
Dok su u modnoj industriji i dalje ideal mršave manekenke, svijet interijera daje prednost -debeljucama. Namještaj dominantno zaobljenih linija i simpatično zdepastih proporcija polako ali sigurno osvaja poznavatelje dizajna. Justin Donnelly - polovica njujorškog dizajn dua Jumbo, čija je nova kolekcija pravi primjer ovog trenda - tvrdi kako njegova popularnost proizlazi iz sličnosti s likovima iz omiljenih priča, crtanih filmova ili igračaka iz djetinjstva.


Takve asocijacije pak pomažu stvaranju osjećaja sigurnosti i ugode, što je i te kako dobrodošlo u našoj stresnoj svakodnevici. Zanimanje za “bucmasti” stil potaknula je 2014. dizajnerica Faye Toogood kreiravši sada već pomalo kultni Roly Poly stolac od staklenih vlakana, koji karakteriziraju četiri izražene oble noge. Britanska diazajnerica osmislila ga je u vrijeme svoje trudnoće, želeći i u svoj rad prenijeti osjećaj mekoće i tjelesnosti kojom je prepustila u tom razdoblju svog života.



No i mnogo ranije tragove tog trenda možemo naći u namještaju nastalom četrdesetih godina prošlog stoljeća, poput stolca Pelican danskog dizajnera Finna Juhla iz 1941. godine. Kad se pojavio, smatran je izuzetno ružnim, no danas slovi za moderan klasik koji je nagovijestio nove stilove. U sedamdesetim i osamdesetim godinama prošlog stoljeća zaobljeni namještaj bio je prisutan u radovima Gaetana Pescea i Grupe Memphis, povratak oblina s radošću su dočekali ponajprije dizajnerski hedonisti koji se u svom domu u svakom trenutku žele osjećati udobno i komotno.




Bucmaste vaze, gotovo čovjekolike posude za biljke, pojednostavljeni životinjski oblici kao svjetiljke, stolci nalik balonima ili cjevaste police samo su primjeri ovog rastućeg trenda čija dopadljivost, ljupkost i doza humora nikoga ne ostavljaju ravnodušnim.










Pripremila Slavica Šagolj