Putovanje

U zagrljaju Milana kakav je nekad bio: U gradu koji živi dan i noć svaki kutak je otkriće i priča za sebe

Zagrebačka dizajnerica Kristina Burja predstavila je novu kolekciju u talijanskom gradu - na jedinom ovogodišnjem događanju - i osjetila dašak starih vremena nakon što su se epidemiološke mjere relaksirale, a kafići otvorili.

U talijansku modnu prijestolnicu otišla sam predstaviti “Dreamers Yard”, novu kolekciju svog brenda Krie Design, na Green Fashion Weeku, međunarodnom događaju koji već godinama promiče održivi razvoj u modnoj industriji. Pokrovitelj je UN, a ja u njemu sudjelujem od prvog izdanja u Abu Dhabiju 2016. i jedina sam hrvatska predstavnica.

Bilo je to jedino događanje u doba korone u središtu Milanu, grada koji često posjećujem. Ovaj sam put putovala automobilom, što i inače volim jer tako mogu usput stati i otkrivati neka nova mjesta. Promet nije bio gust, jer malo ljudi putuje, pa ni na granici nisam dugo čekala.

Grad koji živi 24 sata

Nevjerojatno je zapravo koliko se svijet u svemu promijenio u tako kratkom vremenu. Milano pamtim kao grad koji živi 24 sata. U njemu uvijek možete nekamo otići, fino jesti i zabavljati se. Smijeh inače odzvanja na svakom uglu, a sada sam vidjela prazan centar i nekoliko prolaznika s maskama. Nisu mi više čudne, čovjek se navikne na njih, ali ta pustoš ledi srce.

Božićno drvce ispred milanske katedrale.
MASSIMO ALBERICO/SHUTTERSTOCK EDITORIAL/PROFIMEDIA

No, prvi dan proveli smo na snimanju nove kampanje u studiju Televisije Italia pa nismo previše razmišljali o tim stvarima. Drugog dana našeg boravka mjere su popustile jer je Milano iz crvene zone prešao u narančastu pa su se dućani otvorili i grad je oživio. No, kafići i restorani ostali su zatvoreni, stoga smo propustile one divne trenutke ispijanja kave na prekrasnim terasama.

Hotel kao iz filma

Odsjeli smo u butik hotelu Yard, koji se nalazi pored kanala Naviglio Grande, u najpopularnijoj milanskoj četvrti za noćni život. Interijer oduzima dah, svaki kutak je otkriće i svaki detalj priča za sebe. Nije ni čudno da se u njemu često snimaju modni editorijali. Vlasnik je arhitekt koji je godinama putovao svijetom, a u hotelu se može vidjeti mnogo predmeta koje je skupio na tim putovanjima. Posebno me fascinirala biblioteka s rijetkim knjigama.

Uz kanal Naviglio Grande nalazi se mnogo restorana i barova,...
SHUTTERSTOCK EDITORIAL/PROFIMEDIA

U hotelu se nalazi i Doping Club, kultno okupljalište fashionista za vrijeme modnih tjedana. Na terasi restorana Terrazza 21 snimali smo fotografije za novu kolekciju, a ja sam sudjelovala i na online konferenciji za medije koju je organizirao Green Fashion Week. Četrdesetak medijskih kuća uključilo se u live streaming, a govorili smo o održivom razvoju u modnoj industriji. O cijelom projektu i svojoj kolekciji govorila sam i za televiziju Fashion TV.

...,a u toj je četvrti i butik hotel Yard.
SHUTTERSTOCK EDITORIAL/PROFIMEDIA

Ne možemo promijeniti svijet u jednom danu, ali možemo promicati vrijednosti koje su korisne za naš planet, kao i za sve ugrožene ljude u modnoj industriji, pogotovo one koji rade u nehumanim uvjetima u masovnoj proizvodnji tekstila.

Kada birate odjeću, morate se zapitati odakle dolazi i tko ju je proizveo. Zanimajte se za priču brenda i kupujte odjeću stvorenu da traje, a ne onu zamišljenu tako da je morate što prije zamijeniti. Upravo to je i moj moto.

Od zatišja do vreve

Na Terrazzi 21 boravili smo po cijele dane i uživali u pogledu na monumentalnu milansku katedralu, znameniti Duomo. Kako se restoran nalazi iznad popularne Galerije Viktora Emanuela, uvjerili smo se da smo uistinu na odličnoj poziciji, a osobito se to osjetilo u nedjelju, kroz gradsku vrevu koja je zavladala nakon zatišja. Ugođaj je zaokružilo i lijepo vrijeme pa je doživljaj bio jedinstven.

