Najveći hrvatski festival dizajna vraća se s bogatim programom i međunarodnim gostima: više od 15 izložbi iz sedam zemalja, interaktivne instalacije i ekskluzivni plakati čekaju vas u rujnu.
Dvanaesto izdanje Zagreb Design Weeka, koje nas od 9. do 21. rujna očekuje u prostorima Jadran filma i na odabranim partnerskim lokacijama u centru grada, donosi iznimno bogat izložbeni program. Prvih šest dana održavanja ZGDW-a, u Jadran filmu imate priliku razgledati čak petnaest izložbi iz Hrvatske, Španjolske, Slovenije, Njemačke, Švicarske, Italije i Meksika.
Nakon svečanog otvorenja, koje će se održati u utorak, 9. rujna u 18 sati, u Jadran filmu, posjetitelji će do nedjelje, 14. rujna, moći obići čak 15 izložbi u Jadran filmu. Najveća izložba predstavlja 211 finalista jedine međunarodne nagrade za dizajn u Hrvatskoj, ZGDW AWARD. Pobjednike u šest kategorija bira stručni, međunarodni, peteročlani žiri: prof. Zlatko Kapetanović, Siniša Sudar, Adam Johnston, Wolfgang Natlacen i Katalina Silva. Proglašenje pobjednika i dodjela nagrada održat će se u sklopu otvorenja u utorak, 9. rujna.
Dvjema izložbama predstavlja se Katalonija, kao ZGDW regija u fokusu — „Disseny català“, izložba nastala posebno za ZGDW 2025., pregled je posljednjih stotinjak godina izuzetne katalonske kreativnosti. „Rodne perspektive u modi“ izložba je studentske radionice modnog dizajna.
Povodom obilježavanja 1100. obljetnice Hrvatskog Kraljevstva, Zagreb Design Week donosi izložbu Borisa Ljubičića „New Look Croatia“.
Autor, poznat kao „otac kockica“, svojim radom propituje hrvatski identitet i vizualne simbole države. Izložba je nastala 2007. godine na narudžbu Ministarstva vanjskih poslova, a nakon što je obišla desetak europskih gradova, sada će prvi put biti predstavljena i domaćoj publici.
Izložba „Slo(w) moda“ predstavlja budućnost slovenskog modnog dizajna. Lan Krebs, Gašpar Marinič i Tanja Vidič, troje mladih modnih dizajnera koji već hrabro kroče globalnom modnom scenom, diplomanti su Univerze v Ljubljani, a školovanje su nastavili u Europi — Marinič u Parizu, a Krebs i Vidič u Švedskoj.
Očekuje nas i izložba organizirana u suradnji sa Zurich Design Weekom. „Poster Safari“ je grupna izložba koja spaja dizajn i javni prostor. Dvadeset odabranih vizualnih umjetnika i dizajnerskih studija tijekom Zurich Design Weeka predstavilo je svoje radove na velikim plakatima raspoređenim diljem grada. Sada će ovi plakati biti izloženi na osam lokacija diljem Zagreba i u Jadran filmu. Zahvaljujući AR aplikaciji, posjetitelji će moći uživo otkriti animacije povezane s plakatima.
Izložba „Totem i tabu“ predstavlja nogometni klub A.S. Velasca iz Milana, kojeg je FIFA prepoznala kao „najumjetničkiji nogometni klub na svijetu“. Osnovao ga je švicarski umjetnik i dizajner Wolfgang Natlacen. Projekt istražuje sjecište sporta, umjetnosti i društva, pretvarajući nogometnu igru u kolektivno umjetničko djelo. Svake sezone dresove redizajnira novi autor, a klub gradi vlastitu estetsku i duhovnu priču koja jednako uključuje igrače i navijače. Velasca pokazuje da nogomet može biti puno više od igre – može biti Gesamtkunstwerk, totalno umjetničko djelo. Natlacen je član ovogodišnjeg žirija ZGDW AWARD, a dolazi u Zagreb održati i predavanje.
Na ZGDW-u će predavanje održati i članica žirija ZGDW 2025., Katalina Silva, suosnivačica i kreativna direktorica, a predstavit će se i izložbom „Lotería Califerne, Razigrano istraživanje Baja Californije“.
Izložba organizirana u suradnji s Tijuana Design Weekom multidisciplinarni je projekt koji tradicionalnu meksičku igru Lotería reinterpretira kao alat za dizajn i istraživanje identiteta Baja Californije, države na sjeverozapadu Meksika na granici sa SAD-om. Projekt je kreirao Enigma Creative u suradnji s panelom regionalnih stručnjaka, a spaja ilustraciju, pripovijedanje i kulturna istraživanja kako bi odrazio složenost i raznolikost ovog jedinstvenog područja. U središtu projekta nalazi se društvena igra s 54 ilustrirane karte, podijeljene u sedam tematskih kategorija: arhitektura i urbani prostori, gastronomija, kulturna baština, flora i fauna, autohtoni narodi i kulture, avantura i krajolik.
„βIO⁻⁹∞LUDIC⁹“ izložba je food designea Ivana Jakarića i predstavit će spekulativni laboratorij fermentacije koji spaja hranu, igru i mikrobni svijet u interaktivno osjetilno iskustvo. Projekt poziva posjetitelje u „meku bakterijsku kuhinju“ gdje fermentacija postaje praksa njege, radoznalosti i transformacije.
Umjesto sterilnih industrijskih modela prehrane, ovdje se slavi bioraznolikost, sporost i kreativni raspad. Kroz jestive prototipove, zvučne pejzaže mikroba i razigrane instalacije, Ivan Jakarić otvara prostor zajedničkog istraživanja budućnosti hrane – okupljajući dizajnere, znanstvenike, umjetnike i sanjare.
Ljubitelje dobrog dizajna, ali i filmske umjetnosti, oduševit će izložba plakata Jadran filma koja otkriva dragocjene originale iz bunkera studija, među kojima se posebno ističe Picassov plakat za „Bitku na Neretvi“ iz 1970. godine. Riječ je o najtraženijem kolekcionarskom primjerku, od kojih je samo osam primjeraka s autorovim potpisom. Legenda kaže da Picasso nije tražio honorar, već sanduk domaćeg vina – a hrvatske je filmaše dočekao u donjem rublju. Uz ovakve anegdote, izložba pruža jedinstven pogled na povijest filma i dizajna plakata.
Zagreb Design Week donosi još puno toga, sve doznajte na službenoj stranici.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....