MODNA MAJSTORICA

Koja je tajna uspjeha Phoebe Philo? Ženama je dala upravo ono što žele nositi

Vrhunskoj modnoj dizajnerici, koja se ne razmeće medijskom pažnjom, najvažnija je obitelj, a potom sve ostalo.

Uvijek je stavljala obitelj na prvo mjesto, a svojim je dizajnom ostavila dubok trag u svijetu mode. Ima bezbroj obožavatelja koji čak imaju i svoje ime, te slave njen rad na nekoliko Instagram profila. Rijetko daje intervjue, ne snima reklamne kampanje, niti održava revije. Kolekciju pod svojim imenom, koju je tek pustila u prodaju, rasprodala je u rekordnom roku. Riječ je, naravno, o modnoj dizajnerici Phoebe Philo...

Strastvena zaljubljenica u mušku modu, minimalizam i oversize krojeve s military elementima, najkraći je opis kreativnog potpisa dizajnerice Phoebe Philo, koja u posljednje vrijeme puni stupce modnih vijesti, što nimalo ne čudi s obzirom na to da se ova modna miljenica vratila u velikom stilu, nakon gotovo šest godina pauze. Brend pod vlastitim imenom osmislila je do detalja, najavila ga prije dvije godine, a uvodnu kolekciju pod nazivom A1, za koju nije željela ni reklamne kampanje, ni reviju, rasprodala je u rekordnom roku, što možete jasno vidjeti na njenoj službenoj stranici phoebephilo.com, preko koje je njena kolekcija bila ekskluzivno i isključivo dostupna. Dakle, bez isprobavanja, opipavanja tkanina, razgledavanja kreacija uživo, kolekcija se mogla vidjeti i kupiti samo online!

image
Press/ Phoebe Philo

Izgleda da je vojska fanova jedva dočekala njen povratak na modnu scenu i novi punokrvni brend koji je utemeljila paralelno sa svojim pedesetim rođendanom! No tko je Phoebe Philo i koja je tajna njenog uspjeha?

U našoj javnosti postala je najpoznatija 2008. godine kada je na mjestu kreativne direktorice brenda Céline, zamjenila Hrvaticu Ivanu Omazić. Naime, tada je to bio prešućeni modni skandal, jer Ivana navodno nije bila po volji moćne urednice američkog Voguea Anne Wintour, koja se čak odbila upoznati s Omazić. Pričalo se kako je njen jedini i prvi izbor na tu zavidnu poziciju bila upravo Phoebe Philo, koja je naposlijetku i došla na to mjesto, nakon neočekivanog odlaska Ivane Omazić, koja je na čelu brenda Céline provela tri godine. Stoga izgleda da osim ideje minimalizma na maksimalan način, tajna uspjeha modne miljenice leži i u simpatijama moćnika. Naravno da je talent Phoebe Philo neosporan, a svaka njena kreacija pojam je svojevrsnog luksuza namjenjenog ženama istančanog stila, koja se je vješto interpretirala, točnije kopirala u brojnim kolekcijama high street brendova.

Njezin rad bio je toliko upečatljiv jer je ženama dala upravo ono što žele nositi

Philo je također itekako modno potkovana, naime, završila je ugledni Central Saint Martins u Londonu, najpoznatiji koledž za umjetnost i dizajn. Godišnja cijena preddiplomskog studija, ondje za internacionalne studente iznosi preko 13.000 funti, a diplomskog preko 12.000 funti. Alexander McQueen, Gareth Pugh, Paul Smith, John Galliano, Riccardo Tisci, Zac Posen, Christopher Kane, samo su neka od velikih dizajnerskih imena koja su pohađala St Martins. Ubrzo nakon što je diplomirala, 1997. godine postala je asistentica Stelle McCartney za brend Chloé i njenu pret-a-porter kolekciju, da bi 2001. godine došla na njezino mjesto kreativne direktorice, a slavnom brendu vratila stari sjaj iz šezdesetih i sedamdesetih godina, kada ga je vodio Karl Lagerfeld. Ondje je postala prepoznatljiva po suprostavljanju snažnih kontrasta, primjerice nježnih babydoll haljina nasuprot glomaznim kožnim torbama.

image

Phoebe Philo za Chloe jesen/zima 2005/2006

JAVA/ZUMA PRESS/PROFIMEDIA JAVA/ZUMA PRESS/PROFIMEDIA

Svake sezone lansirala je barem jedan kultni predmet koji bi zaludio fashionistice. Drvene platforme, babydoll haljine i traperice visokog struka, samo su neki od njih. Nakon pet godina napušta Chloé kako bi se vratila obitelji u London, te razmišlja o vlastitom brendu, ipak spletom okolnosti, odnosno pozivom iz LVMH, odgađa svoj prvotni san i postaje kreativna direktorica i članica uprave kuće Céline. Taj potez bio je pun pogodak za njenu karijeru, jer joj je baš svaka kolekcija naišla na odlične kritike i brojne pohvale.

image

Celine, proljeće/ljeto 2014.

