

– Votka odlično ide s dimljenom ribom, kiselim krastavcima, posebno hrvatskim, te mariniranim rajčicama. I, naravno, uvijek je dobra s kavijarom, ali to je malo skuplja varijanta – otkrio je Železnjak kako je najbolje piti to alkoholno piće. Na kanskoj zabavi, pak, nudila se votka u čašicama od leda, a gosti su mogli birati između brojnih koktela spravljenih s akvintom. Sam Železnjak hvali te koktele, ali i ističe da je on iz stare škola koja smatra da je najbolje vodku piti – čistu.

Josip Jurčić

13. prosinac 2025 04:23