Dizajnerica na terasi s pogledom na Piazza del Duomo.
PRIVATNI ALBUM KRISTINA BURJA
Unutrašnjost Galerije Viktora Emanuela.
SHUTTERSTOCK EDITORIAL/PROFIMEDIA

Od našeg hotela do glavnog gradskog trga, Piazze del Duomo, prolazili smo pokraj bazilike San Lorenzo Maggiore i monumentalnih stupova ispred nje. U blizini je i ulica Corso di Porta Ticinese, koja je ime dobila po nekadašnjim gradskim vratima. Tu ima zanimljivih malih dizajnerskih butika i vintage dućana. I na Piazzi del Duomo i u Galeriji Viktora Emanuela prodavači su bili sretni što vide kupce nakon tako dugo vremena.

Kristina Burja u Galeriji Viktora Emanuela.
PRIVATNI ALBUM KRISTINA BURJA

Od monumentalnih građevina do impresivne šume

Ja sam ljubiteljica povijesti i starina pa kada putujem, uvijek želim razgledati muzeje, palače i crkve, osjetiti duh grada i vremena, vječnosti i prolaznosti. Neke od tih dijelova Milana već sam navela, ali ne smijem izostaviti ni palaču Sforza na trgu Castelo, apsolutno predivnu milansku Scalu, pinakoteku Brera s botaničkim vrtom i jednom od najljepših zbirka slika...

Božićno drvce ispred milanske katedrale.
MASSIMO ALBERICO/SHUTTERSTOCK EDITORIAL/PROFIMEDIA

Moderni Milano nudi impresivne Bosco Verticale, dva nebodera u četvrti Isola, na čijim se terasama i balkonima nalazi više od 700 stabala. Vertikalna šuma, kako je nazivaju, izgleda predivno, a uz to apsorbira štetne tvari, filtrira prašinu, proizvodi kisik... Tamo smo prije nekoliko godina snimili prekrasne fotografije za kampanju Krie.

Božićne jaslice u izlogu dućana u ulici Montenapoleone.
DUILIO PIAGGESI/SHUTTERSTOCK EDITORIAL/PROFIMEDIA

Za kupnju nismo imali ni vremena ni volje, čak nismo otišli u ulicu Montenapoleone, poznatu shopping destinaciju. Tako je to kada se putuje poslovno u doba korone, više vrijedi upijati sunce na iznimnoj lokaciji nego gubiti to malo slobodnog vremena u dućanima.

Jako volim mediteransku kuhinju i talijanske specijalitete. U Milanu preferiram restorane poput La Bullone, gdje se jede odlična riba, a uz to se ondje održavaju i jako dobri after dinner partyji. Dobra riba može se pojesti i u La Langosteria, a odlična pizza u Giolini. Na Colonne di San Lorenzo nalazi se odličan restorančić s rimskom kuhinjom Rugantino.

Pizza je odlična u pizzeriji Giolina.
PRIVATNI ALBUM KRISTINA BURJA

Imali smo sreće i večerali i u restoranu hotela Yard, gdje je kuhar došao pripremiti jelo samo za nas. Voljela bih da sam imala nešto više vremena za posjet Muzeju znanosti i tehnologije “Leonardo da Vinci”, kao i da sam mogla posjetiti Scalu, no to nije još moguće jer ne održavaju predstave... Volim se vraćati i u četvrt Brera. Naravno, Milano je mnogo više od ovih mjesta i teško ga je svesti na nekoliko adresa, ali svaki dio ovoga grada ostavlja svoj trag kroz prekrasne uspomene.

Krov katedrale

Obilazak katedrale uključuje i njen krov, s kojeg se pruža prekrasan pogled na Piazza del Duomo i okolne zgrade. Najljepše je doživjeti ih tijekom zalaska sunca, tik prije zatvaranja za posjetitelje.

Posvojite vodorigu

Kamena figura, najčešće u obliku zmaja ili neke slične groteskne zvijeri, vodoriga je često korišten ukras u arhitekturi. Na katedrali u Milanu ima ih 96, a milanske gradske vlasti ponudile su ih na ‘posvajanje’, svaku za sto tisuća eura, kako bi skupili dodatni novac za održavanje katedrale.

Grad nebodera

Iako je najpoznatiji po staroj gradskoj jezgri, Milano je i grad nebodera. U novim dijelovima ima ih više nego u ijednom drugom gradu u Italiji.