divan ukras

Lijepom našom u latino ritmu: Nakit supružnika i kreativaca simbol je lokalnog identiteta, a obožava ga i hrvatska prva dama

Argentinsko-hrvatski par Nataša i Carlos Bellante savršeno funkcioniraju u braku, ali i u poslu - zajedno izrađuju nakit nadahnut prirodom i poviješću.

Supružnici Nataša i Carlos Bellante žive i rade po vlastitim pravilima. Vlasnici marke nakita Artefacto nerado daju intervjue, ne odgovaraju na pitanja na koja ne žele, ne rade po narudžbi, već kad se osjećaju nadahnutima, i ne hvale se poznatim osobama koje nose njihove kreacije.

No, sve im je oprošteno kad se vide njihove rukama, tradicionalnim tehnikama izrađene kreacije od srebra, pozlaćenog srebra i mjedi, koje se svojom maštovitošću ističu među kolekcijama drugih nakitarskih brendova.

image

Među najatraktivnijim komadima su naušnice u obliku perunike, narukvica Divlja zob, nadahnuta stihovima Krležine pjesme ‘Ni med cvetjem ni pravice’, te naušnice Panonske školjke ili Zagrebačke madlenice, inspirirane detaljima s vitraja Zagrebačke katedrale.

NEJA MARKICEVIC/CROPIX

Nadahnuće pronalaze u hrvatskoj umjetnosti, etnografiji te kulturnim i prirodnim znamenitostima: djelima književnice Ivane Brlić Mažuranić, u slici “Lopoči” Slave Raškaj, vitrajima Zagrebačke katedrale koje je osmislio Hermann Bollé, vučedolskom Orionu, najstarijem europskom kalendaru, u stihovima pjesme “Ni med cvetjem ni pravice” iz zbirke “Balade Petrice Kerempuha” Miroslava Krleže, hrvatskoj pomorskoj tradiciji, staroslavenskoj mitologiji, narodnom vezu, hrvatskim endemskim vrstama...

Stoga, premda nakit prije svega privlači svojom estetikom, on nije samo ures, već i simbol lokalnog identiteta. Iz tog je razloga njihov broš u obliku vučedolske golubice nosila hrvatska prva dama Sanja Musić Milanović prilikom nedavnog posjeta američkom sveučilištu Columbia sa suprugom Zoranom Milanovićem.

image

Sanja Musić Milanović, supruga hrvatskog predsjednika Zorana Milanovića, s brošem u obliku vučedolske golubice, tijekom posjeta američkom sveučilištu Columbia.

GLORIA ARHIVA

Čitajte i: Mediteranski prizori od pleksiglasa: Diana Sokolić kreira genijalan nakit s motivima brodica, pučine, rublja...

- Nakon dugogodišnjeg bavljenja izradom i plasmanom nakita, osjetili smo unutarnju potrebu za oživljavanjem hrvatskih osobitosti. U našim se kreacijama ogledaju hrvatska etnografija, književnost i umjetnost, prkoseći izazovu globalizacije i asimilacije sa svjetskim trendovima - kaže Nataša Stanić Bellante, profesorica romanskih jezika, koja je Carlosa Ignacija upoznala u rujnu 1999. u argentinskom gradu Rosariju.

Kako je oduvijek gajila interes za umjetnost i rukotvorine, zastala je zadivljena pred radovima koje je Carlos izrađivao i prodavao, upoznali su se, zaljubili, osnovali obitelj (roditelji su dvojice sinova), a 2000. odlučili doseliti u Hrvatsku.

image

Nakit se izrađuje ručno, tradicionalnim tehnikama piljenja, iskucavanja, urezivanja i lotanja.

NEJA MARKICEVIC/CROPIX

Tijekom dva desetljeća života i rada u Zagrebu Carlos, koji ima i vlastitu liniju nakita Bellante Jewelry, formirao se u priznatog primijenjenog umjetnika kojeg danas poznaju svi ljubitelji umjetničkog nakita jer je kao član ULUPUH-ove Sekcije za plemenite kovine i umjetnički nakit prisutan na gotovo svim događanjima koja promoviraju primijenjenu umjetnost i dizajn.

Skladni i u ljubavi i u poslu

Ideja za pokretajem zajedničkog brenda Artefacto, koji postoji od 2018., rodila se nakon brojnih godina iskustva u radu na kulturnim i turističkim manifestacijama i destinacijama na kojima je Carlos prezentirao svoje kreacije, dok se Nataša brinula za promidžbu i organizaciju.

image

Artefacto nakit

ARTEFACTO

Čitajte i: Šareno i točka - u čast prirodi! Kreativka iz Zagreba koristi staru singericu kojom šije unikatan nakit

Pri osmišljavanju dizajna, uz umjetnički, vode se i kriterijem autentičnosti - prvo prouče materiju koja je ishodište inspiracije, a potom puste da im idejna rješenja sazru. Kreativni proces je individualan i osoban, ali se unutar njega nadopunjuju.

image

Artefacto nakit

ARTEFACTO

Prvotna im je namjera bila ponuditi stranim turistima podsjetnik na Hrvatsku u obliku unikatnog komada nakita, no ubrzo su shvatili da ga zapravo žele posvetiti domaćoj publici, smatrajući kako njihov nakit ima veće značenje za one koji to naslijeđe dijele. I nisu se prevarili, jer njihovi pratitelji to prepoznaju i cijene. Njihov nakit može se razgledati na Facebook stranici i Instagram profilu brenda, a cijene se kreću od 180 do tisuću kuna.

Linker
19. travanj 2024 00:59