
Iako je hrvatska reprezentacija osvojila srebro na Svjetskom nogometnom prvenstvu u Rusiji, Vatreni su u očima čitave zemlje - pa i šire - definitivno zlatni. Zlatna je boja oduvijek evocirala uspjeh i bogatstvo, zbog čega je popularna na svim područjima - od sporta do dizajna. Upravo se zbog svoje simboličke vrijednosti koristila kako bi se klasicima dizajna podario novi život i naglasila se njihova važnost.



Američka kuća Knoll tako je 2015. reproducirala kreacije slavnih dizajnera iz pedesetih, među kojima su stolići Warrena Platnera, stolac Diamond Harryja Bertoije i kultni stolac Series 7 Arnea Jacobsena - u zlatu. Zbog skupog procesa pozlaćivanja ti su komadi izvorno napravljeni od nikla i kroma, no zahvaljujući tehnološkom napretku danas ih je moguće izvesti i u zlatu - kako su prvotno bili zamišljeni.

Čini se da je metoda pozlaćivanja - čime se pridaje važnost i stvarima koje su primarno zamišljene kao ‘sasvim obične’ - sve popularnija. Primjerice, danska je kuća Reform napravila make-over popularne Ikeine Metod kuhinje kojoj je za ured modne dizajnerice Stine Goya podarila zlatne fronte. A prestižni arhitektonski ured OMA - čiji je suosnivač nizozemski arhitekt Rem Koolhaas - napravio je i više od toga. Za potrebe promocije Pradine umjetničke kolekcije u Milanu čitavu su jednu zgradu u starom industrijskom kompleksu presvukli zlatnim listićima! Na taj je način Fondazione Prada - institucija posvećena suvremenoj umjetnosti i kulturi, koju su 1995. osnovali Miuccia Prada i Patrizio Bertelli - željela oživjeti napušteno zdanje i podcrtati njegovu ljepotu.

No, sa zlatom treba imati mjeru, u suprotnom se lako prijeđe na teren neukusa. Sjajan primjer za to je interijer penthousea američkog predsjednika u njujorškom Trump Toweru. Zato je možda sigurnije ostati pri zlatnim detaljima i kombinacijama s drugim bojama, pri čemu će najbolje do izražaja doći efekt zlatne - koja odražava svjetlost, luksuz i živahnost.













