
Arhitektura i dizajn dvije su gotovo nerazdvojive discipline te je ponekad teško razlučiti gdje jedna počinje, a druga završava. Pogotovo zato što povijest dizajna sačinjavaju i brojna slavna arhitektonska imena koja nisu mogla odoljeti da se u njemu ne okušaju. Le Corbusier, Eileen Grey, Ray i Charles Eames i Ettore Sottsass samo su neki od mnogih koji u svoj opus ubrajaju izuzetno uspješne kreacije namještaja i dekora.

I današnji arhitekti često prihvaćaju ovaj izazov, a mnogi su od njega stvorili i paralelnu karijeru. Poput Davida Chipperfielda čija kolekcija posuđa za Alessi neprestano raste te je nedavno redizajnirao i kultnu Bialetti kafetijeru iz tridesetih godina. Obrnuta situacija ipak je mnogo rjeđa, no arhitektura je dizajnerima neiscrpno vrelo inspiracije - bilo da je riječ o korištenju materijala karakterističnih za gradnju, elemenata konstrukcija ili klasičnih oblika poput stupova i lukova. A točno je takav rad studija Oeuffice, kanadskog dua koji čine Jakub Zak i Nicolas Bellavance-Lecompte.

Njihova kolekcija polica nazvana Totems inspirirana je geometrijom i proporcijama monumentalnih spomenika i nebodera. Taj su princip preuzeli i drugi dizajneri pronalazeći motive u arhitekturi različitih oblika, stilova i mjerila. Tako su stolići Range Life dizajnera Jonaha Takagija nalik modernističkim kućama Miesa van der Rohea, dok oni Rona Gilada izgledaju poput 3D tehničkih crteža.



Police Crosby Studios interpretacija su elemenata antičke arhitekture u suvremenim bojama i materijalima, a nova kolekcija mramornih termos boca dizajnera Pietra Russoa podsjeća na rad arhitekta Alda Rossija koji se i sam bavio dizajnom, što dodatno potvrđuje isprepletenost ovih dviju kreativnih profesija.








Surađivala Slavica Šagolj