Kao djevojčice su se igrale okružene ljepotama Dalmacije, a kao odrasle žene Blanka Srdelić i Antonija Kvasina svoja su sjećanja ali i poduzetničko znanje iskoristile za pokretanje beauty brenda 757 Natural cosmetics koji slavi prirodne ljepote Hrvatske.
Dok sve miriše na more, sol i smilje, miriše i proizvodni pogon podno Mosora. U Žrnovnici, nedaleko od Splita, nastaju proizvodi 757 Natural Cosmetics, hrvatskog brenda prirodne kozmetike koji nije samo ime nego i priča o ljepoti Hrvatske, posvećenosti prirodi i ženskoj poduzetničkoj snazi. Osnovale su ga dvije prijateljice - magistrica agronomije Blanka Srdelić i magistrica ekonomije Antonija Kvasina - koje rade sve, od odabira sastojaka i berbe biljaka do osmišljavanja formulacija, testiranja i pakiranja proizvoda. A svaki njihov proizvod posebna je priča o fragmentima hrvatske prirode. Ideja se rodila tiho - iz sjećanja, zajedničkih ljeta, dječjih rituala u prirodi i rukavica zamazanih maslinovim uljem. Tamo gdje su nekad kao djevojčice gacale grožđe i pomagale u branju, danas se, gotovo simbolično, vraćaju.
Novi korak u razvoju njihova brenda je akcija 545, kojom svakog kupca motiviraju na povrat ambalaže. Za svaku vraćenu plastičnu teglicu ili staklenu bočicu iskorištenog proizvoda Blanka i Antonija daju popust na novu narudžbu. Istodobno, od prodaje svakog proizvoda izdvajaju određen postotak koji doniraju udrugama za pomoć napuštenim životinjama. Dio staklene ambalaže, ako je neoštećen, vraća se u ponovnu upotrebu - u skladu s kružnom ekonomijom i ReUse konceptom, koji su temelj njihove poslovne filozofije. Sustav je jednostavan i funkcionalan, ali iza njega stoji jasna namjera: smanjiti otpad, osvijestiti navike i uključiti kupce u proces koji ne završava konzumacijom proizvoda. Korisnici koji ih naručuju svjesni su vrijednosti takvog sustava - i rado se uključuju.
"Ova akcija definitivno je nešto što želimo da postane trajan i važan dio identiteta brenda jer smatramo kako se radi o četverostruko pozitivnoj akciji - za nas, za naše kupce, za udruge i, naposljetku, za okoliš ", kaže Antonija Kvasina.
Upravo taj krug, u kojem se kupac ne osjeća samo kao potrošač, već kao sudionik, važan im je jednako kao i sam sadržaj bočice. Održivost za njih nije tek ideja, nego praksa - utemeljena na malim, ali jasnim koracima.
Blanka je odrasla u Žrnovnici, okružena maslinama i staklenicima, među redovima cvijeća koje su njezini roditelji sadili i njegovali. Od malih nogu bila je uključena u sve što se radilo - od zalijevanja i presađivanja do berbe. U toj prirodnoj svakodnevici razvila je povezanost s biljkama, ali i osjećaj odgovornosti prema onome što priroda daje. Kasnije je tu bliskost pretočila u znanje - završila je studij agronomije, a danas u sklopu brenda vodi brigu o svakodnevnom radu u pogonu, sastojcima, kvaliteti i održivosti. Antonija je živjela u Splitu, ali je većinu djetinjstva provodila kod bake na moru u Brelima ili kod druge bake na selu u Zadvarju, gdje su ljeta bila rezervirana za kupanja u Cetini, branje grožđa i pripremu ajvara. Kasnije je završila studij ekonomije, usmjerenje marketing, a danas se u 757 brine o poslovnom dijelu - od organizacije i strategije do komunikacije s kupcima, pakiranja i vizualnog identiteta brenda. U tinejdžerskim danima njihovo se prijateljstvo učvrstilo upravo u tim krajolicima - u Blankinoj Žrnovnici i na Zadvarju, gdje su ljetovale, družile se i, ne znajući, skupljale fragmente buduće ideje. Sve što su radile, radile su zajedno - s bakom, rodbinom i kasnije prijateljima.
"Znanje jedne uvijek je nadopunjavalo znanje druge", kaže Antonija i dodaje: ne razmišljamo isto, ali znamo slušati i vjerovati jedna drugoj, što je u poslu ključno."
Njihova vizija od samog početka bila je jasna - stvoriti brend sa 757 proizvoda, simbolično po jedan za svaki prirodni fragment Hrvatske. Trenutačno imaju dvadesetak proizvoda za njegu tijela i lica, raspoređenih u linije koje su inspirirane prirodnim bogatstvima: The Blues (602 otoka i otočića), The Greys (78 planina), The Whites (34 rijeke), The Blacks (24 prirodna jezera) i The Greens (19 nacionalnih parkova i parkova prirode). Visokokvalitetne sastojke uglavnom nabavljaju u Hrvatskoj (sve one koje mogu pronaći), a pritom im je važno da su sirovine dobivene na održiv način. Svaki proizvod nastaje ručno, u malim serijama, bez testiranja na životinjama i s punom kontrolom nad cijelim procesom. Kod ručne izrade izdvajaju sapun kao najveći izazov jer bazu izrađuju same, koristeći domaće ekstradjevičansko maslinovo ulje, kokosovo ulje i shea maslac.
"Ručna izrada, iako zahtjevna, pruža ti priliku da zaista osjetiš svaki dio procesa - svaki fragment prolazi kroz tvoje ruke i na kraju vidiš nešto što si u potpunosti sam stvorio", kaže Antonija. Proizvode prodaju putem vlastite internetske stranice i u odabranim trgovinama koje podržavaju lokalne i ručno rađene proizvode, poput Life According to Kawa u Dubrovniku, Eco Suvenire Shop More u Splitu i trgovine Gušt u Zagrebu.
757 Natural Cosmetics u pravom je smislu riječi - ženska priča. Iako im to nije bila početna namjera, s vremenom se prirodno okupio gotovo isključivo ženski tim - što Blanka i Antonija danas opisuju kao posebno i nadahnjujuće iskustvo.
"Sve što stvaramo, testiramo i pričamo, dolazi iz osobnog iskustva i iz želje da ženama ponudimo ono što bismo i same voljele koristiti", kaže Antonija. Danas su uz njih žene različitih struka, karaktera i pozadina - od onih koje upravljaju logistikom, fotografijom i društvenim mrežama do onih koje svakodnevno oblikuju proizvode u proizvodnom pogonu. I svaka od njih dio je priče. Jedna se prijateljica brine o teksturi kreme, druga o riječima koje ju opisuju. Treća će to sve prenijeti kroz sliku, a četvrta u brojevima prepoznati što kupci traže. Timska dinamika puna je razumijevanja i podrške, ali, kako kažu, ponekad zna biti i "živo" - puno emocija i mišljenja - što im ne predstavlja prepreku jer znaju da u svemu tome uvijek ima nešto lijepo jer je, prije svega, iskreno. ■
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....