DANIELE OBERRAUCH/IMAXTREE.COM

„Philo je učinila Céline važnim, kao nikad, nitko prije“, izjavila je modna kritičarka New York Timesa, Vanessa Friedman. Za prvu kampanju odlučila je fokus staviti na odjeću i modne dodatke, dakle da se ne vide osobe na kojima se tako poželjna odjeća snima.

„Volim, apsolutno volim mušku odjeću!“, izjavila je jednom prilikom. Njezin rad bio je toliko upečatljiv jer je ženama dala upravo ono što žele nositi, a u modnu povijest su se upisali i modeli torbi Paddington, Trapeze, Lugage Tote i Trio cross-body, koje je također dizajnirala za Céline!

image

Celine jesen/zima 2017.

DANIELE OBERRAUCH/ LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT

Ova Britanka rođena u Parizu, jer su joj tada ondje radili roditelji, tako je osvojila i publiku i modne znalce, te je dva puta proglašena britanskim dizajnerom godine, a jednom međunarodnim dizajnerom godine! „Postoji nešto tako vrijedno u kombinaciji Londona i Pariza. Jedno ne bi funkcioniralo bez drugog. Jako mi je stalo do kvalitete, a u pariškoj školi tijekom cijele karijere učite svoj zanat“, rekla je u intervjuu za američki Vogue.

image

Phoebe Philo, 2014. godine

GREGORY PACE/BEI/SHUTTERSTOCK GREGORY PACE/BEI/SHUTTERSTOCK

Zanimljivo je napomenuti da Philo sa suprugom, grafičkim dizajnerom Maxom Wigramom ima troje djece, te je vjerojatno jedina dizajnerica koja je napuštala pozicije zbog obitelji te koristila produljeni porodiljni dopust. „Kod kuće imam nešto vrlo važno što treba zaštiti, to nije bilo nešto s čime sam se namjeravala kockati na bilo koji način. Uvijek na vrijeme odlazim s posla kako bih vidjela svoju djecu. Vrlo mi je važno pronaći ravnotežu“, izjavila je za magazin Vogue. Stoga ni ne čudi što je hit detalj njene najnovije kolekcije ogrlica ‘Mum‘, načinjena u varijanti zlata ili pak srebra, koja je također ekspresno rasprodana.

Kreacije,pak, odišu minimalizmom, pročišćenih su linija i monokromatske, iz palete osnovnih boja. Sve je vrlo jednostavno, a opet tako posebno. Uz asimetrične krojeve, mnogo je elemenata posuđenih iz ‘muškog ormara‘, kao i onih vojničkih. Philo osim jednostavnosti ‘ljubi‘ i oversize modele, pa tako svi njeni odjevni predmeti izgledaju jako udobno. Cijene se kreću od oko 900 funti za cipele, te oko 13000 funti za haljine. „Prema kupcima svojh kreacija želim biti iskrena, želim im ponuditi ono što sama nosim i ono kako sama želim živjeti. A to što nudim vrlo je stvarno i vrlo, vrlo jednostavno“, ističe Phoebe Philo.

image
Press/ Phoebe Philo

O popularnosti Phoebe Philo govori i činjenjica da njeni obožavatelji imaju svoj naziv, „Philofili“. Također postoje Instagram profili @phoebephiloarchives i @oldceline, koji slave razdoblje njenog rada za Céline od 2008. do 2018. godine. Philo je uistinu posebna, jer osim što obitelj uvijek stavlja na prvo mjesto, rijetko daje intervjue, te je oduvijek voljela da isključivo njen rad govori za sebe, a najnovija kolekcija s njezinim potpisom, kojom je ostvarila svoje snove, itekako je i to bez velike pompe, progovorila o njenoj kreativnosti i neospornom talentu, kojeg beskompromisno podržavaju mnogi.

Linker
26. veljača 2024 00:19