Živo na modnoj sceni

Hrvatski dizajneri otkrivaju kako opstati u neizvjesnim vremenima: društvene mreže zamijenile su modne revije

Pandemija i rat u Ukrajini ozbiljno su uzdrmali svjetsku i domaću modnu scenu, a najpoznatija imena naše modne scene govore kako su se prilagodili teškoj situaciji i zašto zasad ne planiraju organizirati revije

Iako su se tjedni mode za sljedeću sezonu održali po starom normalnom, s revijama uživo i mnoštvom uzvanika koji nisu trebali nositi zaštitne maske, stvari ipak nisu iste kao u vrijeme prije pandemije. Neki od najpoznatijih svjetskih dizajnera kao što su Tom Ford, Marc Jacobs i Issey Miyake i dalje se pridržavaju odluke da nove kreacije predstave virtualno. Razlog tome su visoki financijski izdaci koji prate izradu kolekcije i njezino predstavljanje, naročito ako je riječ o samostalnoj reviji umjesto sudjelovanja u sklopu modne manifestacije. Situacija s korornavirusom još je neizvjesna, a tu je i zabrinjavajuće stanje u Ukrajini. Neki su se dizajneri naviknuli na nove kanale komunikacije, naročito s mladim klijentima, pa im se revije s mnoštvom uzvanika u nekom luksuznom prostoru čine nepotrebnim troškom.

Hrvatski dizajneri dijele sudbinu sa svjetskima. I oni su zbog pandemije usmjerili poslovanje na internetske platforme, ali nisu zatvorili ni svoje trgovine i zasada to niti ne planiraju. No, za razliku od svjetskih metropola, Zagreb više nema nijedan tjedan mode pa dizajneri, ako žele bliski kontakt s publikom, moraju organizirati samostalne revije.

"Okolnosti su još uvijek previše neizvjesne da bismo mogli planirati, ali veselimo se prvoj prilici kada ćemo imati priliku održati reviju, nadamo se da će to biti uskoro. Volimo revije i direktnu razmjenu s publikom koje one omogućuju", kaže Tomislav Kliškinić koji s Markom Šabarićem ima modnu marku KLISAB. Dok do toga ne dođe, sa svojom publikom komuniciraju putem društvenih mreža.

image

Marko Šabarić i Tomislav Kliškinić

TOMISLAV KRISTO/CROPIX

Kao i dvojac iz marke eNVy room. Vjeki Franetoviću i Nikici Ivančeviću, koji su svojim vjenčanicama stekli popularnost među hrvatskim mladenkama, većina se klijentica javlja na Instagram i Facebook. Tržište se, kako je rekao Vjeko, u zadnjih godinu dana oporavilo pa se i njima poboljšala prodaja. No, oprezan je kad govori o daljnjim planovima jer se ne zna kako će se situacija zbog rata odraziti na poslovanje.

image

Vjeko Franetović i Nikica Ivančević

BILJANA BLIVAJS/CROPIX

Ni Zoran Aragović, vlasnik marke BiteMyStyle zasada ne planira održati reviju, već će kreacije za ovo proljeće i ljeto predstaviti putem kampanje. Osim toga, proširuje suradnju s nekoliko novih multibrend trgovina koje prodaju odjeću hrvatskih dizajnera, a pojačao je i aktivnosti na društvenim mrežama na kojima iz mjeseca u mjesec predstavlja mini editorijale s novim kreacijama koje snima sa svojim timom. Ipak, i on žali što je domaća modna scena pala u letargiju. "S nostalgijom se prisjećamo revija, druženja s kolegama u backstageu, pa se nadamo da će se uskoro i kod nas opet pokrenuti neki tjedan mode po uzoru na svjetske metropole", rekao je Zoran.

image

Zoran Aragović s Larom Antić koja obožava njegove kreacije

FOTOGRAFIJE:

I Aleksandra Šekuljicu i Ivana Tandarića iz brenda ELFS bi veselilo veliko okupljanje koje imaju u planu. U međuvremenu su zaposleni otvaranjem nove poslovnice u luksuznom hvarskom hotelu Amfora. "Širimo našu prodajnu mrežu, virtualno i fizički, planiramo snimiti zanimljivu kampanju, a želja nam je napraviti barem dva modna tuluma godišnje", kaže Aleksandar i ističe da su pripremili ne samo proljetnu, već i ljetnu kolekciju koje plasiraju u svojim trgovinama u Zagrebu, Splitu i Rijeci.

image

Ivan Tandarić i Aleksandar Šekuljica

VEDRAN PETEH/CROPIX

Punom parom radi i zagrebačka dizajnerica Aleksandra Dojčinović koja je prije nekoliko dana predstavila kampanju za ovo proljeće i ljeto, snimljenu u Four Seasons Resortu u Dubaiju. Do kraja ljeta planira predstaviti još dvije kolekcije dnevne ljetne odjeće, a svaki tjedan s novim modelim nadopunjuje i kolekciju modnih dodataka. Dizajnerica ekskluzivno otkriva i kako ju uskoro čeka jedan vrlo zanimljivi projekt u Americi.

image

Aleksandra Dojčinović

NEJA MARKICEVIC/CROPIX

Linker
17. travanj 2024 17:21