
U želji da ostvare novu, "klasičnu" umjetnost - i kao svojevrsna reakcija na kičasti rokoko - arhitekti, slikari i kipari 18. stoljeća okrenuli su se antici kao glavnom uzoru i mjerilu za “lijepo”. Umjetnički pravac koji je tada nastao zvao se neoklasicizam, a tristotinjak godina kasnije ponovno je aktualan u uređenju interijera: karakteriziraju ga jasni geometrijski oblici i suzdržan dekor, skupi i visokokvalitetni materijali poput drva ili mramora te naglašene statičke forme i logičan raspored.
U prilog aktualnosti tog neostila “govori” i kolekcija niskih stolova dizajnera Davidea G. Aquinija. Stolovi TuttoSesto izrađeni su od travertina i lakiranog drveta intenzivne plave boje Yves Klein, spajajući ideje prošlosti i suvremenih pravaca.

Kreativni studio Sella Concept koristio je pak plišani namještaj, dramatičnu rasvjetu i "sofisticiranu" paletu boja za uređenje zajedničkih prostorija tvrtki Public Hall i Huckletree u središtu Londona - i time posve promijenio uobičajenu vizuru start-upova, koje uglavnom karakterizira moderna i pročišćena estetika.

Matteo Pacella i Philippine Hamen za svoju su kolekciju klasičnog namještaja inspiraciju pronašli u grčkorimskoj arhitekturi i tradicionalnim dječjim građevnim blokovima. Zbirka od 12 komada nazvana La città è mobile! sastoji se od niza "praktičnih, a opet poetičnih" klupa, stolica, stuba, stolova, konzola i polica za knjige čije su proporcije temeljene na zlatnom rezu.

Mramorni stolovi, obojene staklene vaze i zdjele te ogledala s betonskim podlogama neka su od rješenja iz ureda Objects of Common Interest izloženih u njujorškoj galeriji Matter. Predmeti su osmišljeni po sustavu euklidske geometrije, koji nalaže da se kutovi, linije i oblici crtaju pomoću ravnala bez oznaka. Neoklasični dizajn spaja tradiciju i moderne, suvremene komade, tvoreći elegantan, luksuzan i bezvremenski interijer koji definitivno ostavlja snažan dojam.









