Borna Koružnjak i Kristijan Berić

 VANESA PANDŽIĆ CROPIX
Profesionalni zaokret

IT stručnjaci u niche parfumeriji: Priča o dvojici prijatelja koji su od hobija odlučili napraviti posao

Kristijan Berić i Borna Koružnjak prijatelji su iz djetinjstva i zaljubljenici u artističke parfeme, s kojima su napravili prvi zajednički poslovni projekt - trgovinu mirisima s jedinstvenom ponudom kakvu nema nitko u Hrvatskoj.

Kristijan Berić i Borna Koružnjak prijatelji su iz djetinjstva i zaljubljenici u artističke parfeme, s kojima su napravili prvi zajednički poslovni projekt - trgovinu mirisima s jedinstvenom ponudom kakvu nema nitko u Hrvatskoj.

Iako se poznaju više od dvadeset godina, od nekog osnovnoškolskog treninga košarke, a već pet godina rade zajedno u jednoj kreativnoj agenciji, Kristijan Berić (36) i Borna Koružnjak (36) tek su relativno nedavno otkrili da dijele neke strasti koje definitivno ne zaokupljaju tipične IT stručnjake kao što su oni. Dečki se jednom tjedno nalaze u omiljenom kafiću i pričaju o svemu - svojim hobijima, poslovima, obitelji... Tako su na jednoj od tih kava sasvim slučajno otkrili da obojica obožavaju artističke parfeme. Dijeleći iskustva o raznovrsnim mirisnim kompozicijama i shvativši da obojica jako dobro razumiju parfeme, zaključili su da bi se tome trebali profesionalno posvetiti. Tako je krenula priča zagrebačke niche parfumerije Mémoire koja je otvorena krajem prošle godine, a sada su pokrenuli i web trgovinu.

image

Borna i Kristijan prijatelji su od osnovne škole, a upoznali su se na treningu košarke

VANESA PANDŽIĆ CROPIX

"Nakon ideje i odluke o otvaranju trgovine najveći problem bio je pronaći odgovarajući prostor. Trebalo nam je godinu dana da sve realiziramo, a uređenje nevelikog lokala u Skalinskoj ulici bilo je gotovo baš uoči blagdana. Taman smo do Božića stigli napuniti police", govori Borna, dodajući da obojica imaju želju pridonijeti razvoju nišne parfemske zajednice u Hrvatskoj. Stoga se njihov asortiman u potpunosti razlikuje ne samo od drugih zagrebačkih niche parfumerija nego i od svih drugih takvih trgovina u zemlji. Tako su odlučili jer nikome nisu htjeli biti konkurencija, već uživati u onome što rade i vole. Odabir brendova koji će se naći na policama Mémoirea nije bio lak zadatak s obzirom na to ih ima izuzetno puno i zanimljivi su.

"Želimo osvojiti klijente već na prvi dojam, čim zakorače u parfumeriju, jer je on baš kao u ljubavi jako važan. Pri tome veliku ulogu igra dizajn bočice parfema što, naravno, nije jedini uvjet. Morale su se poklopiti tri stvari - prezentacija, izuzetna kvaliteta i raznolika ponuda. Važno nam je da brendovi ne zasjenjuju jedan drugi, već da se komplementiraju i da za svakog imamo ponešto", otkriva Kristijan. U početku su, kaže, imali samo šest brendova, a danas ih je već dvanaest i interes za njima je veći nego što su mogli zamisliti.

