JOŠKO PONOS/CROPIX
Ljekovita i mirisna

Preseljenje na otok bila joj je najbolja životna odluka! Ana sada radi ono što voli - kozmetiku s mirisom Brača

Jeste li ikad, vraćajući se s nekog otoka, pomislili kako bi bilo lijepo ‘buteljirati’ sve njegove okrepljujuće mirisne note? Biologinja Ana Bakulić napravila je upravo to - njezin beauty brend Fieldgood oda je samoniklom bračkom bilju koje popravlja i ten i raspoloženje.

Svakome tko živi u velikom, hektičnom gradu barem je jednom, u nekoj prometnoj gužvi ili oblaku ranojutarnjeg smoga, došlo da spakira kofere i odseli se na otok. Život u mirnijem i mirisnijem okruženju uglavnom ostaje neostvarena želja ili scenarij koji neki uspiju ostvariti tek u mirovini, no Ana Bakulić taj san živi.

Ova poduzetna 35-godišnja biologinja rođena u Sloveniji prije pet godina rekla je zbogom Beču, gradu u kojem je studirala i dotad živjela, te se preselila na - Brač.

image
Šetanje poljima u potrazi za biljkama dio je njezinog posla.
JOŠKO PONOS/CROPIX

Njezin je novi dom postala stara obiteljska kuća u Milni (očeva je obitelj iz Dalmacije), mjestu za koje je vežu mnoge uspomene na ljetovanja iz djetinjstva i u kojoj se rodila ideja o “Braču u tubi”, odnosno pokretanju beauty brenda čiji bi proizvodi bili posveta blagotvornoj otočnoj flori.

U proljeće i ljeto zrak je na Braču ispunjen mirisom borovine i aromatičnog bilja, a livade prekrivaju lavanda, ružmarin, kadulja i vrijesak, čiji mirisi automatski podižu raspoloženje i mame da im se čovjek vrati što prije. Domamili su i Anu.

“Nakon što sam se studijski usmjerila na mikrobiologiju i genetiku, u Beču sam u sklopu magisterija radila na znanstvenom projektu austrijskog tehnološkog instituta, misleći da ću tamo ostati živjeti. Bilo mi je lijepo, uživala sam u istraživačkom poslu i nisam ni slutila da mi nešto nedostaje”, govori Ana.

image
Fieldgood kozmetika prirodnog je sastava.
FOTOGRAFIJE: FIELDGOOD

Čitajte i: Dvostruko čišćenje lica ključ je zdrave kože: Za ovu metodu ne treba vam više od pet minuta, a radi razliku

Neočekivan životni zaokret

Međutim, nakon što je provela nekoliko tjedana kod biologinje i vlasnice tvrtke Naturschatz Kräutermanufaktur u koruškim Alpama, učeći o uzgoju i preradi ljekovitog bilja te izradi prirodnih kozmetičkih pripravaka, začela se iskra želje koja ju je navela da potpuno promijeni smjer karijere i života.

“Pomislila sam kako bi bilo divno raditi nešto slično, živjeti život povezaniji s prirodom, negdje gdje osjećaš da pripadaš, i prvo mi je pala na pamet - moja Milna”, otkriva Ana.

Linija se sastoji od Derma Repair kreme za smirenje i obnovu kože čija je osnova ekstrakt običnog kravačca, Anti Age hidratantne kreme za lice sa smiljem, lavandom, sljezom i bušinom te RPC Men obnavljajuće njege za muškarce s borovicom, bergamotom, tamjanom i ružmarinom, a upravo radim na četvrtoj formulaciji, posvećenoj hidrataciji kože, koja će se zvati Hydra Sensitive.

Otok u bočici

Na Brač se doselila 2016., isprva bez nekog dugoročnog plana.

“Tek kad sam došla na otok, sagledavši prednosti koje on nudi, počela sam razmišljati kako bi izgledao život ovdje. Mislim na ‘luksuz’, u koji ubrajam komfor vlastite kuće, kvalitetniju, domaću hranu, more, predivnu prirodu, život drugačiji od dosadašnjeg, život koji mi pruža veću slobodu i priliku da stvorim nešto kao što je Fieldgood. Imala sam dovoljno ušteđevine da se mogu financirati neko vrijeme, napravila malu radnu sobu u kući, čitala, proučavala, šetala poljima, upoznavala biljke i polako kretala u smjeru nečega što volim”, prisjeća se Ana.

Nakon dolaska na otok sudjelovala je u radionici ljekovitog bilja kod Tije Mlinac iz Sutivana, a potom u Zagrebu završila školu Fitoaromaterapije kod dr. Stribora Markovića.

image
Ana Bakulić u svom laboratoriju.
JOŠKO PONOS/CROPIX

Sljedeće tri godine razvijala je vlastite recepture, tražila najkvalitetnije sirovine organskog podrijetla, opremala svoj laboratorij i u sve to uložila puno vlastitog novca, boreći se po tom trnovitom putu s birokracijom, no danas, kad pogleda prvu liniju proizvoda svog brenda, svi problemi padaju u drugi plan.

Čitajte i: Rituali za sklad tijela i duha: Noviteti u svijetu ljepote posvećeni su zelenoj boji, a obožava ih i Ella Dvornik

“Svrha Fieldgood proizvoda je prije svega udovoljiti potrebama kože, po uzoru na raslinje koje godinama promatram i koje se svojom biološkom orkestracijom bori protiv nepovoljnih utjecaja okoline”, objašnjava Ana.

Osim sjajnih sastojaka, Fieldgood proizvodi imaju i moderna, lijepa pakiranja, za čiji je izgled zaslužan poznati slovenski grafički dizajner Nenad Cizl kojeg poznaje već dugi niz godina. Anina kreativnost i energija neiscrpno su vrelo, zbog čega je Bračanima, osim kao vlasnica beauty brenda, poznata i kao organizatorica Festivala Brazz, koji se održao 2017. i 2018., a u sklopu kojeg je na otok dovela fantastične jazz glazbenike poput Matije Dedića, Vaska Atanasovskog te duo Bow vs. Plectrum, uz pratnju gudača Zagrebačke filharmonije. A u svemu što radi najveća joj je podrška partner, kojeg je - pomalo sudbinski - upoznala upravo na Braču.

Linker
16. rujan 2021 00:02