Vila legendarnog modnog dizajnera prodaje se na dražbi, a njezina je vrijednost procijenjena na gotovo pet milijuna eura.
Luksuzna vila slavnog modnog dizajnera Karla Lagerfelda, koji je preminuo 2019. godine, ide na dražbu. Ekskluzivna nekretnina, smještena u francuskom selu Louveciennes, oko 20 kilometara zapadno od Pariza, procijenjena je na 4,64 milijuna eura. Riječ je o bivšem lovačkom domu koji je Lagerfeld kupio 2014. i godinama pažljivo renovirao. Imanje se prostire na oko 600 kvadrata, a uz raskošnu unutrašnjost nudi i prostrani vanjski prostor s bazenom, teniskim terenom i nekoliko pomoćnih objekata. Unatoč luksuzu kojim raspolaže ova nekretnina, nikad prežaljeni dizajner ondje je, na veliko iznenađenje mnogih, navodno proveo tek jednu noć.
Osim glavne kuće, imanje obuhvaća još tri zasebne kuće. Okruženo je visokim zidovima i drvećem, što osigurava potpunu diskreciju i privatnost. Glavni objekt izvana je klasičan, dok je unutrašnjost jednostavna i nenametljiva, a veliki dio prvog kata zauzima Lagerfeldov dizajnerski studio.
Poznato je da je Lagerfeld ovu vilu smatrao "pravom verzijom sebe", a navodno je u jednoj sobi čak obnovio svoj dječački krevet i dekorirao zidove leopardovim uzorkom. Kuhinja je posebno impresivna - opremljena je s četiri pećnice, pet sudopera, dva hladnjaka i dvije friteze, a za posebne prilike može primiti i do 100 uzvanika.
Uz ovu se nekretninu veže i bogata povijest. Ista je, naime, pripadala poznatom pjesniku Lecontu de Lisleu i obitelji Rothschild. Lagerfeld je uložio velika sredstva u njezinu obnovu, a troškovi radova gotovo su jednaki početnoj cijeni vile. Nakon njegove smrti, vila je neko vrijeme bila zapuštena, ali ju je 2023. kupila nekretninska tvrtka koja je preuzela njezino održavanje i sada je stavlja na prodaju. Kuća će biti ponuđena na tradicionalnoj francuskoj aukciji poznatoj kao "candle auction" (aukcija sa svijećom), gdje trajanje dražbe mjeri sagorijevanje dvije male svijeće, svaka u trajanju od oko 15 sekundi.
Inače, Lagerfeld je rođen u Hamburgu 10. rujna 1933, kao Karl Otto Lagerfeld, a preminuo je 19. veljače 2019. Njegov otac Otto bio je uspješan biznismen i poliglot koji je govorio devet jezika, a majka Elisabeth bila je iz relativno skromne obitelji iz Berlina te je radila kao prodavačica donjeg rublja kad su se upoznali. Kad je postao poznat, Karl Lagerfeld uporno je krivotvorio detalje iz svog života. Primjerice, tvrdio je kako je rođen 1938., da mu je majka "Elisabeth od Germanije" te da se za njegova oca, švedskog grofa, udala u haljini Vionnet. Iako mu je djetinjstvo prolazilo u olovnim godinama u osvit Drugog svjetskog rata, a pubertet ga je pogodio baš u vrijeme savezničkih bombardiranja Hamburga i drugih velikih njemačkih gradova, njegova obitelj taj je period proživjela relativno zaštićeno. Kao dijete pokazivao je veliko zanimanje za likovnu umjetnost i radije je odlazio u muzej Kunsthalle Hamburg nego u školu. Kad mu je bilo 14 godina, dakle 1947., cijela obitelj preselila se u Pariz, a njega su upisali u Lycée Montaigne kako bi studirao crtanje i povijest. I nije dugo prošlo prije nego što je otkrio modu.
Kao 21-godišnjak osvojio je nagradu Internacionalnog sekretarijata za vunu u kategoriji kaputa, a njegov najveći životni rival u poslu i ljubavi, Yves Saint Laurent, dobio je iste godine nagradu za svoju haljinu. Obojica su bili opsjednuti sobom, izrazito privlačni gay muškarci i neprestano su se borili za dominaciju na raskalašenim pariškim tulumima šezdesetih i sedamdesetih. Lagerfeld je još pedesetih počeo raditi za Pierrea Balmaina, a potom za Jeana Patoua. Još nije odlučeno tko je prvi smislio koncept pret-a-portera, već gotovih dizajnerskih kolekcija - Lagerfeld dok je radio za Chloe ili ipak deset godina kasnije Yves Saint Laurent s vlastitom kolekcijom Rive Gauche.
Sredinom 80-ih uskrsnuo je umorni Chanel shvativši da ne smije kopirati Coco, "već napraviti ono što bi ona sama danas radila". Dizajnirao je za djevojke kakva je bila Gabrielle Chanel - neovisne, slobodne, moderne. Umjesto kostimića, ponudio im je lance, kožu i bajkerske čizme. Reinterpretirao je sve ključne komade, Chanel jaknu, malu crnu haljinu, dragocjene tvidove, cipele u dvije boje, proštepane torbice i bižuteriju. Osim toga, sam je fotografirao reklamne kampanje, birao miljenice među manekenkama, uglavnom najmršavije. Kad je Chanel, jedini preostali veliki modni brend koji nije dio globalne korporacije, s njim na čelu postao itekako dohodovan, Lagerfeld je počeo kreirati i nevjerojatno raskošne scenografije za revije u pariškoj galeriji Grand Palais.
U vrijeme kad se kreativni direktori velikih pariških modnih kuća neprestano smjenjuju kao na vrtuljku i teško je pohvatati tko stoji iza koje kolekcije, Lagerfeld je bio jedina konstanta, jedini dizajner koji se nije žalio na nesmiljeni modni tempo, na šest kolekcija godišnje za Chanel, uz kolekcije za brend pod vlastitim imenom i za talijanski Fendi. Volio je šokirati i tvrdio da uživa samo u radu, ali i u svojoj mački Choupette, kojom bi se rado oženio - kad bi to bilo dopušteno. Na pitanje jednog novinara koju bi od novih mladih pariških kreatorskih zvijezda poveo sa sobom na pusti otok, prvo je izbjegavao odgovor, a potom dometnuo drsko kao što je često činio: "Ipak bih izabrao smrt".
Smrt ga je zatekla u Parizu, u kojem su mu na vrhuncu slave nadjenuli nadimak Kaiser - što zbog njegova pruskog podrijetla, što zbog dominantne uloge u svijetu mode. Francuski mediji, poznati po diskreciji, nisu objavili od čega je umro, engleski su spekulirali o raku gušterače, no znalo se samo jedno - da je u bolnici u Parizu bio samo jedan dan.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....