Zvijezde su uvijek znale u kojoj industriji su milijuni, a čini se kako se danas novci skrivaju u (samo)zadovoljstvu.
"Seks prodaje" – stara marketinška mantra koja je desetljećima objašnjavala sve: od golišavih reklama do naslovnica časopisa - danas bi bila točnija kad bi glasila "seks se prodaje". A glavni pokazatelj toga su sve brojnije kolekcije seksualnih igračaka brojnih zvijezda koje, umjesto u parfeme, danas ulažu u seksualni wellness, ilitiga blagostanje.
Golišavi modeli – žene i muškarci – desetljećima su bili ključan adut za privlačenje pažnje. Nije bilo reklame, editorijala ni filma bez seksepila - od toga da jedna od najpopularnijih serija nosi naslov "Seks i grad", preko Viktorijinih anđelica pa sve do brenda Calvin Klein čije modne kampanje već godinama igraju na tu kartu. Ne smijemo zaboraviti ni na seksualizirane reklame za proizvode koji nikako nisu povezani s golotinjom, kao što su parfemi. Samo jedan od brojnih primjera je ona za Armanijev "Acqua di Gio", gdje se Emily DiDonato, manekenka koja je tada imala 21 godinu, valja u plićaku u pijesku - ponekad obučena i mokra, ponekad samo mokra...
I dok su nekad slavni zarađivali prodajući upravo te parfeme, koje su predstavljali uz dozu erotskog marketinga, danas je priča malo drugačija.
Promjena narativa
U posljednjih nekoliko godina situacija se promijenila - kao da je došlo do zasićenja od seksualiziranih reklama. Sve se više govori o objektivizaciji žena, ali i muškaraca pa je čak došlo do toga da je Netflix odustao od kultne scene iz nove serije "Ponos i predrasude", u kojoj gospodin Darcy izlazi iz jezera u mokroj bijeloj košulji. Politička korektnost uspjela je izbaciti seks iz prodaje - ili?
Ipak nije, već je došlo do velike promjene - umjesto da seks prodaje proizvod, on jest prozivod. I prodaje se bolje nego ikad. A da se radi o lukrativnom biznisu pokazuje i sve veći broj zvijezda koje se uključuje u seksualno tržište. Među posljednjima je i globalna pop zvijezda Harry Styles, bivši član planetarno uspješnog benda One Direction, koji je lansirao vlastitu liniju seks-igračaka.
Njegov brend Pleasing (engl. zadovoljavajuće, ugodno), osnovan u studenom 2021., tako u svojoj ponudi ima dva proizvoda - dvostrani vibrator i lubrikant. Oboje, naravno, napravljeno u suradnji s vrhunskim stručnjacima za vrhunski užitak. Iako je Pleasing na početku bio prvenstveno beauty brend s ponudom parfema, lakova i balzama za usne, Harry je napokon predstavio ono što su svi od njega i očekivali, a dokaz je i to što su proizvodi rasprodani i čeka se njihov ponovni dolazak na webshop.
I Harry nije prva poznata osoba koja se odlučila zakoračiti u ovu industriju, zbog čega možemo reći da je istina da seks više ne prodaje - i to zato što se prodaje seks, ali doslovno.
Harry nije jedini
Cara Delevingne, engleska manekenka, bila je prva koja se 2020. pridružila sex-tech kompaniji Lora DiCarlo, i to kao kreativna savjetnica i suvlasnica, tvrdeći da je to tada bio "jedini brend u području seksualne tehnologije vođen ženama i usmjeren na žene, a koji potiče razgovor o seksualnom blagostanju za sve", piše Fortune.
Trend je nastavila pjevačica Lily Allen koja je u suradnji s njemačkom tvrtkom Womanizer radila na personaliziranom vibratoru namijenjenom ženskom zadovoljstvu, dok je glumica Dakota Johnson postala kreativna direktorica u tvrtki Maude, modernom brendu za seksualno blagostanje usmjerenom na dizajnerske intimne proizvode.
Pjevačica Christina Aguilera također se upustila u ovu industriju 2023., kao suosnivačica brenda Playground koji u svojoj ponudi ima veganske lubrikante, a čak se i glumica Gwyneth Paltrow, osnivačica brenda Goop, odlučila proširiti svoju lifestyle ponudu i ubaciti i seks-ulje i vibratore. Štoviše, na stranici brenda moguće je čak vidjeti i koji su njezini omiljeni proizvodi, označeni riječima "Gwyneth‘s Pick", odnosno, Gwynethin odabir.
Manje seksa no ikada
Nije tajna da slavni i poznati vole povremeno izbaciti vlastite proizvode i tako podebljati bankovni račun, ali zašto baš ova industrija? Brojke otkrivaju sve. Industrija seksualnog blagostanja (engl. sex wellness) bila je u 2024. vrijedna oko 21 milijardu eura, dok je procjena da će do 2032. taj iznos narasti na 38,98 milijardi eura, piše Fortune Business Insights.
Razlog tome je jednostavan - stavlja se veći naglasak na psihičko, fizičko, pa i seksualno zdravlje. Osim što je ova tema prestala biti tabu u društvu, ne smije se zanemariti ni činjenica da nove generacije, primarno generacija Z, nisu toliko usmjerene na seksualne odnose.
Brojna istraživanja tako pokazuju da mlađe generacije rijeđe stupaju u odnose te imaju manji broj partnera, a seksualno zadovoljstvo češće pronalaze same, piše Essence GU. Nastupila je seksualna recesija koja pokazuje da mladi masturbiraju više no prijašnje generacije, zbog čega je i potražnja za seksualnim igračkama, očekivano, porasla. I upravo zbog toga vijest da Harry Styles ima vlastitu kolekciju vibratora nije neobična, pitanje je samo što je toliko dugo čekao na taj potez.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....