Press
KURASHI KOD KUĆE

Savjeti Marie Kondo za miran san i uspješan dan: Od okupljanja za stolom do prakse zahvalnosti

Jedini trenutak u kojem možemo pobjeći od svojih misli i sasvim se opustiti je spavanje. Stoga, ako želimo biti zadovoljni, najbolje je uložiti u sate koje provedemo usnuli, prema savjetima Marie Kondo, japanske autorice knjiga o organiziranju životnog prostora.

Jedini trenutak u kojem možemo pobjeći od svojih misli i sasvim se opustiti je spavanje. Stoga, ako želimo biti zadovoljni, najbolje je uložiti u sate koje provedemo usnuli, prema savjetima Marie Kondo, japanske autorice knjiga o organiziranju životnog prostora.

Nakon što nas je naučila kako pospremiti ormare i poboljšati organizaciju životnog prostora, Japanka Marie Kondo u novoj knjizi "Marie Kondo i kurashi kod kuće" ((Mozaik knjiga, 28,99 €/218,43 kn) uči čitatelje kako taj japanski koncept života primijeniti na svoj mentalni sklop i obrasce ponašanja. Ukratko, uredite li životni prostor, uredit ćete i sam život: kaos u glavi odražava se u kaotičnom okruženju te obratno. Donosimo vam nekoliko savjeta iz knjige o tome kako postići radosnu večer koja će iznjedriti optimistična i poletna jutra te dane.

1. Ako živite s obitelji i želite da vrijeme večere budi iskru radosti, prvo razmislite kako biste se mogli okupiti zajedno za stolom. Ako živite sami, razmislite o tome kako u svoju okolinu unijeti više radosti, primjerice tako što ćete odabrati omiljeni stolnjak ili podmetač, aranžirati stol u svojem posebnom stilu, staviti na stol ukrasne držače za jedaći pribor ili vazu s cvijećem.

2. U našem tijelu živi bezbroj bakterija koje se brinu za dobru ugođenost našeg imunosnog sustava i vraćaju mu ravnotežu kada se osjećamo loše ili iscrpljeno. Izdvojite malo vremena i odajte počast svojem odnosu s florom koja vas nastanjuje, tako da pripremite i pojedete nešto fermentirano.

3. Meditirajte - bilo da idete u večernju šetnju, vježbate ili kuhate. Um može pročistiti svaka jednostavna ponavljajuća radnja, samo se treba u potpunosti usredotočiti na taj zadatak. Kad vam se u glavi pojavi misao ili osjećaj, pustite ih da odu umjesto da se uhvatite za njih. Usredotočivanje na pokrete omogućuje pražnjenje uma od misli koje odvraćaju pozornost.

image
YICHUAN CAO/DDP USA/PROFIMEDIA

4. Unaprijed se veselite svojem večernjem ritualu. Pronađite rutinu prije spavanja koja vam najbolje odgovara. Zapišite u bilježnicu stvari za koje se osjećate zahvalnima, kao i ono što biste voljeli promijeniti i poboljšati. Obratite pozornost na stvari koje vam smetaju - izbjegnite ono što potiče autonomni živčani sustav. Otuširajte se: u Japanu se pranje tijela doživljava kao čin pročišćivanja koji ne ispire samo fizičku prljavštinu nego i sve suspregnute misli i negativne osjećaje koji su se u nama nakupili tijekom dana.

5. Nosite samo svilene i pamučne pidžame. Kako u nama raste osjetljivost na radost, postajemo skloniji onome što stvara ugodan osjećaj na koži i ugodno ozračje. Prirodni materijali odišu mirom i lakoćom, umjetni, poput plastike, vrevom i galamom.

image
PRESS

6. Prije spavanja prolistajte album s isječcima koji u vama bude radost. Napravite ga sami, izrezujući i lijepeći na stranice inspirativne članke i fotografije. Listajte (i čitajte) knjige koje vas opuštaju i ispunjavaju pozitivnim emocijama.

7. Imajte večernju praksu zahvalnosti, bilo da zapišete zahvale u dnevnik ili se usredotočite na njih u glavi dok ležite u krevetu. Prisjećajući se onoga na čemu smo zahvalni, stavljamo svoj život u perspektivu te izgrađujemo osjećaj za radost i vrijednost svih blagoslova u našem životu.

Linker
11. srpanj 2024 08:14