Getty Images/iStockphoto
ZDRAVLJE

Povratak u svakodnevnicu u punom sjaju: donosimo savjete kako ojačati imunitet i zablistati

Početak jeseni znači novi period u godini, ali i pripremanje tijela za hladnije dane i aktivnu jesen. Ovaj period donosi mnoge promjene, ali i nove početke poput početka škola i vrtića, slobodnih aktivnosti, veće obaveze i onaj stari užurbani tempo kada se borimo uskladiti svoje svakodnevne obaveze s privatnim životom. Kako biste taj period "preživjeli" sa što manje stresa vrlo je važno ojačati imunitet vas, ali i vaše djece jer je opće poznato da se na jesen bude brojne prehlade i gripe. Donosimo vam nekoliko savjeta za ugodnu i zdravu jesen uz pomoć kojih ćete osnažiti svoje zdravlje i zablistati pri povratku u svakodnevicu.

PRUŽITE SEBI VRIJEME ZA ODMOR

Kvalitetan san izuzetno je važan za naše zdravlje. Dobro se naspavati jednako je važno kao i vježbanje i kvalitetna prehrana. Vrijeme kada spavamo nije izgubljeno vrijeme, jer ono nam omogućuje da kroz dan imamo više energije i budemo produktivniji, te zapravo bolje iskoristimo vrijeme kada smo budni. Osim što kvalitetan san uvelike utječe na zdravlje i doprinosi jačanju imunološkog sustava, dovoljna količina pravilnog sna doprinosi vitalnosti. Nažalost, današnji način života ometa naše prirodne obrasce spavanja. Ljudi spavaju manje nego ikada, a kvaliteta sna također se drastično smanjila. Kako bi vaš organizam dobio dovoljno snage za kvalitetno izvršavanje svakodnevnih obaveza, obratite pažnju na količinu sna koju dnevno pružate svome tijelu.

Vrijeme kada spavamo nije izgubljeno vrijeme, jer ono nam omogućuje da kroz dan imamo više energije i budemo produktivniji, te zapravo bolje iskoristimo vrijeme budnosti.

VJEŽBOM POKRENITE ORGANIZAM

Omogućite sebi i svojim najmanjima puno svježeg zraka, ali i fizičkih aktivnosti. Pritom ne mislimo isključivo na bavljenje nekim grupnim sportovima, već je dovoljno i ići u duge šetnje. Najvažnije je da unesete dnevnu dozu druženja s prirodom jer nam priroda pruža sve što je potrebno za zdrav imunološki sustav. Kao što kod nas odraslih, tako i kod djece, stres uvelike utječe na mentalno, ali i zdravstveno stanje, a povišeni hormoni stresa dovode do slabljenja imunološkog sustava. Upravo iz tog razloga jako je bitno u svakodnevnu rutinu uvesti boravak u prirodi, duge šetnje, a poželjno je i baviti se sportom kojim ćete ispucati sav višak energije i psihički se odmoriti. Osim što bavljenje aktivnostima pozitivno utječe na vaše zdravlje, ujedno i formira vaše tijelo pa ne samo da ćete se osjećati bolje već ćete sami sebi izgledati ljepše i samim time biti puno sretniji.

Happy mother and her small son having fun while touching with noses in autumn day.
Getty Images

PRAVILNA HIDRATACIJA ORGANIZMA

Konzumiranje zdrave količine vode je od vitalne važnosti za zdravlje. Voda ima važnu ulogu u održavanju našeg tijela zdravim. Svaka stanica našeg tijela treba vodu, a to je dovoljno dobar razlog da ju redovito pijete. Voda je medij u kojem se odvija život, oslobađa organizam štetnih tvari, regulira tjelesnu temperaturu, olakšava probavu, a kožu održava zdravom. Bez vode, zapravo, nema ničega. Poznato je da čak i sasvim mala dehidracija može prouzrokovati glavobolju, opći umor ili manjak koncentracije, a što je veći stupanj dehidracije, veći je i rizik po naše zdravlje. Osigurajte svom organizmu dovoljno vode te budite vitalni i zdravi.

Pokušajte steći naviku piti vodu i onda kada ne osjećate žeđ.

Ako do sada već niste stekli naviku piti vodu, možete si pomoći s voćnim sokovima, smoothiejima bez šećera ili jednostavno vodom s limunom. Osim što ćete tijelu dati vode, pomoći ćete mu s vitaminima i ostalim hranjivim mineralima.

KLJUČ JE U KVALITETNOJ PREHRANI

Pravilna prehrana izuzetno je važna za kvalitetan razvoj djece, ali i zaštitu vas samih. U ovom hladnom, jesenskom periodu svakako se preporučuje konzumirati namirnice bogate vitaminom C, ali i karotenoidima koji su važni nutrijenat za održavanje zdravlja i balansa u organizmu. Fitonutrijenti mogu povećati proizvodnju leukocita i antitijela interferona koji organizmu pomažu u borbi protiv virusa i bakterija. Istraživanja su pokazala da prehrana bogata fitonutrijentima može organizmu pomoći u borbi protiv kroničnih bolesti poput raka ili bolesti srca. Pokušajte u svoj i jelovnik vaše djece uvesti pet porcija voća i povrća dnevno. Za obranu organizma, ali i za pravilan razvoj važne su dugolančane omega-3 masne kiseline koje se nalaze u ograničenom broju namirnica poput ribe, plodova mora, orašastih plodova i sjemenki. Također, pčelinji proizvodi - med, propolis i matična mliječ - već se stoljećima prepoznaju kao snažna potporna sredstva za jačanje imunološkog sustava.

UNESITE DODATKE SVOJOJ PREHRANI

Koliko god vaša prehrana bila bogata nutrijentima, u svakodnevnoj strci jednostavno ne stignemo razmišljati o pravilnom unosu svih potrebnih vitamina i minerala koji su itekako bitni za očuvanje pravilnog balansa u organizmu i jačanje imuniteta. Upravo iz tog i razloga predlažemo da u svoju prehranu dodate Imunosal koji možete pronaći u svakoj ljekarni. Ovi dodaci prehrani za imunitet sadrže jedinstvene kombinacije sastojaka koji doprinose funkciji imunološkog sustava. Svi Imunosal proizvodi, osim Imunosal C-1000 kapsula, sadrže visokopročišćeni beta-glukan obogaćen vitaminima, mineralima i posebno odabranim nutrijentima. Imunosal C-1000 je najnoviji proizvod s čak 1000 mg vitamina C u dnevnoj dozi i pojačanim dozama 10 vitamina, cinka, selena i željeza. U Imunosal liniji proizvoda možete pronaći ponešto za svakog člana obitelji.

Linker
27. studeni 2022 01:40