"Mi kupce educiramo, ali poučeni iskustvima drugih, ne volimo ih gnjaviti kada dođu, već ako to žele, pustimo ih da u miru uživaju i biraju sami svoj idealan miris. Ako zapnu, tu mi uskačemo. Važno nam je da dođu i odu dobre volje", govori Borna i dodaje kako je na njihovim policama danas 150 mirisnih kreacija, a uskoro će se taj broj popeti na dvjesto. Posebno se ponose dvama hrvatskim brendovima - éveìlleur iz Metkovića i SORTILÈGE Olfactive Arts iz Vinkovaca jer je njihova parfumerija jedina u kojoj se mogu kupiti.

image

Borna je zadužen za vođenje poslovanja, a Kristijan za komunikaciju s brendovima, iako u ovoj početnoj fazi obojica rade sve

VANESA PANDŽIĆ CROPIX

"Strani turisti stvarno žele kupovati hrvatske proizvode i oduševljeni su našim brendovima - otkriva Borna, dodajući da je trenutačno u nastajanju i jedna prava mirisna poslastica. Naime, rumunjski brend Toskovat radi na parfemu isključivo za Mémoire, koji će ovog proljeća biti dostupan u limitiranom izdanju od sto komada. Među kupcima ima sve više mladih ljudi, čak i srednjoškolaca, što ih je, priznaju, iznenadilo. "Mislimo da su za to zaslužne društvene mreže, TikTok posebno, ali i to što pomalo nestaju granice između niche i drogerijskih parfema. Nema pravila, a i cijene nekih su se izjednačile", zaključuje Borna, kojem je u poslu velika podrška njegova djevojka, kao i Kristijanu njegova supruga. Zadatke su si međusobno podijelili, od rada u parfumeriji kako ne bi izbivali predugo od kuće i s drugog posla pa sve do logistike. Kristijan je tako zadužen za komunikaciju s brendovima, a Borna za vođenje poslovanja, iako u ovoj početnoj fazi obojica rade sve.

"Mi smo od hobija odlučili napraviti posao u kojem smo vidjeli perspektivu, u tome smo se pronašli i super nam je. Interakcija s ljudima je najljepši dio, kao i dolazak i odlazak s posla na kojem sve lijepo miriše", kaže Kristijan.

image

Luksuzni talijanski parfemi Eau d‘Italie

VANESA PANDŽIĆ CROPIX
image

Parfemi Sarah Baker

VANESA PANDŽIĆ CROPIX
image

Zaharoff

VANESA PANDŽIĆ CROPIX
image

Le Galion

VANESA PANDŽIĆ CROPIX
image

Le Galion

VANESA PANDŽIĆ CROPIX
image

Zaharoff

VANESA PANDŽIĆ CROPIX

Neuspjeha se ne boje s obzirom na to da imaju mnogo iskustva s pokretanjem raznovrsnih projekata, no cilj im je da stvore prepoznatljiv brend pa osjećaju odgovornost prema sebi i prema zajednici. Najdraže parfeme teško im je izdvojiti, no prvih se dobro sjećaju. Kristijan se s 18 godina zaljubio u opojan Chanel Antaeus, dok je Borna obožavao Hugo Boss In Motion pakiran u kultnoj kugli. Vole ih poklanjati svojim bližnjima, pa i vjernim klijentima.

image

Iako ima samo 20-ak kvadrata, u parfumeriji je pregledno izloženo 150 mirisnih kreacija

VANESA PANDŽIĆ CROPIX
image

U ponudi imaju parfeme 12 brendova koji nisu dostupni u drugim hrvatskim niche parfumerijama

VANESA PANDŽIĆ CROPIX

"Meni je gušt darovati nekome stvar koja je mene raspametila, koja mi je super, pa gledati tuđe reakcije. U tome se krije ljepota i šarm. Kristijan je meni poklonio jedan od najboljih parfema koje sam ikad probao, ali dogodio mi se gaf. Vrhunski poklon završio je na pločicama, bočica se razbila", sa žaljenjem priznaje Borna. Ukusi su im različiti, ali nadopunjuju se, što je bitno i za posao. "Kod kuće ih imam pedesetak, ali sam dobar dio kolekcije prodao da uložim novac u parfumeriju, dok ih Borna ima dvadesetak. Ima ljudi koji ih imaju po tisuću", otkriva Kristijan. Inače, pred njima je petogodišnji plan koji ne staje samo na parfumeriji u Zagrebu.

09. ožujak 2025 09:02