Poslovni svijet

Gloria Business Talk: Što velike kompanije rade na temu održivosti

Domaće tvrtke sve više primjenjuju standarde održivosti Europske Unije - od očuvanja okoliša, preko veće financijske pomoći održivim projektima do brige o zdravlju djece i hrvatskim proizvođačima.

Koliko je tema održivosti važna, pokazalo se na poslovnoj konferenciji Gloria Business Talk, koja je u organizaciji Glorije održana u zagrebačkom Petom kupeu. Nakon uvodnih predavanja Ivane Belić, voditeljice strateških komunikacija Regionalne energetsko- klimatske agencije Sjeverozapadne Hrvatske i Nikoline Markote Vukić, predsjednice Instituta za društveno odgovorno poslovanje, održana su i dva zasebna panela.

U prvom, na temu "Ključni čimbenici za budući ekonomski rast", sugovornice moderatorice Damire Gregoret bile su Marija Franić, voditeljica Korporativnih komunikacija Kauflanda, Marina Burazer, direktorica marketinga i ESG-a Fortenova grupe, Sara Foršek Pažin, voditeljica održivosti u RBA Hrvatska, Marina Rojnik, voditeljica komunikacija, odnosa s javnošću i održivog poslovanja u Coca Cola Adria i Blaženka Ćiško Anić, direktorica Instituta Saponije.

image
VANESA PANDZIC CROPIX

Marija Franić, voditeljica Korporativnih komunikacija Kauflanda, dala je nekoliko primjera kako je taj trgovački lanac u svoje poslovanje ugradio održivost. Još prije tri i pol godine u tom su trgovačkom lancu ukinuli plastične vrećice, čime se godišnje uštedi oko 340 tona plastike.

"Skeniranjem koda svaki kupac saznaje gdje su ove rajčice, koje vidite i na našim štandovima ovdje na konferenciji, posađene, kako su uzgojene i kako su stigle na police, a može se vidjeti i polje gdje su rasle. Surađujemo s više od 60 dobavljača hrane koji sami uzgajaju svoje proizvode – kupce zanimaju domaći proizvodi, a time pomažemo i hrvatsko gospodarstvo. Kad je riječ o smanjenju emisije CO2, Kaufland je prije dvije godine prešao na zelenu energiju, a na nekim objektima su postavljene i solarne elektrane, koje nam osiguravaju od 20 do 30 posto energije potrebne za taj objekt. Važna nam je i društvena komponenta – svaki tjedan osnovnim školama doniramo voće i povrće. Oznakama na proizvodima – da ne sadrži mikroplastiku ili da je korišteno znatno manje vode - kupce zapravo educiramo o održivosti.

image

Marija Franić, voditeljica Korporativnih komunikacija Kauflanda i Marina Burazer, direktorica marketinga i ESG-a Fortenova grupe

VANESA PANDŽIĆ/ CROPIX

U posljednjih godinu i pol dana svoj je pristup održivosti znatno intenzivirala i grupa Fortenova, čija je direktorica marketinga i ESG-a Fortenove Martina Burazer govorila o važnosti unošenja održivosti u svaki poslovni segment. Prema njezinim riječima, kompanije na održivost potiču kupci jer bez kupaca nema ni kompanije. Kao proizvođač i prodavač kupcu treba nuditi dobre navike kroz proizvode koji su zdraviji, poput onih koji se baziraju na proteinu graška, voća i povrća, do proizvodnje funkcionalne hrane i pića, kao što je jogurt s proteinom.

image
VANESA PANDŽIĆ/ CROPIX

"Održivost zahtijeva širi pristup i sastavni je dio donošenja strateški važnih poslovnih odluka. Primjerice, kod ulaganja pazimo na to je li riječ o obnovljivoj energiji, u tranzicijskim planovima o upravljanju otpadom educiramo kako upotrijebiti ostatke hrane ili donirati višak, zašto je važno recikliranje plastike i održivi dizajn pakiranja te kakav je utjecaj pojedinog proizvodnog procesa na vodu i tlo. Održivost je važna i kod zaposlenika u smislu uključivosti i raznolikosti, od položaja žena, osoba s invaliditetom do uvjeta rada, pa sve do utjecaja naše grupe na zajednicu, osobito kroz reklame - kaže Martina Burazer.

image
VANESA PANDŽIĆ/ CROPIX

A da je održivost nužnost i da mora biti sastavni dio svake tvrtke, istaknula je i Marina Rojnik iz tvrtke Coca-Cola Adria.

"Coca-Cola već dugo njeguje praksu održivosti. To je odlika odgovornog poslovanja tvrtke. Primjerice, vodimo računa o tome kakvu vodu koristimo i kako jer je voda jedan od najvažnijih resursa. Baš kao i recikliranje otpada ili pomoć zajednici nakon nepogoda poput poplava ili požara", naglasila je Rojnik.

image

Sara Foršek Pažin, voditeljica održivosti u RBA Hrvatska i Marina Rojnik, voditeljica komunikacija, odnosa s javnošću i održivog poslovanja u Coca-Cola Adria

VANESA PANDŽIĆ/ CROPIX

Saponia je u svoje poslovanje integrirala održivost još 2005. pa su uspjeli napraviti velike pomake u nizu segmenata - od energetske obnove šest pogona do postavljanja solarnih ploča na zgradu uprave tvrtke, čime su emisiju CO2 na godišnjoj razini smanjili za 1200 tona. A kako su njihovi proizvodi potrebni svima, kroz njih educiraju potrošače o održivosti, kaže Blaženka Ćiško Anić, iznoseći primjere. Tako u proizvodnji tekućih deterdženata koriste sirovine prihvatljive za okoliš, na način da manja količina jednako djeluje i na nižim temperaturama, pa se koristi i manje energije i deterdženta.

image

Blaženka Ćiško Anić, direktorica Instituta Saponije i moderatorica Damira Gregoret

VANESA PANDŽIĆ/ CROPIX

S kolegicama panelisticama složila se i Sara Foršek Pažin, voditeljica održivosti u RBA Hrvatska, nadovezujući se na važnost novca jer je upravo u tom segmentu ključna uloga banaka koje mogu usmjeravati više financija prema klijentima s održivim projektima. A kako je održivost vrlo široko područje, ključan je jednostavan, svima razumljiv jezik kako bi svi, smatra, uistinu shvatili koliko je ona važna na svakoj razini – i osobnoj i društvenoj.

Linker
05. ožujak 2024 12:08